Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att bokserien jag lyssnar på har ljudeffekter i bok 4 och 5 (eventuellt nr 6 också)
Klarade av att lyssna i 8 minuter sen fick jag stänga av för orkade inte med musiken i bakgrunden och explosions ljuden (dom sköt och kastade granater eller nått i början av boken)
 
Män och deras motorcyklar. Speciellt de med riktigt stor maskin och som inte fattat att ljuddämparen är uppfunnen sedan länge. :meh:

Länsvägen förbi mig är ett populärt MC-stråk om somrarna. Jag har inget emot motorcyklar, men de jag hör på en km avstånd - de gillas inte!
Guilty as charged

😢
 
Verkar fortfarande inte ha varmvatten. Serviceanmälningarna är "påbörjade", var borta över dagen men de verkar inte varit här iaf. Fattar inte riktigt var jag ska vända mig annars, får upp att det är hyresvärden som ska vända sig till...? Ska jag inte kunna duscha i helgen? :arghh:
:confused:
 
Än en gång tror jag att jag kanske är man 😅
Jag tycker det är skitsvårt att veta vad jag ska skriva, och vad arbetsgivaren vill veta. Kanske tycker de att jag är löjlig om jag skriver att jag använt Excel, eftersom de kanske redan vet att man inte kan göra just det jobbet utan Excel? Kanske tycker de att jag babblar på om oväsentligheter om jag beskriver hurudana maskiner jag jobbat med, om jag ändå inte ska använda just sådana maskiner på nya jobbet?
Jag vill att man är övertydlig, det måste framgå vad man kan (som är relevant för tjänsten). Inte bara skriva "Jag har jobbat fyra år på ett lager/i reception/på en båt/som projektledare" utan vad man gjort för arbetsuppgifter och uppdrag. Sedan behöver man inte förklara i detaljer men att man är van att arbeta med ett visst system, en viss uppgift, enligt en viss metod gör det enklare att se om personen matchar tjänsten. Har man över 50 ansökningar eller fler snabbläser man och hittar man inte informationen lägger man rent krasst den ansökan åt sidan, man har ingen möjlighet att undersöka mer eller tolka in vad det kan betyda. Man ska svara på annonsen är min uppfattning. Visst är det bra att utöver det lägga till att man har någon bonuskompetens, dvs visa att man kan mer/har potential men ibland läser jag ansökningar som mer beskriver vad folk brinner för och vill göra men det har inte mycket gemensamt med annonsen - Jaha, om du vill vara Facebook-ansvarig, varför söker du då detta jobb där det inte ingår....

Jag tycker också det är helt ok att man skriver att man inte har alla erfarenheter som krävs men typ har lätt för att lära sig eller en liknande erfarenhet. Förvisso kan man då inte konkurrera med personer med mer erfarenhet men du kan bli intressant för t ex andra jobb av mer "junior" karaktär. Så jag menar inte att man inte får ansöka.

Sorry, är riktigt irriterad på folk som söker jobb märker jag, dags för helg :)
 
received_613022407466925.jpeg


Punka :meh::arghh:

Tur kunde knata till cykelverkstan med den, tidigast nästa vecka få veta hur många kr fattigare jag blir 💸


Tur i oturen inte behöver den till ta mig till jobbet iallafall.
 
Screenshot_20230617_085213_Facebook.jpg

Inte jag som skrivit men jag hörde smällarna straxt efter jag hade lagt mig i gårkväll. Trodde den första smällen var ett pistolskott men nejdå, bara lokala totalt intelligensbefriade idioter som tycker att fyrverkerier är en god idé i värsta torkan :banghead::rage::banghead::rage::banghead::rage::banghead:

Stör mig nu också på mig själv som inte ringde polis men jag sov nästan och visste inte vem eller var det sköts ifrån :cautious:
 
Grävlingar! Förbaskade odjur.
Tror den bor under mitt uthus. I vilket fall så gräver den igenom min gräsmatta och är inte skygg nog för att hålla sig undan i dagsljus.

Vi (hunden och jag) kom på den invid altanen nu på morgonen. Den lommade iväg till uthuset. Så inte ut att ha hysteriskt bråttom.
Hunden blev hysterisk. HELT hysterisk, och hade jag inte haft lina så hade hunden varit försvunnen nu.

Gräsmattan är som ett durkslag. Hål hål hål. Misstänker att det är den som äter upp kattmaten om nätterna också.
 
Grävlingar! Förbaskade odjur.
Tror den bor under mitt uthus. I vilket fall så gräver den igenom min gräsmatta och är inte skygg nog för att hålla sig undan i dagsljus.

Vi (hunden och jag) kom på den invid altanen nu på morgonen. Den lommade iväg till uthuset. Så inte ut att ha hysteriskt bråttom.
Hunden blev hysterisk. HELT hysterisk, och hade jag inte haft lina så hade hunden varit försvunnen nu.

Gräsmattan är som ett durkslag. Hål hål hål. Misstänker att det är den som äter upp kattmaten om nätterna också.
Har den flyttat in under hus och etablerat sig där finns vad jag förstår knappast något annat val än att anlita en jägare som tar bort den. Om du på sikt vill ha huset kvar.
 
Irriterar mig på nyheterna när de säger varje gång ”torkan/värmen som påverkar vissa”
Alltså de påverkar ju ALLA!
Indirekt eller direkt.
Vi kan ju inte säga att bara bönderna kommer lida av de? Det är ju de som står för vår mat!
De vilda djuren? Naturen?

Blir så jävla irriterad..
 
Grävlingar! Förbaskade odjur.
Tror den bor under mitt uthus. I vilket fall så gräver den igenom min gräsmatta och är inte skygg nog för att hålla sig undan i dagsljus.

Vi (hunden och jag) kom på den invid altanen nu på morgonen. Den lommade iväg till uthuset. Så inte ut att ha hysteriskt bråttom.
Hunden blev hysterisk. HELT hysterisk, och hade jag inte haft lina så hade hunden varit försvunnen nu.

Gräsmattan är som ett durkslag. Hål hål hål. Misstänker att det är den som äter upp kattmaten om nätterna också.
Du kan prova med Karbid, det funkar mot sork men har också hört att folk använder det mot grävlingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
22 850
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp