Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 337
  • Visningar Visningar 59 767
Det är inte möjligt att låta den här mannen komma och rensa upp efter sig, då det nu dessutom var utanför din mark?
Han hävdar att jag ville ha detta. Hade han begripit att jag ville ha det städat så hade han gort det. Jag betalade tydligen gör exakt det jag begärde. Fällning och kapning :banghead:

Plus att det visade sig att han bor i en helt annan del av landet och tar på sig jobb när ha åker förbi vår trakt. Och inte har nån resa hitåt på några veckor. Och det skulle kosta en massa extra.
Borde anat oråd när han kom åkande i en gammal skraltig bil. Sa att han hade vinsch, dvs spännband och rep...
En ren bondfågare med andra ord.
Morr. Nu är jag arg igen.

Jag beställde i söndags! 🤯

BDagRgT.png

Vad kallas det då när en man använder nåt knälångt vinterplagg? Jag fick en av försvarsmakten och den heter bara värmejacka och är knälång, har rejäla fickor och är framförallt supervarm.:heart

Apropå kläder så nu när det varit skitväder och kallt har jag kört med overall som det står TELE på och ett par av mammorna på fredagsträffen körde också med overall och när vi skulle gå och barnen och dom själva fått på sig overallerna och var på väg mot dörren kom det från den ena mamman "jag är kissnödig", den andra hängde på med "jag måste bajsa" och då satte jag mig tjurig på bänken och sa truligt "jag ska inte gå ut". Gissa om resten av gänget höll på att garva ihjäl sig. :laugh: Ena dottern sa "tänk att jag alltid måste skämmas över dig mamma" och det blev det ju inte bättre av. :D Man har inte roligare än man gör sig och barnen såg antingen förvånade ut eller tyckte vi var pinsamma.:p
Bra fråga, pappakorv? Jag hittade min på mansavdelningen för jag är för fet för kvinnoplaggen tydligen. En ful och opraktisk, på grund av längden när man ska böja sig ner, men i alla fall varm, jacka, även det också på grund av längden så man inte fryser om arschlet. :)

1: Har fått skum klåda på ryggen, det är liksom i huden, inte på. Häromdagen fick jag en klåd-attack när jag var ute så fick ställa mig och klia ryggen mot ett hörn.
Plus att hyn är ojämn. Talgcystor i huden kanske? Men de brukar inte komma på ryggen, läste jag.
Skrubbar ordentligt när jag duschar och smörjer med lotion morgon och kväll + efter dusch.
Får väl se hur det utvecklas.

2: Började skriva ett brev för flera dar sen men kom av mig och har inte kunnat skriva klart. Inget viktigt brev men jobbigt att ha det halvgjort. Kanske bara ska skriva att hjärnan gått i strejk så jag måste avsluta brevet.

Min mamma!
Blev avbokat när vi skulle ses för hon hade fattat fel och skrev en tid men platsen var fel fast hon bestämde platsen men hon hade bokat i fel stad.

Men nu har JAG fattat fel. Trodde det var imorgon men inte förrän nästa fredag.
Alltså två virrpannor JÖSSES!
Och inte kan vi prata med varandra heller utan skriver virriga SMS. Vad kom vi ens fram till nu???

Maskindisktabletter. Har alltid köpt Skona och varit nöjd. När jag skulle köpa härom var de slut så jag tog ett annat märke utan parfym. Första disken var en stor besvikelse, väldigt mycket var inte rent och halva tabletten hade inte lösts upp. Jag vet att en del säger att det räcker med en halv tablett, men i det här fallet stämde det inte.

Min mamma!
Blev avbokat när vi skulle ses för hon hade fattat fel och skrev en tid men platsen var fel fast hon bestämde platsen men hon hade bokat i fel stad.

Men nu har JAG fattat fel. Trodde det var imorgon men inte förrän nästa fredag.
Alltså två virrpannor JÖSSES!
Och inte kan vi prata med varandra heller utan skriver virriga SMS. Vad kom vi ens fram till nu???
Ring istället?

Maskindisktabletter. Har alltid köpt Skona och varit nöjd. När jag skulle köpa härom var de slut så jag tog ett annat märke utan parfym. Första disken var en stor besvikelse, väldigt mycket var inte rent och halva tabletten hade inte lösts upp. Jag vet att en del säger att det räcker med en halv tablett, men i det här fallet stämde det inte.
Vilket märke? Jag har Finish eller vad det heter? Köpte Ica Basics en gång i nöd och de gör ju jobbet som förväntat, med en del inte rent, men de har jag som reserv och till annat- tex när jag rengör hundkopplet (spionens flexi i regn surnade när de inte användes på några dagar, så la det i handfatet på toa i en sådan och det gjorde susen) eller annat.

Vilket märke? Jag har Finish eller vad det heter? Köpte Ica Basics en gång i nöd och de gör ju jobbet som förväntat, med en del inte rent, men de har jag som reserv och till annat- tex när jag rengör hundkopplet (spionens flexi i regn surnade när de inte användes på några dagar, så la det i handfatet på toa i en sådan och det gjorde susen) eller annat.
Tror att de heter Så klart, ska vara både parfymfria och miljövänliga, vilket är viktigt för mig.
Ska köpa Skona i morgon.

Tror att de heter Så klart, ska vara både parfymfria och miljövänliga, vilket är viktigt för mig.
Ska köpa Skona i morgon.
Jag kan inget om diskmaskinstabletter. Mamma har alltid köpt det jag har och när jag frågade (har själv aldrig haft egen diskmaskin förrän när jag flyttade hit för två år sedan) så sa hon att jag skulle köpa dem så det har jag gjort. :) Kanske ska köpa Skona istället!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 027
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 074
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 482
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10