Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på många olika saker just nu tyvärr, men det som påverkar på riktigt och inte bara är störigt är en person som är så sjukt oflexibel och stelbent att jag blir tokig. Det är saker som påverkar min vardag och det finns en enkel lösning på situationen -men personen som har makt och möjlighet att påverka säger nej.
 
Jag stör mig på att jag har fått ca en miljon hormonplitor på skuldrorna och över typ nyckelbenen och axlarna. De kliar precis så mycket för att det ska vara irriterande men inte tillräckligt mycket för att det blir skönt att klia på dem. :cautious: :mad:
 
Fastnade med pekfingelnageln när jag lyfte en tung kartong. Tappade taget när jag skulle ställa ner kartongen och nageln rök. Det gör ont. Har tid på salongen på fredag så jag får plåstra fingret tills dess.
Naturligtvis är det fingret som jag loggar in på telefonen med som nu är omplåstrat så jag måste byta fingeravtryck.
 
Fastnade med pekfingelnageln när jag lyfte en tung kartong. Tappade taget när jag skulle ställa ner kartongen och nageln rök. Det gör ont. Har tid på salongen på fredag så jag får plåstra fingret tills dess.
Naturligtvis är det fingret som jag loggar in på telefonen med som nu är omplåstrat så jag måste byta fingeravtryck.
Därför jag aldrig skulle använda fingeravtryck som kod... mvh står och slipar på jobbet... kan räcka med att det ibland behövs på pass...
 
Fastnade med pekfingelnageln när jag lyfte en tung kartong. Tappade taget när jag skulle ställa ner kartongen och nageln rök. Det gör ont. Har tid på salongen på fredag så jag får plåstra fingret tills dess.
Naturligtvis är det fingret som jag loggar in på telefonen med som nu är omplåstrat så jag måste byta fingeravtryck.
På min mobil har jag två fingeravtryck som fungerar. Kolla om du kan lägga till ett till.
 
En kompis som jag tycker förstör för sig själv, jag kan inte riktigt längre hålla med och förstå allting. Det känns lite jobbigt, för vi har alltid kunna prata om allt - även jobbiga saker. Hon blir sur på sin särbo som säger emot, idag tex tyckte jag nog att han hade mer rätt 🫣
(Hon skrev vad han hade svarat)
 
Jag lär inte få något paket.
Jag hade rätt. Igår stod det i appen att paketet kunde levereras idag, så det hade alltså "hittats." Ett par timmar innan det skulle levereras till box ändrades det i appen igen...

IMG_20230516_174753.jpg
 
... och så fick jag ett mail med svar från chatten som jag skrev till i söndags. :meh:

Screenshot_2023-05-16-13-02-01-733_com.google.android.gm.jpg


Så de har alltså inte hittat mitt paket någon av gångerna, men har ändå bokat in leveranser till mig för att få det att se ut som att något händer? :rage: Jävla skit företag, rent ut sagt!

Webbshopen är dock grym! Jag mailade dem omedelbart med uppdatering och de har redan hunnit skicka ett nytt paket till mig - INTE genom Budbee den här gången. 5/5 stjärnor till garnaffären!
 
... och så fick jag ett mail med svar från chatten som jag skrev till i söndags. :meh:

Visa bifogad fil 119100

Så de har alltså inte hittat mitt paket någon av gångerna, men har ändå bokat in leveranser till mig för att få det att se ut som att något händer? :rage: Jävla skit företag, rent ut sagt!

Webbshopen är dock grym! Jag mailade dem omedelbart med uppdatering och de har redan hunnit skicka ett nytt paket till mig - INTE genom Budbee den här gången. 5/5 stjärnor till garnaffären!

Jag hamnade i EXAKT samma situation med Budbee även om affären var Lyko. De skickade också ett nytt paket med en annan leverantör utan att blinka...
 
Grannens katt som ger sig på vår lilla hona hela tiden. Den ger sig verkligen inte heller, även om man schasar bort den så kommer den bara tillbaka och går på igen. Vi har två honor som är lika gamla men Tesla är mycket mindre än Luna och blir totalt utmobbad av grannkatten. Luna vaktar på den och försöker skydda 'syrran' men katten ger sig ändå inte 😤 Tog tom fram vattenslangen till slut (inte på katten, bara nära den för att skrämma bort den från Tesla). Den vände och var borta några sekunder för att sedan komma tillbaka igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
25 077
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 670
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 190
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp