Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att bokserien jag lyssnar på har ljudeffekter i bok 4 och 5 (eventuellt nr 6 också)
Klarade av att lyssna i 8 minuter sen fick jag stänga av för orkade inte med musiken i bakgrunden och explosions ljuden (dom sköt och kastade granater eller nått i början av boken)
Men ja!!
Ljudböcker får inte ha ljudeffekter, då blor jag galen.

Audio fiction podcast är helt okej men de är ju en helt annan grej.
 
Här har det varit varmt som jag vet inte vad. Höll på att smälta. Tack och lov så har det även blåst emellanåt och det har varit molnigt stundtals. Så då fick man passa på och ta en snabbpink med hunden. Nu är det riktigt sval och skönt
Skållhett här med. Fuktigt i luften med tvätten hängdes ut vid nio och en del var inte torrt vid 7 på kvällen...
 
Kollar på hoppning men ska nog strax sova. Imorgon är det stallet på morgonen följt av crossfit och Ica Maxi.
Hade tänkt åka till någon strand men det ser inte ut att vara väder för det.
Ska laga två maträtter också.
 
Favorit i repris men jag stör mig - ännu en gång - på SVTs kommentatorer i kvällens GCT-sändning. En japan som gör en kass runda och vid ett tillfälle får bryta och lägga en volt efter att ha rivit det första hindret på en linje. Mitt i volten efter att han saktat av till trav rappar han helt plötsligt till hästen med spöet hårt bakom skänkeln, uppenbart som en ren missnöjesreaktion, och även en icke hästkunnig kan se att hästen reagerar med både smärta och stress.

Detta passerar föga förvånande med total tystnad från kommentatorerna, i stället avslutar de båda med "åh men han rider ju väldigt fint" "ja visst rider han fint, och hästen är en underbar hoppare".

Sedan på reprisen får de en chans till eftersom just volten och piskrappet visas i slowmotion - ännu inte en kommentar utan endast tystnad och ojsan nu säger vi inget om detta tråkiga så låtsas vi att det inte hände.

Fem minuter senare har uppenbart flera irriterade tittare huggit på SVT och då bara "hehe oj ja vi kanske skulle säga att det var ju dumt gjort att piska upp hästen som japanen gjorde någonstans här för ett tag sedan." (Och Lotta Björe bara "ja jag såg det" - jamen kommentera för fasen det då?!) "heeelt riktigt att ni reagerar", "vi är med er". Och plötsligt så borde man inte få lov att ha ett spö alls. O_o

Och några minuter senare ännu mer förvirring att nej nu ska vi ta upp det här med spö igen och förtydliga att man det är ju tillåtet med en viss typ av spö som reglerna är nu "så det är inte så att någon har gjort något fel här i kväll". Men HUR jäkla svårt kan det vara att bara våga säga och stå för att något är olämpligt och dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
22 850
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp