Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför står det i vartenda recept som någonsin har existerat att man ska "sikta ner mjölet och blanda försiktigt yada yada" för att behålla fluffigheten i smeten? Det. går. ju. INTE! Man får blanda i en hel jädra livstid, skiten sjunker ändå ihop och sedan visar det sig alltid när man häller i smeten i formen att mjölhelvetet ligger i botten. 🤯🤯🤯
Blandar du med visp eller spatel? Visp är värdelöst. Ta en stekspade i trä eller en slickepott och vänd ända från botten. Rör inte om.
 
Varför står det i vartenda recept som någonsin har existerat att man ska "sikta ner mjölet och blanda försiktigt yada yada" för att behålla fluffigheten i smeten? Det. går. ju. INTE! Man får blanda i en hel jädra livstid, skiten sjunker ändå ihop och sedan visar det sig alltid när man häller i smeten i formen att mjölhelvetet ligger i botten. 🤯🤯🤯
Hur gör du när du siktar i mjölet?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230619_173119_Chrome.jpg
    Screenshot_20230619_173119_Chrome.jpg
    86,3 KB · Visningar: 88
Lyckades inte hämta ut mitt paket från Postnords paketbox eftersom min ganska nya telefon inte ville ansluta via bluetooth. :banghead:Försökte dela till sambons telefon så han kunde hämta men fick bara felmeddelande. Fick tillslut skicka vidare till ombud och uppgav "tekniska problem med boxen".
Strax därefter fick jag ett meddelande om att "paketet inte kunde levereras till paketbox eftersom det är för stort så vi har skickat det till Ica", eh nej, det var inte därför. (Just det där sista är ju ingen stor irritation men då var jag redan arg :p )

Det som dock stör mig mest är att det som är i paketet är en aktivitetsklocka som ska anslutas via, just det, bluetooth, och nu ser jag alla problem jag kommer ha med det också framför mig :cautious: :mad:
Nu har Postnord hämtat paketet för att skicka det till Ica istället, 500 m bort. För närvarande befinner det sig dock i Jönköping drygt 10 mil härifrån :banghead:
Ibland undrar jag hur världen kunde gå så.. fel?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 576
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 107
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp