Japp. Iaf i ett hus där värmepannan inte funkar.Det är för kallt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp. Iaf i ett hus där värmepannan inte funkar.Det är för kallt!
Sånt där är INTE kul, när jag byggde om logen till verkstad konstaterade jag att jag frusit klart i det här livet så 25 cm isolering i väggarna och 40 cm ovanpå blev det och jag har 20 grader i hela verkstan förutom maskinverkstan där det är 23 grader, den värmen spiller ut på resten av ytan och när det varit lite kylslaget ute nu har jag toppat med pelletskaminen nån timma på morgonen bara och sen har det hållit sig hela dan. Frysa är ett helvete.Japp. Iaf i ett hus där värmepannan inte funkar.
Håller med...Ordet mammakorv.![]()
Så jävla onödigt ord bara för att skamma mammor som äntligen klär sig varmt nog för att vara ute! Jag älskar min kappa, har den varje dag i stallet. Den är bättre än en ridkappa eftersom den är längre.Ordet mammakorv.![]()
Eller oss som INTE är mammor? Ska vi kanske inte ens få klä oss i en sådan kappa? Ordet är något av det tramsigaste på länge, och jag förstår inte vitsen med att hålla på så.Så jävla onödigt ord bara för att skamma mammor som äntligen klär sig varmt nog för att vara ute! Jag älskar min kappa, har den varje dag i stallet. Den är bättre än en ridkappa eftersom den är längre.
Eller oss som INTE är mammor? Ska vi kanske inte ens få klä oss i en sådan kappa? Ordet är något av det tramsigaste på länge, och jag förstår inte vitsen med att hålla på så.
En dag in på renoveringen och snickaren har redan börjat krånglaHävdar att saker ska skrivas upp på ÄTA lista trots att vi inte beställt det och har fast pris i offerten. Bland annat att golvet behöver gjutas mer än de hade räknat med.
Google: "ÄTA är en vedertagen förkortning inom byggbranschen som står för ändring, tillägg och avgående. Det handlar om åtgärder som beställs eller måste läggas till utanför den ursprungligen avtalade entreprenaden.". ÄTA-lista?
Så jävla onödigt ord bara för att skamma mammor som äntligen klär sig varmt nog för att vara ute! Jag älskar min kappa, har den varje dag i stallet. Den är bättre än en ridkappa eftersom den är längre.
Varför bara inte säga vinterjacka?Mina kollegor och jag har tagit ordet till våra hjärtanI stället för att låta det ha den innebörden det väl var tänkt - d. v. s. skammande mot kvinnor som klär sig varmt - så lyfter vi det fantastiska med mammakorvar. Underbart plagg för alla, inte bara för mammor, som vill hålla sig varma och bekväma! Ordet låter fånigt, absolut, men vi roffar åt oss det ändå. Här ska ingen skamma våra varma, goa, praktiska mammakorvar
![]()
Ja varför liksom? Det är väl en kappa för att hålla sig varm, eller?Ordet mammakorv.![]()
Varför bara inte säga vinterjacka?
Håller med, tycker också de är snygga. Hade gärna haft "kul" färg men då det i mitt fall är hundrastarjackan så går ljusa färger bort. Mina spaniels och jag är inte överens om att man bör hålla de fyra tassarna på marken.Jag kanske dessutom har en lite udda smak, men jag tycker inte alls på något vis i världen att den långa varma vinterkappan skulle vara ful (för jag antar att det är det man menar)? Jag tycker att de är riktigt snygga, men skulle gärna se dem i lite piffigare/roligare färger också.