Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä garanterat inte att de mår bra i relationen men jag kan ju knappast tvinga dem att gå isär.

Det är ett pensionärspar där alkoholmissbruket eskalerat det senaste året. Jag gör det jag känner är rimligt att göra, dvs kontakta störningsjouren under de tider det är aktuellt, ringa polisen om det är illa och maila vår hyresvärd varje gång det är bråk.

Jag vägrar hantera deras bråk mer än att försöka få till en lösning där jag och sambon och i framtiden Bebis kan få sova hela nätter utan störningar. För jävlar i helvete att de ska få förstöra för bebis...
Nej du ska självklart göra det som är bra för dig och de dina. De får ta ansvar för sig själva.
Det är just att ni ska få lugn och ro som jag syftar på även om jag i efterhand inser att jag skrev otydligt. Genom att polisanmäla varje gång kommer de förhoppningsvis både inse att de stör förbannat mycket och förhoppningsvis gör de något åt det så att det blir lugnt.
 
Begreppet långpanna, i min värld bakar man då på en av ugnens egna djupa plåtar, men i många recept är det en betydligt mindre plåt som avses.
Förr var långpanna 30×40. De två senaste ugnarna har haft större plåtar. Det har gått åt två bakplåtspapper och smeten kan rinna under pappret. Har varit vanlig 60×60 spis.
 
Nej du ska självklart göra det som är bra för dig och de dina. De får ta ansvar för sig själva.
Det är just att ni ska få lugn och ro som jag syftar på även om jag i efterhand inser att jag skrev otydligt. Genom att polisanmäla varje gång kommer de förhoppningsvis både inse att de stör förbannat mycket och förhoppningsvis gör de något åt det så att det blir lugnt.
Jag tror jag förstod hur du menade och jag tog inte illa upp. Känner mest att de är dumma i huvudet på riktigt och jag tycker de kan flytta för vi har bott här längre. Vilket inte betyder så värst mycket egentligen.

Men ja, jag kommer fortsätta göra någon form av markering varje gång det är bråk och andra störningar från dem.
 
Man behöver skyffla för hand om det är högar med sand.

Men vi som jobbar inom park kör inte med lövblås för att det är kul eller för att jävlas, utan för att arbetet utförs bäst med en sådan.
Men att blåsa sand med en lövblås gör att en massa mikropartiklar som är väldigt dåliga för bl.a allergiker och astmatiker virvlar upp.

I en del kommuner verkar det vara förbjudet att blåsa sand med lövblås av den anledningen.
 
Grannkärringen som gormade och skrek på en annan granne som inte hade gjort ngt fel.
Jag har en grannfejd i grannskapet som är ungefär sådär sedan många år.
en granne är övertygad om att den andra grannen är ondsint, slarvig, djurplågare etc etc. Vilket skulle kunna gälla hen själv. Definitivt inte den utsatta grannen.

Jag smaskar på mina popcorn och tittar på :D
 
Jag kan inte vara ute i min egen trädgård. Närmaste grannhelvetet stör. Man är inlåst hela vintern och så tvingas man vara inne även när det är varmt. Livet suger.
 
Ett tecken på att jag borde ta mig ut? 😁
20230415_163202.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 231
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 612
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp