Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 295
  • Visningar Visningar 58 004
Nej, det är nog en kombo av en massa pillerländen och att jag nästan bara åt kokta och råa grönsaker på lunchen. Vågar nog inte ta någon värktablett ikväll och chansar på att ta en i morgon, eller om jag ska göra tvärt om. Ta en tablett ikväll och strunta att ta någon i morgon. Har heldagskurs igen och handlat så jag kan göra frukostmacka på jobbet före kursen börjar. Hoppa över frukostmackan på kursen då jag inte gillar sirapslimpa, ta en rejäl portion på lunchbuffén och strunta i fikat på em. 🤔

Jag är inte otacksam, men jag önskar de köpte in något annat och grövre, mjukt bröd på jobbet. 🤨
När magen packar ihop packar ju resten av kroppen också ihop så hoppas att det ger sig och är det du tror att det är.
Jag trodde jag hade början till magkatarr men det visade sig att det var alla förb. tillsatser i bordsmargarin, matoljor och gud vet vad så nu finns det bara riktigt smör i huset och jag är ytterst restriktiv med vad jag äter om det är nåt färdiglagat och svedan och småvärken emellanåt är som bortblåst sen jag började med äkta oprocessade livsmedel.

Att jag blir sjuk när jag får mensen?
Imunförsvaret verkar inte kunna hantera nått när mensen kommer

Blir du verkligen sjuk eller har du feber någon dag? Det är inte alls ovanligt. När jag hade mens kunde jag få rejäl feber någon dag som försvann lika fort dom det kom. Jag kopplade inte ihop det med mensen förrän jag läste om någon här på Buke som hade likadant.

Tänkte värma mig med en kopp te, har köpt en 3 dl mjölk för det ändamålet, men tog nog för mycket mjölk för det smakade blä.
Dricker bara mjölk i te ibland så har vant mig av med mjölksmaken, som faktiskt är rätt äcklig.

Mig själv.
Beställde saker via klarna. Stod senast leverans i lördags så tänkte inte mer på det när postnord ringde i fredags å kunde inte leverera för jag var inte hemma.
Tänkte inte mer på det utan bara aja får väll vänta på utlämninglappen. Brukar ta en dag eller två som max. Tänkte inte mer på det. Men fick ingen lapp igår så gick in och spårade paketet igår på sidan det är skickat ifrån. Det ska ligga i ett postfack redan och jag har glömt att ändra mitt telefon nr. Så försökte ringa postnord i morse och då har paketet gått i retur.

Så postnord som ringde i fredags var nog till personen som hade mitt nr innan mig. Personen verkar inte ha ändrat sitt nr nånstans. Har fått meddelande från hårfrisör, vårdcentrals tid boknings påminnelse, woolt har försökt leverera take away etc.

Så stör mig på mig själv för att jag inte ändrat telefon nr nånstans och stör mig på personen som hade nr innan som inte ändrat sitt telefon nr någonstans.

Blir du verkligen sjuk eller har du feber någon dag? Det är inte alls ovanligt. När jag hade mens kunde jag få rejäl feber någon dag som försvann lika fort dom det kom. Jag kopplade inte ihop det med mensen förrän jag läste om någon här på Buke som hade likadant.
Innan jag började med preventivmedel fick jag alltid munsår veckan innan mens, ont och irriterande men samtidigt smidigt för jag visste när mensen skulle komma.🙄😅

Jag stör mig på att stora butiker som t.ex. ICA Maxi inte alltid vattnar sina örtväxter i grönsaksavdelningen. Ibland står de där kruttorra i sina små krukor och slokar. Jag vill gå och hämta en vattenkanna och rädda dem, men det är kanske inte så lämpligt. De kan ju tro att jag förgiftar dem...

En gång vattnade jag en stackars slokande krukväxt på en restaurang, med mitt vattenglas. Och ja, jag är tillräckligt kunnig kring växter för att se när de negligeras.

Håller på och går igenom hushållets samtliga försäkringar. Har bett om offert från flera bolag.
Idag ringde en säljare från ett större bolag, precis som överenskommet.

Jag hade en lista med frågor om deras villkor. Personen var så nervös och så illa förberedd, dessutom kände hen tydligen inte ens till de produkter hen själv säger att jag suckade djupt.

Efter att jag ställt sammanlagt 4 frågor gav jag upp och bad att hen ska be någon kollega ringa istället.

Hade tänkt köpa försäkring idag faktiskt, offerterna såg bra ut men jag ville fråga om detaljer och eventuellt ännu precisera en deloffert. Men jag köper ingenting av folk som inte kan svara på frågor.

När magen packar ihop packar ju resten av kroppen också ihop så hoppas att det ger sig och är det du tror att det är.
Jag trodde jag hade början till magkatarr men det visade sig att det var alla förb. tillsatser i bordsmargarin, matoljor och gud vet vad så nu finns det bara riktigt smör i huset och jag är ytterst restriktiv med vad jag äter om det är nåt färdiglagat och svedan och småvärken emellanåt är som bortblåst sen jag började med äkta oprocessade livsmedel.
Jag varken gillar eller tål en massa mediciner så jag tror det är min kropp som reagerar på receptbelagd skit.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 025
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 073
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 481
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka