Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 342
  • Visningar Visningar 60 099
Att man ska bli kallad präktig för att man följer regler och lagar för det mesta.
Självklart lilla gumman (klappar på huvudet och springer och gömmer mig). :angel1:

Nej men vissa har ju som sport att utmana systemet och följer lagar och regler som det passar dom, sen blir dom fly förbannade när dom blir påkomna och det svider. Bättre att vara ärlig och kunna sova gott. :up:

Hon som skrev om det är väl en professionell tyckare, så hon har ju nått årets mål med att väcka uppmärksamhet och nå igenom allt annat som skrivs om 🙂

Däremot kan jag tycka att alla vi andra kan släppa det ordet nu. Hon ville ha uppmärksamhet, de flesta andra tycker att det är trams, och nu kan vi prata om annat istället...
Åh, vad jag håller med. Töntigt att hon skrev så från början, men att det har blåsts upp som det har gjort och tjatats om det är så sjukt märkligt. Släpp det bara liksom...

Försöker beställa golv till renoveringen. Var inte betrodd att ta summan på Klarna (lex några missade betalningar kanske... 🙈) och sen försökte jag swisha men har missat att LF sänkt swishgränsen till bara 15000. Försökte via telefonbanken höja gränsen men efter att ha snirklat mig genom alla val för att hamna rätt så hade såklart personlig service stängt för en halvtimme sedan :banghead:
Kortet ligger i bilen och dit går jag inte ut i bara morgonrocken 🥶😅 Får beställa imorgon istället.

Försöker beställa golv till renoveringen. Var inte betrodd att ta summan på Klarna (lex några missade betalningar kanske... 🙈) och sen försökte jag swisha men har missat att LF sänkt swishgränsen till bara 15000. Försökte via telefonbanken höja gränsen men efter att ha snirklat mig genom alla val för att hamna rätt så hade såklart personlig service stängt för en halvtimme sedan :banghead:
Kortet ligger i bilen och dit går jag inte ut i bara morgonrocken 🥶😅 Får beställa imorgon istället.
Äsch, jag har gått och handlat i bara underkläder och kappa när jag skulle på fest, klart du kan gå ut i morgonrocken. 😄

Äsch, jag har gått och handlat i bara underkläder och kappa när jag skulle på fest, klart du kan gå ut i morgonrocken. 😄
Fast grannen slog nog rekordet, hon var ut och hämtade tidningen och morgonpinkade hunden spritt näck,,,, då kom sopbilen så hon fick springa upp i skogsbacken på andra sidan vägen och gömma sig i ett buskage medan sopgubbarna tömde tunnan och hade jätteskoj med hunden som inte hade några planer på att leta upp matte. :laugh:

Fast grannen slog nog rekordet, hon var ut och hämtade tidningen och morgonpinkade hunden spritt näck,,,, då kom sopbilen så hon fick springa upp i skogsbacken på andra sidan vägen och gömma sig i ett buskage medan sopgubbarna tömde tunnan och hade jätteskoj med hunden som inte hade några planer på att leta upp matte. :laugh:
När jag fortfarande bodde i huset gick jag ofta ut näck i trädgården, fick som sagt bara se upp med de som passerade ovanför huset. Badade i poolen, matade småfåglarna på vinter, släppte ut hönsen och drog bara på mig stövlarna/tofflorna innan jag gick ut. Var flera ggr som jag upptäckte i slutet av sommaren att de hade skördetröskorna igång på fälten utanför, så ett snabbt skutt in och mer kläder de gångerna. 😁 :bag:

Fast egentligen spelar det ju inte så stor roll om nån ser en främmande naken kropp, vi ser ju ut ungefär likadana ut allihop och jag är varken pryd eller brydd, posttanten har sett mig näck, jag skulle duscha och hon kom med ett paket och hennes kommentar var "jag ser att du inte solbadat i sommar" för jag var inte ett dugg solbränd. :D Livet på landet. :heart

Fast egentligen spelar det ju inte så stor roll om nån ser en främmande naken kropp, vi ser ju ut ungefär likadana ut allihop och jag är varken pryd eller brydd, posttanten har sett mig näck, jag skulle duscha och hon kom med ett paket och hennes kommentar var "jag ser att du inte solbadat i sommar" för jag var inte ett dugg solbränd. :D Livet på landet. :heart
Säg det till drängen i traktorn som vid två tillfällen höll på att köra av vägen när jag jagade efter min rymmarhund näck. Hunden rymde alltså vid två tillfällen och jag jagade näck och han höll på att köra i diket som reaktion. :D Efter första gången borde han vant sig tycker man, men icke. Hunden tyckte det var kul att jaga traktor....jag inte lika road dock. men vad gör man inte för att slippa få överkörd vovve ;)

Det stinker alkis/rökare/kiss i trapphuset på jobbet 🤢
Vi har haft problem med att obehörigt folk tar sig in och hänger runt där....

Japp.
En känd A-lagare och en till person har sovit på våning 5. Mötte dom just i trapphuset.
Jag vågar inte riktigt ringa nån just nu eftersom jag möter denna person typ dagligen på stan? Tänk om denne blir förbannad och fattar att det är jag som ringt så dom blir avhysta?! Vem ringer jag ens?

Senast ändrad:
Äsch, ingen minns en fegis. Hur långt har du? Några km eller under 100 m? ;)

Nu brukar jag bara dra på mig ett par byxor och jackan om jag ska ut med hundarna och hunnit lagt mig, ingen ser att jag inte har något under jackan. :sneaky:
Kul för dig 👍
Bilen stod 3 meter från verandan. Jag går ändå inte ut i bara morgonrocken när det är flera minusgrader, då hade jag inte blivit varm på flera timmar. Det handlar inte om att någon skulle se.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 027
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 074
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 482
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka