Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag har alldeles för lite att sysselsätta min hjärna med. Det innebär att jag oroar mig alldeles för mycket för skärskadan på fingret.

Läkarna har inte talat om hur jag ska förhålla mig till sår - jag som äter medicin som dämpar immunförsvaret. feber och andra infektioner har vi talat om, men inte sår. Antar att jag behöver hålla kol på tempen.

/mvh nyblivna hypokondrikern

Jag är ju i samma läge, precis som @Scata, men det är ju faktiskt så att vårt immunförsvar är nedsatt och inte lika med noll. Dvs håll koll på det som en gör med ett djur som har sår: Att det ser så fräscht ut det kan, hålla det rent och så fort en får en höjning av temperatur och/eller att det blir mer svullet/rött/irriterat så ska en ringa vården. En ev svullnad och irritation ska ju dämpa sig, inte bli värre. Dvs ringa lite tidigare än en gjort innan med ett normalt immunförsvar.

Nu blöder det ju inte längre men jag vet att jag är mer lättblödande pga medicinerna så jag får ännu lättare blåmärken nu samt att sår tar längre tid på sig att sluta blöda.
 
Jag är ju i samma läge, precis som @Scata, men det är ju faktiskt så att vårt immunförsvar är nedsatt och inte lika med noll. Dvs håll koll på det som en gör med ett djur som har sår: Att det ser så fräscht ut det kan, hålla det rent och så fort en får en höjning av temperatur och/eller att det blir mer svullet/rött/irriterat så ska en ringa vården. En ev svullnad och irritation ska ju dämpa sig, inte bli värre. Dvs ringa lite tidigare än en gjort innan med ett normalt immunförsvar.

Nu blöder det ju inte längre men jag vet att jag är mer lättblödande pga medicinerna så jag får ännu lättare blåmärken nu samt att sår tar längre tid på sig att sluta blöda.
Hårt inlägg att gilla - men jag tror du förstår. Tack
 
Mälartåg! Eländes elände
Som inte nog jag behöver åka med dom (ska träffa kompis, och har inte mycket till val gällande resväg). Funkar inte alls köpa biljett i appen oavsett med swish eller kontokort, ber mig kolla så inte biljett är köpt.. suck. Testar hemsidan, då får inte fram några avgångar alls 😑
Slutar med får köpa via SJ app och betalar 7kr mer, men hellre det än betala bot trots strul hos Mälartåg.. bah!
 
Har tappat bort ett papper av deklarationen :arghh: Har letat säkert 5 gånger nu och vet att det ska ligga där jag letat men det är som bortblåst. Har, förutom att ha letat igenom pappershögarna flera gånger, kollat under sängen, under soffan, i lilla byrån, dragit ut nedersta lådan i lilla byrån och kollat om pappret ligger på golvet där under.
Pappret existerar inte!
En fond jag ska söka vill ha hela deklarationen så behöver hitta pappret. Har iofs lite tid på mig så behöver inte hitta det nu men hade tänkt gå och kopiera idag så hade varit smidigt att kopiera alla sidorna.
Jaja, det dyker väl upp när jag slutat leta. :meh:
 
Har tappat bort ett papper av deklarationen :arghh: Har letat säkert 5 gånger nu och vet att det ska ligga där jag letat men det är som bortblåst. Har, förutom att ha letat igenom pappershögarna flera gånger, kollat under sängen, under soffan, i lilla byrån, dragit ut nedersta lådan i lilla byrån och kollat om pappret ligger på golvet där under.
Pappret existerar inte!
En fond jag ska söka vill ha hela deklarationen så behöver hitta pappret. Har iofs lite tid på mig så behöver inte hitta det nu men hade tänkt gå och kopiera idag så hade varit smidigt att kopiera alla sidorna.
Jaja, det dyker väl upp när jag slutat leta. :meh:
Ladda ner deklarationen på skatteverkets hemsida?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 157
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 944
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 312
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp