Grannens katt som ger sig på vår lilla hona hela tiden. Den ger sig verkligen inte heller, även om man schasar bort den så kommer den bara tillbaka och går på igen. Vi har två honor som är lika gamla men Tesla är mycket mindre än Luna och blir totalt utmobbad av grannkatten. Luna vaktar på den och försöker skydda 'syrran' men katten ger sig ändå inte Tog tom fram vattenslangen till slut (inte på katten, bara nära den för att skrämma bort den från Tesla). Den vände och var borta några sekunder för att sedan komma tillbaka igen!
Ibland är det faktiskt befogat med vattenslang, även om jag principiellt är emot det. Kan du bygga en kattgård eller liknande? Prata med ägaren om att ni kanske kan dela upp tider för utevistelse? Tyvärr är det nästan hopplöst att få bort en katt som bestämt sig för att ert hus med omnejd tillhör hens revir. Allt man kan göra för att skrämma bort grannkatten löper ju risk att skrämma även era katter.
Ett syskon har en katt som gav sig på en grannkatt - och även gick in till grannen och hade ner saker och låg på altanen. Grannkatten började kissa inne av stress. Grannen föreslog kattolog som rekommenderade lugnande, mirtzapin tror jag det var. Nu löste det sig genom att den andra katten dog iofs. Och jag tror inte någon skulle bli glad av att ge katten mirtzapin.