Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 337
  • Visningar Visningar 59 820
Japp. Iaf i ett hus där värmepannan inte funkar.
Sånt där är INTE kul, när jag byggde om logen till verkstad konstaterade jag att jag frusit klart i det här livet så 25 cm isolering i väggarna och 40 cm ovanpå blev det och jag har 20 grader i hela verkstan förutom maskinverkstan där det är 23 grader, den värmen spiller ut på resten av ytan och när det varit lite kylslaget ute nu har jag toppat med pelletskaminen nån timma på morgonen bara och sen har det hållit sig hela dan. Frysa är ett helvete.🥶

Min bror och hans mindre uppskattade påhitt.
Imorse ringde han och sa att han var påväg i bilen. Var bara tvungen att träffa mig för han var orolig osv. och tyckte att vi kunde väl träffas halvvägs i en viss stad. Bara det att jag var ytterligare nästan 2 h bort. Så i princip hade han ca 2 h till föreslagen stad och jag 4h. :crazy:

Då jag visste att jag inte skulle "bli av" med honom var det bara att åka vidare o mötas upp. Blev dock i en stad mycket närmre mig.
Efter mycket övertygande och försäkran om att jag mår bra fick jag han tillslut att vända hemåt igen flera timmar sen. Var inte såhär jag hade planerat min lediga dag.

Värsta är att det går inte att få honom att förstå. Tidigare drogmissbruk och annat + diagnos på det kan då verkligen ställa till. Både för individen och omgivningen...

Så jävla onödigt ord bara för att skamma mammor som äntligen klär sig varmt nog för att vara ute! Jag älskar min kappa, har den varje dag i stallet. Den är bättre än en ridkappa eftersom den är längre.
Eller oss som INTE är mammor? Ska vi kanske inte ens få klä oss i en sådan kappa? Ordet är något av det tramsigaste på länge, och jag förstår inte vitsen med att hålla på så.

Eller oss som INTE är mammor? Ska vi kanske inte ens få klä oss i en sådan kappa? Ordet är något av det tramsigaste på länge, och jag förstår inte vitsen med att hålla på så.

Hon som skrev om det är väl en professionell tyckare, så hon har ju nått årets mål med att väcka uppmärksamhet och nå igenom allt annat som skrivs om 🙂

Däremot kan jag tycka att alla vi andra kan släppa det ordet nu. Hon ville ha uppmärksamhet, de flesta andra tycker att det är trams, och nu kan vi prata om annat istället...

Så jävla onödigt ord bara för att skamma mammor som äntligen klär sig varmt nog för att vara ute! Jag älskar min kappa, har den varje dag i stallet. Den är bättre än en ridkappa eftersom den är längre.

Mina kollegor och jag har tagit ordet till våra hjärtan :D I stället för att låta det ha den innebörden det väl var tänkt - d. v. s. skammande mot kvinnor som klär sig varmt - så lyfter vi det fantastiska med mammakorvar. Underbart plagg för alla, inte bara för mammor, som vill hålla sig varma och bekväma! Ordet låter fånigt, absolut, men vi roffar åt oss det ändå. Här ska ingen skamma våra varma, goa, praktiska mammakorvar :devil:

Mina kollegor och jag har tagit ordet till våra hjärtan :D I stället för att låta det ha den innebörden det väl var tänkt - d. v. s. skammande mot kvinnor som klär sig varmt - så lyfter vi det fantastiska med mammakorvar. Underbart plagg för alla, inte bara för mammor, som vill hålla sig varma och bekväma! Ordet låter fånigt, absolut, men vi roffar åt oss det ändå. Här ska ingen skamma våra varma, goa, praktiska mammakorvar :devil:
Varför bara inte säga vinterjacka?

Jag kanske dessutom har en lite udda smak, men jag tycker inte alls på något vis i världen att den långa varma vinterkappan skulle vara ful (för jag antar att det är det man menar)? Jag tycker att de är riktigt snygga, men skulle gärna se dem i lite piffigare/roligare färger också :) .

Jag kanske dessutom har en lite udda smak, men jag tycker inte alls på något vis i världen att den långa varma vinterkappan skulle vara ful (för jag antar att det är det man menar)? Jag tycker att de är riktigt snygga, men skulle gärna se dem i lite piffigare/roligare färger också :) .
Håller med, tycker också de är snygga. Hade gärna haft "kul" färg men då det i mitt fall är hundrastarjackan så går ljusa färger bort. Mina spaniels och jag är inte överens om att man bör hålla de fyra tassarna på marken.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 027
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 074
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 482
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10