Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
En person i min närhet som aldrig kan be om ursäkt eller visa någon form av ledsamhet när saker ställs in. Inget "är ledsen måste ställa in idag", inget "hur gör vi med x och y?", bara "fan jag har ont i halsen" och så ska jag automatiskt veta att det är inställt, samt fråga om alla konsekvenser. Ta lite jäkla ansvar, var lite trevlig. Herregud.
 
Bet mig i läppen för några dagar sedan. Bet mig sedan igen så det höll på att bli en liten afte-blåsa.
Dagen efter en felbedömd kyss av sambon så läppen klämdes mot tänderna 😅
Bet mig dagen efter i läppen IGEN.

Nu har jag två afte-sår som täcker 50% av min underläpp och det gör så in i helvete jävla ont :arghh:
Gå över genast!
 
Bet mig i läppen för några dagar sedan. Bet mig sedan igen så det höll på att bli en liten afte-blåsa.
Dagen efter en felbedömd kyss av sambon så läppen klämdes mot tänderna 😅
Bet mig dagen efter i läppen IGEN.

Nu har jag två afte-sår som täcker 50% av min underläpp och det gör så in i helvete jävla ont :arghh:
Gå över genast!
Vill bara tipsa om munsårsplåster, funkar även bra på blåsor! Lite meckigt att få dem att sitta kvar, men oftast sitter de såpass länge att man iaf inte lyckas bita sig igen...
 
Tillslut fick isen mig också.
Drattade i backen, i en liten backe, och slog i både svanskota och bakhuvudet så det snurrade igår.
Idag något bättre men stelt och fortfarande ont vid nacken och svans samt huvudvärk på det. Hoppas det går över snarast. Har lite mycket som ska göras/förberedas på jobb denna vecka...

Synd jag var hos kiropraktorn i torsdags och inte hade tiden denna eller nästa vecka. 😅
Nästa besök inbokad efter påsk. Värsta fall kanske jag får åka dit tidigare om det inte släpper. Det som bara var några mindre, lätta låsningar sist..
 
Min lista idag är lång

1 - Karlar äckliga svin nästan hela bunten
2 - att jag alltid fryser
3.- att min klipptid hos frisören inte är förens på torsdag
4 - svårt att motivera mig
5 - Hittade ny fanta igår skitäcklig
6 - Att ingen kommer på visning på huset
7- Snöstorm imorgon dra åt skogen.
8 Att jag alltid är täppt i näsan/näsan rinner och man snorar
9 att man pga av näsan alltid andas genom munnen så man blir muntorr
10 - jag har glömt min lunch i bilen och jag orkar inte gå ut och hämta det i kylan.

Flera saker jag stör mig på som inte får plats
 
Min lista idag är lång

1 - Karlar äckliga svin nästan hela bunten
2 - att jag alltid fryser
3.- att min klipptid hos frisören inte är förens på torsdag
4 - svårt att motivera mig
5 - Hittade ny fanta igår skitäcklig
6 - Att ingen kommer på visning på huset
7- Snöstorm imorgon dra åt skogen.
8 Att jag alltid är täppt i näsan/näsan rinner och man snorar
9 att man pga av näsan alltid andas genom munnen så man blir muntorr
10 - jag har glömt min lunch i bilen och jag orkar inte gå ut och hämta det i kylan.

Flera saker jag stör mig på som inte får plats
Vilken fanta? 😳
Hade jag varit din jobbarkompis så hade jag hämtat din lunch.
 
Vet ej. Kanske. Men tungan liksom lägger sig över tänderna så avtryck bildas. Sen gör det lite ont att lossa tungan från tänderna.

Riktigt så illa är det inte för mig. Men jag funderar på om det kan vara en medicin som påverkar. Vill minnas att jag hade det här problemet när jag började med medicinen men att det sen försvann. Känns ju lite konstigt att få tillbaka biverkningen efter flera års ananvändning.
Muntorrhet är det nog inte om du inte känner dig torr i munnen. Men jag vaknar ibland med mun så torr att tungan har klistrat fast i gommen. Det är ett klimakteriebesvär för min del.
 
Kollegan som svarar "jag är inte härifrån så jag vet inte" när någon pratar/frågar om någon lokal plats/person.

• Vi bor på en liten ort där "alla känner alla".
• kollegan har bott här i över halva sitt liv.
• kollegan har flera vuxna barn som alla gått hela sin skolgång här, med allt vad det innebär.
• kollegans barn har alla sysslat med fritidintressen som innebär interaktion med andra människor, och besök på olika platser.
• kollegan bodde bara drygt 2 mil bort, före
hen flyttade hit, d.v.s. inte ett annat land, eller ens en annan landsdel.

Att hen "inte är härifrån" är inte mera någon ursäkt* för att inte veta vem eller vad något är.


*man måste ju självklart inte veta något alls om sin närmiljö om man inte vill det, inte ens vad grannen heter, det är alltså att hen använder den frasen som ursäkt som stör mig.
 
Elrevisioner.
Jag förstår ju varför dom görs och att åtgärder kan behöva göras. Men måste dom klippa kablarna direkt på plats eller när "ingen" där så det kan åtgärdas vid behov...
Får göra en skadeutvärdering när jag kommer till jobbet och se om dom klippt några ljud/ ljus kablar. Kunde dom inte väntat någon månad eller så till efter jag slutat...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
26 011
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 675
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp