Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så blir det ju ändå iom att @Mineur s man och svärmor alltid får reda upp situationen. De får alltså göra samma mängd arbetsuppgifter bara mer oplanerat och med större frustration. Bättre då att planera för att ingen gör dom (ses på restaurang använd catering etc) eller att de delas upp mellan de som är pålitliga dvs Mineur, Mineurs man och svärmor. Att de inte ska träffas har aldrig varit en del av det förslag jag gav.

Om jag hade haft en person i min närhet som man inte kan lita på med sånt som komma rimligt i tid, vara hemma när personen har bjudit hem osv så att jag behövt anpassa mig så till den grad att jag behövde göra hela jobbet varje gång vi skulle träffas så hade det förmodligen blivit så att jag hade valt att umgås med personen lite mer sällan. Eftersom tröskeln hade varit högre d.v.s. det hade krävt mer energi av mig och då hade jag valt att umgås med nån annan de perioder/dagar då min energi inte räckte till.
 
Vad är det med företag som inte klarar av att sköta kundkontakt? Förra veckan försökte jsg boka bord på restaurang med hjälp av kontaktformuläret på hemsidan. Inget svar. Dagen efter ringer jag och kollar ifall de fått bokningen. "Vet inte, chefen är inte här, får jag ditt telefonnummer så ringer han när han kommer" . Ingen ringde. Så jag svängde förbi där, och frågade om bordet var bokat. Personalen ser ut som frågetecken och vet ingenting, men de gick i varje fall med på att jag fick boka bord, vilket skrevs ner på en lapp som lades någonstans...

Sedan skickade jag mail till ett turridningsföretag, och frågade om möjlighet till ridtur en viss vecka. Svar kom snabbt, ja, de flesta dagar den veckan finns plats för en ryttare till. Jag svarade genast, ifall torsdag kl 17 passar? Inget svar. Efter 2 dagar skickade jag på nytt, är det bekräftat att det går torsdag kl 17? Inget svar. Är väl tvungen att ringa nu då 🙄

Vill man inte ha kunder?
 
Så blir det ju ändå iom att @Mineur s man och svärmor alltid får reda upp situationen. De får alltså göra samma mängd arbetsuppgifter bara mer oplanerat och med större frustration. Bättre då att planera för att ingen gör dom (ses på restaurang använd catering etc) eller att de delas upp mellan de som är pålitliga dvs Mineur, Mineurs man och svärmor. Att de inte ska träffas har aldrig varit en del av det förslag jag gav.
Nej, men du föreslår att de ska strunta i att vänta på dem om de inte kommer i tid och att de ska ge dem fel tider vilket inte kommer hjälpa svärmor det minsta. :(
 
Vad är det med företag som inte klarar av att sköta kundkontakt? Förra veckan försökte jsg boka bord på restaurang med hjälp av kontaktformuläret på hemsidan. Inget svar. Dagen efter ringer jag och kollar ifall de fått bokningen. "Vet inte, chefen är inte här, får jag ditt telefonnummer så ringer han när han kommer" . Ingen ringde. Så jag svängde förbi där, och frågade om bordet var bokat. Personalen ser ut som frågetecken och vet ingenting, men de gick i varje fall med på att jag fick boka bord, vilket skrevs ner på en lapp som lades någonstans...

Sedan skickade jag mail till ett turridningsföretag, och frågade om möjlighet till ridtur en viss vecka. Svar kom snabbt, ja, de flesta dagar den veckan finns plats för en ryttare till. Jag svarade genast, ifall torsdag kl 17 passar? Inget svar. Efter 2 dagar skickade jag på nytt, är det bekräftat att det går torsdag kl 17? Inget svar. Är väl tvungen att ringa nu då 🙄

Vill man inte ha kunder?

Jag ger upp och vänder mig till företag som svarar mig inom rimlig tid och som är enkla att ha att göra med. Tänker att de som inte svarar är inte så intresserade av att ha mig som kund.
 
Nej, men du föreslår att de ska strunta i att vänta på dem om de inte kommer i tid och att de ska ge dem fel tider vilket inte kommer hjälpa svärmor det minsta. :(
Svärmor, Mineur och Mineursman kan väll ha trevligt tills de anländer istället. Hur kul är det att vänta?
 
Om jag hade haft en person i min närhet som man inte kan lita på med sånt som komma rimligt i tid, vara hemma när personen har bjudit hem osv så att jag behövt anpassa mig så till den grad att jag behövde göra hela jobbet varje gång vi skulle träffas så hade det förmodligen blivit så att jag hade valt att umgås med personen lite mer sällan. Eftersom tröskeln hade varit högre d.v.s. det hade krävt mer energi av mig och då hade jag valt att umgås med nån annan de perioder/dagar då min energi inte räckte till.
Absolut men det går ju inte att göra något åt. De är vuxna människor som är så här, inget kan förändra det. Vill man umgås i med dom eller i andra sammanhang där de är med måste man ju hantera det på något sätt.
 
Svärmor, Mineur och Mineursman kan väll ha trevligt tills de anländer istället. Hur kul är det att vänta?
Varför tar du för givet att svärmor kommer vid ”fel” tid utan sin man? Det naturliga är väl att man kommer tillsammans om man bor och lever tillsammans?

”Skynda dig älskling till restaurangen nu, jag kommer om en timme. Nej, du behöver inte vänta på mig, jag kommer sen.”
 
Lyckades inte hämta ut mitt paket från Postnords paketbox eftersom min ganska nya telefon inte ville ansluta via bluetooth. :banghead:Försökte dela till sambons telefon så han kunde hämta men fick bara felmeddelande. Fick tillslut skicka vidare till ombud och uppgav "tekniska problem med boxen".
Strax därefter fick jag ett meddelande om att "paketet inte kunde levereras till paketbox eftersom det är för stort så vi har skickat det till Ica", eh nej, det var inte därför. (Just det där sista är ju ingen stor irritation men då var jag redan arg :p )

Det som dock stör mig mest är att det som är i paketet är en aktivitetsklocka som ska anslutas via, just det, bluetooth, och nu ser jag alla problem jag kommer ha med det också framför mig :cautious: :mad:
 
Varmvattnet här har krånglat någon dag men att inte få varmvatten exakt när man vill i ett kök kan överkommas. Felanmält.
Tydligen var det dock även i badrummet vilket uppmärksammades när jag redan blött håret. Ljummet hade varit ok om det inte strax efter blev... SVINKALLT. Muttermuttermutter:mad: Känner mig inte ren nu:arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 091
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 594
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp