Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns väl ingen anledning för dig att handla online och välja leveransalternativet Hämta på apotek? Då måste du ju ändå till apoteket och ska du till apoteket kan du lika gärna hämta ut på receptet direkt över disk. Poängen med e-handel för de flesta är att man slipper gå till apoteket, man kan hämta hos postombud (eller till och med få det i brevlådan)

Jag måste hämta en del av mina onlineköp på apotek eftersom de är kylvaror som inte finns på lager. På mitt apotek, småstad precis som ditt, kan jag hämta i både receptkassan med nummerlapp eller i vanliga kassan.
Exempel: Om man inte får ta ut en medicin före ett visst datum och det man har kvar räcker en dag så beställer man inte via ombud/hemleverans för då kan det ta flera dagar och i värsta fall försvinner paketet. Då står man utan medicin. Vissa mediciner får man inte heller nytt recept på om de försvinner.

Jag tycker det är jättebra att kunna köpa läkemedel online och sen veta att det finns klart när jag kommer till apoteket.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg.
 
Idag stör jag mig extra på mitt diskbråck. Haft det i typ 2-3 år och bara väntar på att det ska läka ut av sig själv. Har bara lätt till måttlig nervpåverkan. Men det hjälper inte när det aldrig verkar ge sig och idag gör det extra ont. Det är egentligen inte så att det gör svinont på något sätt. Det är att smärtan är komplett omöjlig att ignorera som är problemet. Där är där, närvarande, tuggande, svidande och brännande konstant. Jag kan inte tänka klart, jag kan inte sova. Och smärta blir ju inte bättre när man när man inte får sova....
 
Skulle vara sjukt drygt att sopa för hand om det inte går att komma åt med maskin förstås, som sopar och tar upp i ett svep.
Det var en som stod med en skyffel och en med en lövblås. De kanske sopade också, vet inte för jag kollade bara en gång.
Gården är inte så stor så det går nog rätt snabbt.
 
Det var en som stod med en skyffel och en med en lövblås. De kanske sopade också, vet inte för jag kollade bara en gång.
Gården är inte så stor så det går nog rätt snabbt.
Man behöver skyffla för hand om det är högar med sand.

Men vi som jobbar inom park kör inte med lövblås för att det är kul eller för att jävlas, utan för att arbetet utförs bäst med en sådan.
 
Andra gången denna vecka jag var tvungen att stanna i rondellen för att inte köra in i en lastbil, som har väjningsplikt på väg in i rondellen
Sambon höll på att bli prejudikat av en lastbil som körde om i kurva och backe. Det var dessutom möte... min chef sa att han var ilsken när han kom till jobbet....
 
På tiden med lösa stora högtalare kunde man trycka dem mot väggen och få deras lägenhet att studsa i bastakten. :devil:

Minns i min ungdom att vi la dem mot golvet när grannen rakt under drog på lite för mkt. Och till skillnad mot dem spelade vi klassiskt :rofl:
Det där gjorde jag med mitt högtalarsystem med bas till datorn. Jag tröttnade på att grannen under spelade så hög musik så mycket. Jag satte igång klassisk musik, höjde basen och satte allt på golvet! När min låt var slut var deras musik tyst och efter det spelade normalt högt, inte så ofta liksom..... Det var allt jag behövde.

Gillar inte alla klassisk musik???
 
Nu vart jag less på min region. regionen har gått ut med att vården uppmanar folk att inte ta cykeln till jobbet under vintern påg rund av halka och många skador som behöver opereras som tar vårdplatser från folk som hade/har planerade operationer. Samtidigt har regionen haft en vintercykeltävling, där man ska cykla till jobbet 3 dagar i veckan hela vintern...
 
Känns som att jag knappt gjort annat än kört mitt liv i botten under mitt vuxna liv, samt delar av mitt icke-vuxna liv men den biten kan jag ha överseende med. Det kan vara en tyngre episod av depressionen på gång. Men jag räknar kallt med att det snart, kanske om några dagar, ska övergå i en slags likgiltighet där jag inte bryr mig om något. Brukar vara så. Försöker se fram emot det istället för att fastna alltför mycket i det negativa. Måste visserligen få extra mycket gjort nästa vecka så det är dålig timing med allt.
 
Nu vart jag less på min region. regionen har gått ut med att vården uppmanar folk att inte ta cykeln till jobbet under vintern påg rund av halka och många skador som behöver opereras som tar vårdplatser från folk som hade/har planerade operationer. Samtidigt har regionen haft en vintercykeltävling, där man ska cykla till jobbet 3 dagar i veckan hela vintern...

Det rimliga hade varit att uppmana folk att skaffa vinterdäck till sina cyklar…
 
Jag tror ju inte att någon av dem far illa när de bara står och skriker på varandra som de oftast gör. Den gång jag faktiskt på riktigt trodde att det var någon som for illa ringde jag 112 innan jag knappt var helt vaken. Då vaknade jag av att någon eller något for in i väggen och ett ångestskrik efteroch jag tvekar inte att göra det igen men det är långt ifrån den situationen när man hör den skrika att de hatar varandra och att de kan dra åt helvete.

Båda två kommer direkt från att ha bott i hus och jag tror ärligt talat inte att de begriper exakt hur lyhört det är i vårt hyreshus. Sedan att bråken triggar mig är något jag måste hantera det är ju faktiskt inte deras fel.
Samtidigt lär ingen må bra i en sådan relation. Jag hade ringt polisen varje gång. Inte 112 då om det inte låter som slagsmål utan antingen på 11414 eller anmält online.

Jag tycker faktiskt inte att du ska behöva hantera andras bråk. Det ska ingen behöva.
 
Samtidigt lär ingen må bra i en sådan relation. Jag hade ringt polisen varje gång. Inte 112 då om det inte låter som slagsmål utan antingen på 11414 eller anmält online.

Jag tycker faktiskt inte att du ska behöva hantera andras bråk. Det ska ingen behöva.
Nä garanterat inte att de mår bra i relationen men jag kan ju knappast tvinga dem att gå isär.

Det är ett pensionärspar där alkoholmissbruket eskalerat det senaste året. Jag gör det jag känner är rimligt att göra, dvs kontakta störningsjouren under de tider det är aktuellt, ringa polisen om det är illa och maila vår hyresvärd varje gång det är bråk.

Jag vägrar hantera deras bråk mer än att försöka få till en lösning där jag och sambon och i framtiden Bebis kan få sova hela nätter utan störningar. För jävlar i helvete att de ska få förstöra för bebis...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 200
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 602
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp