Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kärran med gödsel är till hälften tömd efter flera timmars hårt jobb. Det går extremt långsamt eftersom jag har feber och hosta och måste vila med jämna mellanrum. Svetten rinner så fort jag tar i. MÅSTE ha den tömd imorgon eftermiddag.

Nu regnar det dessutom.
det går bra det här.....
 
Japp, avskyr guld på keramik. 😅
Då har jag en nyfiken följdfråga:
Jag antar att det hade gått att göra med andra material också, om det hade lagats med tex svart gegga, eller någon färg som harmoniserar med ursprungsmaterialet (inte smälter in), hade det känts ok? Eller är det att det är lagat som är jobbigt?
 
Då har jag en nyfiken följdfråga:
Jag antar att det hade gått att göra med andra material också, om det hade lagats med tex svart gegga, eller någon färg som harmoniserar med ursprungsmaterialet (inte smälter in), hade det känts ok? Eller är det att det är lagat som är jobbigt?
Det är guldet som är problemet för mig. Tycker i princip all keramik som har guld på sig är bättre utan guldet.
Alltid varit mycket bestämd på den punkten. 😅
Finns bara en keramiker jag sett som kan hantera guld hyfsat smakfullt.
 
Jag stör mig på mig själv. Kör intensiv lastträning av hästen och hat lastat varje dag i en vecka, det har gått SÅÅ bra. Vi skyndar långsamt och går framåt med myrsteg. Idag red medryttare och jag skulle bara åka ut och lasta jätte kort, se så han gick på och var lugn precis som vi gjort de andra dagarna. Men...

Jag hade haft en extremt tuff dag på jobbet mentalt. Jag var trött och hungrig. Ungefär här borde jag ha beslutat att inte lasta idag. Hur som helst det gjorde jag inte. Hästen gick på jätte fint och var så duktig sen började det blåsa och dörren bakom honom blåste igen. Hästen blir givetvis rädd och slänger sig ut. Tillbaka på ruta ett 🤦‍♀️. Efter många om och men gick Hästen på men inte alls lika avslappnat som innan, jag hade kunnat sköta det bättre och jag borde ha säkrat den förbannade dörren ordentligt!
 
Jag har stört mig på samma sak i över en månad nu så lika bra att skriva ner helvetet... Superglad över att läsa igen =ljudböcker.

Vill så otroligt gärna läsa om och klart deckarserien som jag ÄLSKADE förr men uppläsaren till dessa äldre böcker är det värsta jag hört... Testade flera av dom men gubben andas märkligt och verkar slicka sig runt munnen var tredje sekund:arghh:
:cry::down: Förståeligt med högre ålder men hur fan fick han läsa in alla dom?! Nyare böcker av samma författare har inte samma uppläsare men det hjälper föga mot min ilska:rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 944
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 157
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 189
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp