Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 337
  • Visningar Visningar 59 820
Håller med, tycker också de är snygga. Hade gärna haft "kul" färg men då det i mitt fall är hundrastarjackan så går ljusa färger bort. Mina spaniels och jag är inte överens om att man bör hålla de fyra tassarna på marken.
Min hundrastning börjar med ett antal hundra meter på trafikradväg. Så jag har en obekväm och kall varseljacka.

Jag hade älskat en knallorange, ärtgrön eller tomteröd mammakorv!

Vad kallas det då när en man använder nåt knälångt vinterplagg? Jag fick en av försvarsmakten och den heter bara värmejacka och är knälång, har rejäla fickor och är framförallt supervarm.:heart

Apropå kläder så nu när det varit skitväder och kallt har jag kört med overall som det står TELE på och ett par av mammorna på fredagsträffen körde också med overall och när vi skulle gå och barnen och dom själva fått på sig overallerna och var på väg mot dörren kom det från den ena mamman "jag är kissnödig", den andra hängde på med "jag måste bajsa" och då satte jag mig tjurig på bänken och sa truligt "jag ska inte gå ut". Gissa om resten av gänget höll på att garva ihjäl sig. :laugh: Ena dottern sa "tänk att jag alltid måste skämmas över dig mamma" och det blev det ju inte bättre av. :D Man har inte roligare än man gör sig och barnen såg antingen förvånade ut eller tyckte vi var pinsamma.:p

Vad är det? 😅

Edit: det förklarades när jag läste vidare.
En sån här :)

IMG_9824.webp

Värsta ilskan har gått över till förtvivlan
Mannen spm åtog sig att fälla träd lämnade detta efter sig, UTANFÖR min mark. I den urgamla rännan till kvarn och så småingom såg.

Det kommer att kosta mig runt en månadsinkomst att rensa. OM jag hittar nån som kan åta sig jobbet :cry::cry::cry:
20250220_120446.webp

Telenor! Jag blir galen!
de meddelar frankt att de kommer att "förbättra" mitt abonnemang. Dvs göra det dyrare, lägga till surf och bättre säkerhet.

Finns ingen möjlighet att avstå. Andra leverantörer är inte aktuellt. Har testat - ingen acceptabel täckning.
Hear You!
Sitter i samma sits, fast med Telia. Såg det av en slump i appen.
Jag har telenor sen massor med år med mobilt bredband och mobilen, jag har fri surf på alltihop och det bakades ihop för många år sen, jag erkänner, jag vet inte ens vad jag betalar för det ligger på autogiro. :o

Telenor! Jag blir galen!
de meddelar frankt att de kommer att "förbättra" mitt abonnemang. Dvs göra det dyrare, lägga till surf och bättre säkerhet.

Finns ingen möjlighet att avstå. Andra leverantörer är inte aktuellt. Har testat - ingen acceptabel täckning.
Tre skall gå på samma nät hävdar försäljarna. Jag påstår att det gör de icke iaf inte för några år sedan.

Värsta ilskan har gått över till förtvivlan
Mannen spm åtog sig att fälla träd lämnade detta efter sig, UTANFÖR min mark. I den urgamla rännan till kvarn och så småingom såg.

Det kommer att kosta mig runt en månadsinkomst att rensa. OM jag hittar nån som kan åta sig jobbet :cry::cry::cry:
Visa bifogad fil 162629
Det är inte möjligt att låta den här mannen komma och rensa upp efter sig, då det nu dessutom var utanför din mark?

Varför bara inte säga vinterjacka?

Ja, alltså, det är ju inte så att vi har behövt ett nytt ord - vinterkappa eller liknande fungerar förstås utmärkt!

Det handlar nog mest om att "äga" ordet mammakorv. I stället för att låta det stå för något fult/dåligt/negativt laddat, så har vi anammat det med kärlek. Det blir nämligen inte lika roligt att prata nedlåtande om "mammakorvar" om vi använder ordet själva och hyllar mammakorvarna.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 027
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 074
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 482
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna
  • Klippa hund