Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 337
  • Visningar Visningar 59 767
Telenor! Jag blir galen!
de meddelar frankt att de kommer att "förbättra" mitt abonnemang. Dvs göra det dyrare, lägga till surf och bättre säkerhet.

Finns ingen möjlighet att avstå. Andra leverantörer är inte aktuellt. Har testat - ingen acceptabel täckning.
Gäller väl alla teleoperatörer...

De försöker gärna att göra så med regelbundna mellanrum.

Galvanisk korrosion, eller snarare: Varför har man cykelfälgar i aluminium, och ekrar i stål?
Förr i världen, så hade man både fälgar och ekrar i stål. Kromade eller målade fälgar.

Stålet i fälgarna rostar och väger lite mer.

Ekrar i aluminium funkar inte hållfasthetsmässigt.

Alu + stål: Billigt, lätt och snyggt (tills den galvaniska korrosionen slår till).

Ska köpa biljetter till melodifestivalen. Hittar ett erbjudande och det står att max är sex stycken biljetter. Ändå går det inte att köpa två stycken för då slår systemet ifrån att jag har överskridit maxantalet :mad:
På tal om det så finns det en restaurang som gör inlägg i stadsgruppen på facebook angående sin restaurang, som så många andra. Men jag stör mig på en mening som skrivs.
"om det är fler än 8 personer behöver man boka bord, men under 6 personer behöver man inte boka bord." Om man är 6, 7 och 8 då, behöver man boka eller inte boka då? Stör mig på det varje gång. Det står "FLER ÄN 8", inte bara 8, vilket i min värld är obokat till och med person 8, bokat om man är 9 och fler.

På tal om det så finns det en restaurang som gör inlägg i stadsgruppen på facebook angående sin restaurang, som så många andra. Men jag stör mig på en mening som skrivs.
"om det är fler än 8 personer behöver man boka bord, men under 6 personer behöver man inte boka bord." Om man är 6, 7 och 8 då, behöver man boka eller inte boka då? Stör mig på det varje gång. Det står "FLER ÄN 8", inte bara 8, vilket i min värld är obokat till och med person 8, bokat om man är 9 och fler.

Det var mycket dåligt och oklart formulerat! :eek:

Att jag kommit in i en sån långdragen period där jag inte vet vad jag vill i mitt liv just nu. Att kalla det för en livskris är väl lite att ta i men känslorna är lite överallt just nu. Känner mig samtidigt låst av olika anledningar. Känner att jag behöver någon förändring, ganska stor, men vet inte riktigt vad...

Edit: Har inte heller någon att ventilera/prata med om det hela vilket är lite frustrerande...

Att jag kommit in i en sån långdragen period där jag inte vet vad jag vill i mitt liv just nu. Att kalla det för en livskris är väl lite att ta i men känslorna är lite överallt just nu. Känner mig samtidigt låst av olika anledningar. Känner att jag behöver någon förändring, ganska stor, men vet inte riktigt vad...

Edit: Har inte heller någon att ventilera/prata med om det hela vilket är lite frustrerande...
Känner samma!

Samma här!

Samma här. Har kommit fram till att jag behöver tag i vissa saker för att få förändring men det är svårt och jag vet inte om jag klarar och vågar. Känns som att jag vet ingenting

Jag kan inget om diskmaskinstabletter. Mamma har alltid köpt det jag har och när jag frågade (har själv aldrig haft egen diskmaskin förrän när jag flyttade hit för två år sedan) så sa hon att jag skulle köpa dem så det har jag gjort. :) Kanske ska köpa Skona istället!
När jag hamnade i min första bostad med diskmaskin för sju år sedan köpte jag Skona för att jag alltid använder deras tvätt- och diskmedel. Jag blev nöjd och fortsatte.
En gång råkade jag köpa Yes diskmaskinsrengöring, och det luktade så påträngande att jag nästan blev tvungen att sanera köket. Är allergisk mot parfym.

När jag hamnade i min första bostad med diskmaskin för sju år sedan köpte jag Skona för att jag alltid använder deras tvätt- och diskmedel. Jag blev nöjd och fortsatte.
En gång råkade jag köpa Yes diskmaskinsrengöring, och det luktade så påträngande att jag nästan blev tvungen att sanera köket. Är allergisk mot parfym.
Yes är skarpt skit! :(

Jag är lite i samma situation, jag märkte häromdagen att saker och ting har börjat rutcha iväg i smått oväntad riktning och jag vet inte riktigt... Och jag hade helst inte velat fatta några beslut, men men.

Känner samma!

Samma här. Har kommit fram till att jag behöver tag i vissa saker för att få förändring men det är svårt och jag vet inte om jag klarar och vågar. Känns som att jag vet ingenting
Vi får ta och starta en självhjälpsgrupp för utdragna icke-livskriser-men-ändå :D

Tänkte köpa en liten blender jag kan hacka nötter i till min moster, åker till henne på onsdag morgon. Nu visade det sig att den inte finns i lager någonstans utan bara i weblagret. Så har beställt och hoppas att det kommer senast på tisdag 🤞

Hur lång tid brukar det ta. Det är ju helg så antar att de inte skickar något då.

Tog ett efterlängtat bad i mitt uppblåsbara badkar, fick typ hjärtklappning! O_o enligt klockan hade jag en puls på 136! När jag klivit ur. Fick gå ut på balkongen och svalka av mig och har fortfarande balkongdörren öppen. :sorry:
Låg knappt en timme, jag som annars brukar ligga i minst 2. :angel::sneaky:🙈
Blir inte vattnet ljummet? Dvs inte så skönt att bada efter ett tag

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 027
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 074
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 482
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10