Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 347
  • Visningar Visningar 60 661
Hostat hela natten och har ett sår i halsen nu.
Hur gör ni med rethostan?
Höjde upp ena änden av sängen o har diverse tabletter men detta är förjävligt.

Måste ringa 1177 sen om min yrsel o svullna lymfsystem (hade de innan förklylningen)
Varm chokladmjölk hjälper mig jättemycket för att lugna rethosta. Och faktiskt recepfri hostmedicin mot rethosta också.

Folk som suger på basal tidsoptimering på ett sätt som ibland gör att andra drabbas.

Om man är först på plats i kafferummet och kaffet ska kokas och diskmaskinen ska plockas ur, då är det ju rimligt att börja med kaffekokandet så att det får rinna genom medan man plockar ur diskmaskinen.:arghh: Speciellt om kaffekokaren är en model som behöver sju svåra år för att bli klar.
Inte tvärtom så att alla sedan får sitta och se på och vänta på kaffekokaren

Jag stör mig VÄLDIGT på att Messenger rättar mina ord och SÄRSKRIVER DEM!!! Om jag inte kollar mina meddelanden innan jag skickar iväg dem, är en massa ord särskrivna! HUR är det möjligt??
Den kanske är inställd på att skriva engelska? Där särskriver man väl många ord? Det är likadant för mig sen en uppdatering av telefonen. Mkt irriterande.

Äsch, ingen minns en fegis. Hur långt har du? Några km eller under 100 m? ;)

Nu brukar jag bara dra på mig ett par byxor och jackan om jag ska ut med hundarna och hunnit lagt mig, ingen ser att jag inte har något under jackan. :sneaky:
Jag kör på kappa och stövlar på morgonpromenaden med hunden (vilken även kan inträffa på efteemuddagen eftersom jag jobbar på nätterna). Om det inte är mössväder finns viss risk att rufskalufsen avslöjar mig
Nåväl. En tidigare bukare (tornblomma) handlade i pyjamas och kappa :) Mitt i stan
Jag kör kappa och stövlar både på hundpromenader och på lokala affären. Om det inte är mösstider kan kuddrufset vara en ledtråd till att jag är nyvaken (att jag är nyvaken kan inträffa alla tider på dygnet iom jobbar ständig natt). Jag ser det som att jag gör en välgärning genom att mata bygden med skvaller om den Galna Änkan :sneaky: .
Men tornblomma rocks. Henne är man inte i närheten av (saknar).

+ 1 på den. Varför ska man behöva ha konto bara för att scrolla och kolla? Refreshar sidan för att komma runt det 😬

Samma störning här. Jag har ett konto, men orkar logga in för att kolla på en annons som nån länkat till :cautious: . Logga in kan jag väl få göra om/när jag vill spara annonsen eller svara på den?!

Den kanske är inställd på att skriva engelska? Där särskriver man väl många ord? Det är likadant för mig sen en uppdatering av telefonen. Mkt irriterande.
Jag har både svenska och engelska keyboards på den, beroende på vem jag svarar till. Detta konstiga med särskrivningen började nyligen efter en uppdatering. Den särskriver i appen för anteckningar också. Jättestörigt.

Så sliten, kört närmare 30 mil för besök hos sjukgymnast och ska göra samma resa på måndag för att träffa ortopeden. Vet inte längre vad som är bäst, om jag ska fortsätta med fler övningar eller om de ska få sätta kniven i mig OCH jag ska fortsätta med sjukgymnastiken? :sorry:

Glad jag inte tvättat bilen för fy 17 hur den ser ut nu! :yuck: Eftersom jag ska ut på E4:an igen på måndag är det bortkastade pengar att tvätta den i helgen, men det blir att använda oömma kläder om jag blir tvungen att pressa mig mellan de parkerade bilarna i carporten för det är gräsligt trångt. Stackars den som parkerar bredvid mig! 😅

Efter sjukgymnasten åkte jag till Bauhaus för att köpa gardinstänger. Får se om det jag kom ut med fungerar, inte vad jag tänkte mig men det kanske går. Värdelös lunch, upptäckte dessutom att de slagit in 189 istället för 139! 😡 Som tur var hann jag se det innan jag åkte, men irriterande. :cautious:

Drog sedan raka spåret till skogen ute vid stallarna och släppte ut hundarna en stund. Stackars Grimm hade jobbigt att hoppa in i bilen efteråt, fick inte riktigt fäste med klorna i snön och var nog lite trött. :(

Hästarna fick vatten och morot men Allegra har dragit sönder fästet till benrem och svansrem så jag fick knäppa loss dem, nu sitter bara en benrem som den ska men då blåser iaf inte täcket upp över ryggen på henne. :meh:

Jag stör mig på min huvudvärk som inte verkar vilja släppa.
Jag stör mig på en kollega som sa "jo men tänkt om de bara tycker att vi behöver vara tre personer här" och syftade på att det automatiskt skulle vara någon slags självklarhet att jag inte vore en av de tre. Hon hade lite svårt att acceptera att jag skulle arbeta hemma mer, jag ska försöka lämna det åt chefen att hantera, men det ÄR faktiskt svårt att inte ta illa vid mig när det kommer kommentarer om det. "Jag säger bara att det sparas pengar och ja, då kanske någon får gå". Nä men tack eller vad jag ska säga, för att du berättar det för mig när vi gör en anpassning för just mig just nu för att jag ska kunna jobba 5 dagar i veckan istället för som det varit länge nu 3 och sjuk 2. :( Blir så ledsen på sånt. :(

Jag har både svenska och engelska keyboards på den, beroende på vem jag svarar till. Detta konstiga med särskrivningen började nyligen efter en uppdatering. Den särskriver i appen för anteckningar också. Jättestörigt.
Det är för att den kollar stavningen mot alla tangentbord samtidigt nu efter uppdateringen :laugh: Så dumt att klockorna stannar. Vill minnas att det ska gå att stänga av men har inte hittat det själv tyvärr.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 033
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 092
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka