Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det ska vara så förbaskat svårt att hitta en jacka som är lite lagom tjock och som inte har luva eller åtminstone har avtagbar luva och inte kostar multum. Hittade en, men den var såklart slut i lager :meh:
 
Att jag har alldeles för lite att sysselsätta min hjärna med. Det innebär att jag oroar mig alldeles för mycket för skärskadan på fingret.

Läkarna har inte talat om hur jag ska förhålla mig till sår - jag som äter medicin som dämpar immunförsvaret. feber och andra infektioner har vi talat om, men inte sår. Antar att jag behöver hålla kol på tempen.

/mvh nyblivna hypokondrikern
 
Att jag har alldeles för lite att sysselsätta min hjärna med. Det innebär att jag oroar mig alldeles för mycket för skärskadan på fingret.

Läkarna har inte talat om hur jag ska förhålla mig till sår - jag som äter medicin som dämpar immunförsvaret. feber och andra infektioner har vi talat om, men inte sår. Antar att jag behöver hålla kol på tempen.

/mvh nyblivna hypokondrikern
Håll koll på tempen och läkningen :heart
Jag har mycket sämre läkprocess pga immundämpande medicin. Inget farligt det heller, men bra att veta :up:
 
Stör mig på När man anlitar någon professionell för att slippa lägga tid på något själv och det slutar med att man ändå får rätta till, påminna, se så allt är rätt osv.

I det här fallet sadelförsäljning.
Lämnade in en sadel till förmedling förra våren. Har uppmärksammat att sadeln varit lite dåligt annonserad men inte orkat bry mig förrän nu.
Fick förklaringar att sadeln inte är så eftertraktad och att hon annonserat utan napp. Kruxet är att samma modell i den prisklassen är lättsåld, i samma bomvidd finns det ingen annan till salu alls eftersom många vill ha den. Och jag har haft bevakning på den modellen på hästnet i ett år eftersom jag letar efter en likadan sadel i en annan bomvidd och min sadel har sadelmakaren aldrig annonserat på hästnet.
Nu när hon väl lägger ut den så blir det i fel kategori, och felstavat.
För ett halvår sedan bad jag henne sänka priset och nu först gick den ändringen in.

Slut på gnäll.
Nu hoppas jag att den snart blir såld.
 
Stör mig på mitt kontrollbehov.
FK har klagat på mitt läkarintyg för sjukskrivning och fått ett nytt kompletterat. När jag ringde sa de att de alltid betalar ut ändå om något är under utredning. Fast betalningen görs manuellt.
Nu har jag en drös räkningar som ska betalas imorgon och jag ser inga pengar in på min bank.

FK lovade, men jag är ändå nervös. Vill SE pengarna på ingående.
Har för säkerhets skull fört över räkningssummorna till betalkontot - utifall att. :meh: :(
Det där räknas ju inte till kontrollbehov! Det är ju mänsklig oro!
 
Stör mig på mitt kontrollbehov.
FK har klagat på mitt läkarintyg för sjukskrivning och fått ett nytt kompletterat. När jag ringde sa de att de alltid betalar ut ändå om något är under utredning.

FK lovade, men jag är ändå nervös.

Om du loggar in på fk och kollar kommande utbetalningar, så bör det synad där.
Under tiden utredning/väntan på komplettering så får man alltid ersättning, oavsett vad de kommer fram till i slutändan.
 
Om du loggar in på fk och kollar kommande utbetalningar, så bör det synad där.
Under tiden utredning/väntan på komplettering så får man alltid ersättning, oavsett vad de kommer fram till i slutändan.
Kollar FK varje dag och det finns inget under kommande.
De gör utbetalningen manuellt under utredning sa de. Men min katastrofhjärna vågar inte tro.

Tänk om nåt gått fel, tänk om handlägen glömt.... Ja,du fattar min kaoshjärna.....
 
Tack, men nix. Jag lämnar urinprov varje vecka och det är alltid nollat.
Detta beror på ett virus, CMV, som blivit uppmuntrat av mina immundämpande mediciner (äter mot avstötning, fått en ny njure)

Är under minutiös läkarkoll men det enda de hittar är upprepade skov av CMV. Som är noll farligt. Men irriterande.
Så himla tråkigt! Du ska ju få må bra nu och leva livet med din nya njure! <3
 
Att saker ska diskuteras i långa mejltrådar istället för att vi tar ett möte om det. Jag föreslår att vi ska ta upp det på veckomötet. Nej det går inte för då är chefen med och det är inte en chefsfråga. Nähä men vi kanske ska ha ett annat möte då? Diskussionen fortsätter via mejl med kort och lite halvirriterad ton. Snark.
 
Detta, när man har ett Teamsmöte i 1,5h.
MicrosoftTeams-image.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
25 104
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 670
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 314
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp