Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det inte nummerlappar?
Du kan fråga dem vilken kassa som lämnar ut förbeställt. Här på hjärtat är det samma som för receptbelagt medicin (då tar man kölapp för e-handel) men på kronans är det i kassan för receptfritt (ingen kölapp).
Någon kölapp för e-handel finns inte. Det finns bara kölapp för att hämta ut recept.
 
Mina jävla grannar drog igång i natt igen. Fylleskrål och hög musik fram till halv 3 ungefär sen fyllebråk i några timmar till. Men för första gången gången tror jag faktiskt att vår värdelösa störningsjour kom och knackade på...

Jag är så sjukt jävla trött på deras bråk och ständiga supande och nästan hoppas att de ska bråka så rejält att jag kan ringa polisen igen för då var de tysta i nästan 4 månader efter...
Polisen kan du ju ringa så fort du tror att det är bråk eller att nån kanske far illa. Märk väl: så fort du tror att …
Det verkar lite som om det blivit ”normalt” för dig så du kanske tar det mindre allvarligt än du skulle göra om det hände bara en gång? Hur ”rejält” måste de bråka för att man ska kunna ringa polisen?
Obs! Inte menat som kritik.
 
Någon kölapp för e-handel finns inte. Det finns bara kölapp för att hämta ut recept.
Hmm … är det ett litet apotek?
Antagligen tar man då kölapp för recept men som jag skrev kan det vara som här på kronans att man hämtar paket i kassan för receptfritt.
Det bästa är ju att prova en gång, så ser du hur det fungerar. Eller om du inte vill prova så fråga på apoteket hur man gör vid e-handel.
Är det receptköp i app så kan man avbryta fram till innan man betalat, så passar inte nåt av leveransalternativen så avbryter man.
Har hänt mig flera gånger att medicinen inte funnits inne på mitt närmaste apotek hjärtat utan det kom upp ett annat apotek som leveransställe, då avbröt jag köpet och valde kronan i stället.
 
Polisen kan du ju ringa så fort du tror att det är bråk eller att nån kanske far illa. Märk väl: så fort du tror att …
Det verkar lite som om det blivit ”normalt” för dig så du kanske tar det mindre allvarligt än du skulle göra om det hände bara en gång? Hur ”rejält” måste de bråka för att man ska kunna ringa polisen?
Obs! Inte menat som kritik.
Jag tror ju inte att någon av dem far illa när de bara står och skriker på varandra som de oftast gör. Den gång jag faktiskt på riktigt trodde att det var någon som for illa ringde jag 112 innan jag knappt var helt vaken. Då vaknade jag av att någon eller något for in i väggen och ett ångestskrik efteroch jag tvekar inte att göra det igen men det är långt ifrån den situationen när man hör den skrika att de hatar varandra och att de kan dra åt helvete.

Båda två kommer direkt från att ha bott i hus och jag tror ärligt talat inte att de begriper exakt hur lyhört det är i vårt hyreshus. Sedan att bråken triggar mig är något jag måste hantera det är ju faktiskt inte deras fel.
 
Jaha, de började städa gården utanför mitt fönster. Det är ju bra iofs men att måsta lyssna på en lövblås är störigt. :meh: Speciellt eftersom det inte är löv där utan blött grus.
Fast att sopa sliter väl mer på de som städar så de måste väl använda lövblås.
 
Senast jag tvättade så hade den föregående personen kvar tvätt i torkskåpet när min tid börjat. :mad: Vi kan låsa tvättstugan med bokningscylindern så jag funderade på att göra det. Var ju min tid :angel: men bestämde mig för att lämna öppet så personen kunde hämta, har aldrig hänt mig att nån stulit tvätt där.
Några gånger har jag helt enkelt rafsat ner tvätt i en av tvättstugans korgar och ställt utanför och låst.
Fast folk här brukar hålla tiderna, kan ha varit nån nyinflyttad.
De gånger det hänt mig har det fått hänga kvar tills jag behöver det själv och då först plockar jag ut det och lägger på nån av bänkarna. Man kan ha glömt eller annat som gjort att man inte hunnit hämta. Däremot om det tvättas på min tid stoppar jag maskinerna och slänger den våta tvätten i en tvättvagn och lägger in min istället.
 
Någon kölapp för e-handel finns inte. Det finns bara kölapp för att hämta ut recept.
Det finns väl ingen anledning för dig att handla online och välja leveransalternativet Hämta på apotek? Då måste du ju ändå till apoteket och ska du till apoteket kan du lika gärna hämta ut på receptet direkt över disk. Poängen med e-handel för de flesta är att man slipper gå till apoteket, man kan hämta hos postombud (eller till och med få det i brevlådan)

Jag måste hämta en del av mina onlineköp på apotek eftersom de är kylvaror som inte finns på lager. På mitt apotek, småstad precis som ditt, kan jag hämta i både receptkassan med nummerlapp eller i vanliga kassan.
 
Jaha, de började städa gården utanför mitt fönster. Det är ju bra iofs men att måsta lyssna på en lövblås är störigt. :meh: Speciellt eftersom det inte är löv där utan blött grus.
Fast att sopa sliter väl mer på de som städar så de måste väl använda lövblås.
Det är sjukt svårt att få bort grus från gräsytor utan lövblås. Det finns förvisso en bensindriven "kratta" som ser ut som en gummirulle som också kan användas för ändamålet, men det är inte på alla ställen den passar.

Mvh/ hon med lövblåsen
 
Det finns väl ingen anledning för dig att handla online och välja leveransalternativet Hämta på apotek? Då måste du ju ändå till apoteket och ska du till apoteket kan du lika gärna hämta ut på receptet direkt över disk. Poängen med e-handel för de flesta är att man slipper gå till apoteket, man kan hämta hos postombud (eller till och med få det i brevlådan)

Jag måste hämta en del av mina onlineköp på apotek eftersom de är kylvaror som inte finns på lager. På mitt apotek, småstad precis som ditt, kan jag hämta i både receptkassan med nummerlapp eller i vanliga kassan.
Fast här går det fortare att beställa och hämta på apoteket än att sitta och vänta eller hämta hos postnord ombud.
 
Det är sjukt svårt att få bort grus från gräsytor utan lövblås. Det finns förvisso en bensindriven "kratta" som ser ut som en gummirulle som också kan användas för ändamålet, men det är inte på alla ställen den passar.

Mvh/ hon med lövblåsen
Åh, det visste jag faktiskt inte. Nu har jag iofs inte ont av lövblåsarna mer än att jag tycker lite synd om er som går med dem för känns som att det är ett slitigt arbete på många sätt.
 
Internetleverantören….

Tisdag:
Samtal 1
hej vi behöver hjälp med en lösning hur barnen ska kunna surfa i varsin ände av huset!

Ja ha ny router och en extender. Betala extra nej tack då jag precis låst abonnemang för ett år hos er.

Öka till 250 och så bjuder jag på frakt och router säger människan, till en ökad kostnad på 100 spänn ok!

När bekräftelsen kommer stämmer den inte vi fick 50 extra för 100 kronor mer…

Tisdag samtal 2

Ångra samtal 1


Tisdag samtal 3

Säga upp abonnemanget

Då får vi erbjudande om bredband 300 och router

Onsdag
Hämtar ut inte en utan två routers.
Ingen av dem fungerar då dom har lagt in en annan router på kontot.

Samtal 1
Vill ha retursedel för den ena routern.

Får sms om tre nya routers på väg ut.

Torsdag
Samtal 1
Det verkar vara något knas i systemet och dom får skicka det till it…
Samtal 2 fortfarande inget svar från it
Samtal 3 ännu inget svar från it

Fredag
Samtal 1 fortfarande inget svar från it.

Jag har tre frustrerade barn som inte kan spela på sina datorer under påsklovet.

Som tur är funkar telefonsurfen så dom kan kolla film på tv med internetdelning.

Så er bästa gissning när tror ni jag får igång skiten?
 
Jag tror ju inte att någon av dem far illa när de bara står och skriker på varandra som de oftast gör. Den gång jag faktiskt på riktigt trodde att det var någon som for illa ringde jag 112 innan jag knappt var helt vaken. Då vaknade jag av att någon eller något for in i väggen och ett ångestskrik efteroch jag tvekar inte att göra det igen men det är långt ifrån den situationen när man hör den skrika att de hatar varandra och att de kan dra åt helvete.

Båda två kommer direkt från att ha bott i hus och jag tror ärligt talat inte att de begriper exakt hur lyhört det är i vårt hyreshus. Sedan att bråken triggar mig är något jag måste hantera det är ju faktiskt inte deras fel.
Jag hade nog dragit igång något med riklig bas tidigt på morgonen. Om det är ett upprepande mönster.
 
Jag tror ju inte att någon av dem far illa när de bara står och skriker på varandra som de oftast gör. Den gång jag faktiskt på riktigt trodde att det var någon som for illa ringde jag 112 innan jag knappt var helt vaken. Då vaknade jag av att någon eller något for in i väggen och ett ångestskrik efteroch jag tvekar inte att göra det igen men det är långt ifrån den situationen när man hör den skrika att de hatar varandra och att de kan dra åt helvete.

Båda två kommer direkt från att ha bott i hus och jag tror ärligt talat inte att de begriper exakt hur lyhört det är i vårt hyreshus. Sedan att bråken triggar mig är något jag måste hantera det är ju faktiskt inte deras fel.
ring alltis störningsjouren och kontakta hyresvärden varje gång?
 
Hade vi inte haft en barnfamilj med en 4 månaders bebis på andra sidan så hade vi blastat sambons dödsmetal klockan 6.30 i morses. Tro mig. :devil:
På tiden med lösa stora högtalare kunde man trycka dem mot väggen och få deras lägenhet att studsa i bastakten. :devil:

Minns i min ungdom att vi la dem mot golvet när grannen rakt under drog på lite för mkt. Och till skillnad mot dem spelade vi klassiskt :rofl:
 
På tiden med lösa stora högtalare kunde man trycka dem mot väggen och få deras lägenhet att studsa i bastakten. :devil:

Minns i min ungdom att vi la dem mot golvet när grannen rakt under drog på lite för mkt. Och till skillnad mot dem spelade vi klassiskt :rofl:
Alltså om vi kan få barnfamiljen att gå ut på en promenad så är det VÄLDIGT lockande att spela massa bröl för bråkgrannarna... Med högtalarna placerade mot deras vägg :angel:
 
Det är sjukt svårt att få bort grus från gräsytor utan lövblås. Det finns förvisso en bensindriven "kratta" som ser ut som en gummirulle som också kan användas för ändamålet, men det är inte på alla ställen den passar.

Mvh/ hon med lövblåsen
Det är stenplattor här på gården, inget gräs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 200
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 602
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp