Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag ser dessa inlägg om störningar gällande tvättstugor så börjar jag genast djupandas och revidera mina framtida planer på att flytta till en lägenhet :cautious:
Älskar vår tvättstuga, den funkar hur det som helst. Det enda är att jag sköljer ur tvättmedelsfacken innan jag tvättar, för att inte riskera parfym. Med två rejäla maskiner kan jag tvätta 5-6 tvättar på 4h, och ha det mesta torrt. Plus att det ofta går att få tvättid samma dag om det behövs. Det kommer att bli ett stort nerköp den dagen jag skaffar hus.
 
Du gör som du vill. :) Jag har intervall på flera och tycker det är bättre med e-handel just därför. En får jag ta ut dagen innan det förra uttaget tar slut och en annan två dagar innan.
Jag kan gå in i appen och köpa medicinen t.ex. kl 00:01, 05:45, 06:00,10:23 (alltså valfri tidpunkt den dag intervallet medger). Om mitt närmaste apotek hjärtat har den inne så är det klart att hämta på två timmar och det ligger kvar i två veckor.
Nån gång beställde jag i appen vid 7 på morgonen, de öppnar 8, kl 8:45 fick jag sms om att jag kunde hämta inom två v.
Så jag behöver inte stå där och köa och sen få veta att de inte har medicinen inne.
De apoteksappar jag har är hjärtat och kronan. Har man recept på läkemedel som inte visas i lagersaldo på fass så kan man se i apparna vilka apotek som har dem inne. Väldigt smidigt.
Fast jag fattar inte var jag ska hämta. Igår var två kassor öppna och båda var upptagna. Fanns inget annat ställe att hämta ut medicin.
 
Jag älskar tvättstuga, vi har 2 stycken där jag bor, har nog aldrig haft några större problem under tiden jag bott här :)
Samma här. Jag har haft egen tvättmaskin större delen av mitt liv, men några tvättstugor också. Har aldrig lagt så lite tid på tvätt som nu och behöver i princip aldrig ha tvätt hängande på tork inne.
 
Fast jag fattar inte var jag ska hämta. Igår var två kassor öppna och båda var upptagna. Fanns inget annat ställe att hämta ut medicin.
Nu har jag inte hämtat medicin på apotek, men när jag beställde andra (receptfria) varor och hämtade på lokalt apotek så gjorde man det i den vanliga kassan. Alltså inte där man köar till receptbelagda varor.
 
Imponerade av er som klarar tvättstuga. Jag skulle störa ihjäl mig på folk som inte håller tider, som inte städar mm.
Dessutom är det skönt att kunna hiva in tvätt i maskinen precis när jag vill.
Hos oss är det ingen som inte håller tider eller som slarvar med städningen. Men det är en liten brf där vi sköter storstädning och upprustning själva, då gissar jag att man kanske sköter sig bättre än i hyresfastigheter.
 
Imponerade av er som klarar tvättstuga. Jag skulle störa ihjäl mig på folk som inte håller tider, som inte städar mm.
Dessutom är det skönt att kunna hiva in tvätt i maskinen precis när jag vill.

Elektroniskt system hjälper till så att folk håller tider (du kommer bara in under din tid). Städning har jag aldrig haft problem med och jag har bott i olika lägenheter och tvättat i tvättstuga sen jag var ungefär 16-17 i mitten/slutet av 90-talet. Inte en enda arg lapp heller.
 
Älskar vår tvättstuga, den funkar hur det som helst. Det enda är att jag sköljer ur tvättmedelsfacken innan jag tvättar, för att inte riskera parfym. Med två rejäla maskiner kan jag tvätta 5-6 tvättar på 4h, och ha det mesta torrt. Plus att det ofta går att få tvättid samma dag om det behövs. Det kommer att bli ett stort nerköp den dagen jag skaffar hus.
Jag är också team tvättstuga. När vi renoverade badrummet för ett antal år sedan förberedde vi för tvättmaskin och torktumlare. Jag har dock valt att inte köpa maskiner. Med fyra -fem människor och en hund blir det mycket mer effektivt att tvätta i den gemensamma tvättstugan. På sikt kommer jag nog att köpa en maskin, kanske när även nästa barn har flyttat ut.
 
Va? Har jag påstått det så får du gärna citera.

Bara för att du inte sett det tidigare så betyder det inte att det är något nytt utan förekommit i över 20 år!
När du skrev ” … har funnits i butikerna sedan förra sekelskiftet.”
Så tolkade jag det som att du menade att du inte trodde på mig.
 
Mina jävla grannar drog igång i natt igen. Fylleskrål och hög musik fram till halv 3 ungefär sen fyllebråk i några timmar till. Men för första gången gången tror jag faktiskt att vår värdelösa störningsjour kom och knackade på...

Jag är så sjukt jävla trött på deras bråk och ständiga supande och nästan hoppas att de ska bråka så rejält att jag kan ringa polisen igen för då var de tysta i nästan 4 månader efter...
 
Högst förståeligt! Jag blir tokig på vuxna människor som inte ens kan följa/respektera ett simpelt bokningssystem med papper och penna. :rage:
Senast jag tvättade så hade den föregående personen kvar tvätt i torkskåpet när min tid börjat. :mad: Vi kan låsa tvättstugan med bokningscylindern så jag funderade på att göra det. Var ju min tid :angel: men bestämde mig för att lämna öppet så personen kunde hämta, har aldrig hänt mig att nån stulit tvätt där.
Några gånger har jag helt enkelt rafsat ner tvätt i en av tvättstugans korgar och ställt utanför och låst.
Fast folk här brukar hålla tiderna, kan ha varit nån nyinflyttad.
 
Mina jävla grannar drog igång i natt igen. Fylleskrål och hög musik fram till halv 3 ungefär sen fyllebråk i några timmar till. Men för första gången gången tror jag faktiskt att vår värdelösa störningsjour kom och knackade på...

Jag är så sjukt jävla trött på deras bråk och ständiga supande och nästan hoppas att de ska bråka så rejält att jag kan ringa polisen igen för då var de tysta i nästan 4 månader efter...
För att inte tala om hur mycket de triggat min ptsd med alla bråk, allt stök och allt tjafs. Så himla glad att jag trots allt är så läkt som jag ändå är efter Kukaset.
 
Fast jag fattar inte var jag ska hämta. Igår var två kassor öppna och båda var upptagna. Fanns inget annat ställe att hämta ut medicin.
Finns det inte nummerlappar?
Du kan fråga dem vilken kassa som lämnar ut förbeställt. Här på hjärtat är det samma som för receptbelagt medicin (då tar man kölapp för e-handel) men på kronans är det i kassan för receptfritt (ingen kölapp).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 063
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 593
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp