Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 348
  • Visningar Visningar 60 679
Det är riktigt otäckt!

Jag höll på att slå ihjäl mej när jag skulle pinka hundarna vid 06. Cirka 4m till gräsmattan. Jag bara gled. Jäkligt tacksam att inte grannens katt var ute

Ja jag följer nyheterna nu på morgonen för att se hur det utvecklas, och är oerhört tacksam att jag kan jobba hemifrån samt är barnfri så jag slipper ge mig ut. En otrolig förmån som inte alla har eller kan ha.

Jag går ingenstans längre utan broddar när det är halt. Inte ens till soptunnan.
Problemet med denna morgon är att det inte ser halt ut - alls - om man inte vet om det! Det ser helt enkelt bara blött ut. Jag vaknade av ösregn mitt i natten och när jag gick upp och kollade var det nollgradigt. Och sedan har de ju varnat för detta, så jag var beredd på det viset!

Försöker beställa golv till renoveringen. Var inte betrodd att ta summan på Klarna (lex några missade betalningar kanske... 🙈) och sen försökte jag swisha men har missat att LF sänkt swishgränsen till bara 15000. Försökte via telefonbanken höja gränsen men efter att ha snirklat mig genom alla val för att hamna rätt så hade såklart personlig service stängt för en halvtimme sedan :banghead:
Kortet ligger i bilen och dit går jag inte ut i bara morgonrocken 🥶😅 Får beställa imorgon istället.
Idag på morgonen hörde företaget jag försökte handla av igår av sig och hjälpte mig manuellt utan Klarna. Älskar bra service :up:

Problemet med denna morgon är att det inte ser halt ut - alls - om man inte vet om det! Det ser helt enkelt bara blött ut. Jag vaknade av ösregn mitt i natten och när jag gick upp och kollade var det nollgradigt. Och sedan har de ju varnat för detta, så jag var beredd på det viset!

På min gata är det isbana, det ser verkligen ut som en skridskobana med all sin is. Men det är just det du skriver om det som endast ser blött ut, den är riktig hemsk för den kan man inte förutse utan bara känna när man befinner sig på det

Flera portionspåsar av kattens mat, i ett paket som jag just hämtade ut, är skadade och har läckt. Suck. Dyrt foder och det som jag nu får kasta (öppnad kattmat i rumstemperatur och jag vet inte hur länge påsarna varit "öppnade") motsvarar ett par dagars mat till Lillan. Skickat iväg en reklamation, hoppas verkligen att jag får kompensation!

Hostat hela natten och har ett sår i halsen nu.
Hur gör ni med rethostan?
Höjde upp ena änden av sängen o har diverse tabletter men detta är förjävligt.

Måste ringa 1177 sen om min yrsel o svullna lymfsystem (hade de innan förklylningen)

Hostat hela natten och har ett sår i halsen nu.
Hur gör ni med rethostan?
Höjde upp ena änden av sängen o har diverse tabletter men detta är förjävligt.

Måste ringa 1177 sen om min yrsel o svullna lymfsystem (hade de innan förklylningen)
Luftfuktare, fuktiga handdukar på elementet fungerar också, samt citronvatten.
När jag hostade som värst låg jag och småsippade citronvatten i timmar för att hålla hostar nere.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 033
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 092
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka