Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att folk inte kan se hur bra vi har det, och vad som är normalt i ett liv. Att det är normalt att ibland vara ledsen utan att det behöver redas så mycket i, att relationer kan vara operfekta men ändå bra, att vi ibland behöver omgivningens validering för att må bra. Ibland kan jag bli tokig på hur präktigt allting är. Var och en får såklart bedöma vilka delar i ens eget liv som behöver åtgärder men ibland undrar jag vilken standard vi håller oss emot och om den är sund. Kanske är det bra nog att bara.. få vara ibland.
 
Kan du inte tvätta håret för sig, liksom hänga fram?
Gjorde det halvt när jag upptäckte problemet med schampo redan i håret men blev inte riktigt rent och blev knäpp av isvattnet :/ Kroppen går att chocka om tempen kommer upp först och sedan snabbskölja men håret är knepigare...
Tips från en som levt med opålitlig brunn resp. täta strömavbrott. :(

Det funkar bättre än man kan tro att värma vatten, i kastrull eller vattenkokare. Och tappa upp i stort kärl (balja, kastrull? Med skopa väter man håret och fortsätter sedan hårtvätten.

Inte kul men det går. Och har man inget alternativ så...
Ja, mest ovissheten som stör mig, vet inte ens vad jag skulle göra mer än att kontakta hyresvärden som i sin tur ska kontakta nästa företag, om det varit ok att kontakta jouren, företaget direkt, vilket av företag är korrekt? vad är ens rimligt? Hah, ja ni ser...
Har dåligt med större kärl, alla hinkar har hål för växter och stora kastruller är svårt i litet boende :p Men kanske har en hink och ett litermått som skopa! Jag är också ständigt omotiverad till just hårtvätt:D
 
@LadyCovergirl Funderade på det men har noll koll på såna inrättningar och att lösa ett endagskort för hårtvätt kändes lite löjligt :DKanske inte möjligt på gymmen på helgen. Plus måste då åka dit i värmen vilket antagligen gör att jag svettas ihjäl även efter duschen haha så mitt hopp verkar vara på hyresbolaget skärper sig imorgon och att jag surmulet får gå upp jättetidigt igen för att vara redo. Japp, gnälligt värre och då är jag ingen som duschar hela tiden eller ens har rent hår ofta pga snabbt smutsigt:p
 
Buhuu, det har regnat i två dagar och min vattentunna är TOM! Jag som sett fram emot en full tunna, men nej då. Av någon för mig outgrundlig anledning fyller den inte på.. Det är lite vatten i "slangen" mellan stupröret och tunnan men det rinner inte ner i tunnan. Förra året fungerade det ju perfekt! Men i år :turd:
Ska prova gräva ner tunnan en bit till, ifall det är nåt sånt som spökar. Det ser inte ut att vara så men vem vet.
 
@LadyCovergirl Funderade på det men har noll koll på såna inrättningar och att lösa ett endagskort för hårtvätt kändes lite löjligt :DKanske inte möjligt på gymmen på helgen. Plus måste då åka dit i värmen vilket antagligen gör att jag svettas ihjäl även efter duschen haha så mitt hopp verkar vara på hyresbolaget skärper sig imorgon och att jag surmulet får gå upp jättetidigt igen för att vara redo. Japp, gnälligt värre och då är jag ingen som duschar hela tiden eller ens har rent hår ofta pga snabbt smutsigt:p

Då förstår jag bekymret. När min VVB för några år sedan la av så passade jag på att tvätta håret på gymmet alternativt på jobbet.
 
Jag tänker att en bild säger mer än tusen ord.

20230618_162236.jpg
 
På att jag alltid lyckas träffa idioter 😑😑 (ok mellansonens pappa är ingen idiot, han är vettig och genomsnäll men extremt tafatt och mesig istället ) Men exet innan och nuvarande sambo (som mer och mer lutar åt att bli ett ex) Snälla någon, är det någon genetisk defekt på manssläktet eller vad tusan är problemet?
 
Stör mig på att jag sedan 1 v tillbaka stapplar fram med myrsteg, som 145-åriga tant Tyra på väg till dasset :meh:

Låsning i länd/korsrygg som icke vill släppa trots stretching, värme etc och jag tror inte det är så fiffigt att gå och få den manipulerad mtp det brutna revbenet som fortfarande knäpper.

Ska dock ringa "min" ryggmänniska imorgon och höra vad han tror, om det går att göra något utan att påfresta revbenet, ty det börjar bli apdrygt att knappt kunna gå utan ohemula smärtor :wtf:
 
Varför står det i vartenda recept som någonsin har existerat att man ska "sikta ner mjölet och blanda försiktigt yada yada" för att behålla fluffigheten i smeten? Det. går. ju. INTE! Man får blanda i en hel jädra livstid, skiten sjunker ändå ihop och sedan visar det sig alltid när man häller i smeten i formen att mjölhelvetet ligger i botten. 🤯🤯🤯
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
22 675
Senast: Kratus
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp