Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte planera in att göra veckans hemuppgifter och tentaplugg där? Har ni ett bibliotek i skolan så gå och sätt dig där och använd tiden till studier.

Jag hade också en sån stor lucka i gymnasiet som jag utnyttjade till just studier. Vi hade stora kommun biblioteket nära så oftast gick jag dit och satte mig. Vet att några av mina klasskamrater som Hockey gymnasiet hos oss passade på att gå till ishallen och träna extra.

Sen är det ju såklart surt att ha ett sånt schema. Verkar ju som att det finns risk att det inte blir tillfälligt heller.
Jo, jag försöker så gott det går. Men till saken hör även att jag bara läser halvtid, delvis eftersom jag för tillfället inte orkar vara ute/hemifrån mer än typ 6-7h. Orkar liksom inte med miljön och det spelar ingen roll om jag är i ett bibliotek, det är ändå för stimmigt för min hjärna.

Om det blir permanent så kommer jag vara tvungen att hoppa av någon av kurserna (biologi eller mandarin). Tyvärr.
 
Stör mig på att min tunga känns för stor. När jag ska sova så fastnar den mot mina tänder. Har t.o.m. märken på tungan efter tänderna.
 
Allt just nu. Sovit dåligt, drömt mardröm om jobbet. Kollegan som trots att jag sagt att jag inte vill veta pratar om sina jävla avföringsprov och nu dessutom rektalundersökning. Jag vill inte veta!!! 🤮🤮🤮🤮 Pissdetaljer att köra hela dagen på jobbet. Bästa kollegan är sjuka. Vill bara gå i ide idag.
 
Mitt schema! :wtf: :meh: Har nästan 4,5 timmar rast mellan två lektioner. Till och med jag som har 1,5h till/från skolan skulle ju hinna hem OCH vara hemma drygt 1h på den rasten.

Detta skulle vara tillfälligt i en vecka. Men för varje vecka förlängs det en vecka till och nu är vi inne på tredje veckan (imorgon). De två senaste veckorna har jag struntat i biologin men nu känner jag att jag inte kan hoppa över fler lektioner :angel:
(Det är alltså biologi-lektionen som egentligen är schemalagd en annan tid)

Visa bifogad fil 113894
Och NU säger de att schemat återgått till ordinarie schema från och med idag. Vilken fantastisk framförhållning :up:

Så nu tänker jag åka hem istället. Tänker faktiskt inte vänta 5,5h på att min lektion ska börja 🤷🏽‍♀️
 
Okej, just me then 🤷‍♀️
Fullkomligt verkligen avskyr den frågan framförallt när chefer ställer den
Jag svarade ärligt en gång att jag var trött
"Men du har ju inte ens börjat jobba"
Underförstått här måste du vara pigg och glad så du orkar slita häcken av dig

Frågan/hälsningsfrasen är ofta falsk för de flesta vill inte veta hur du faktiskt mår
Det är ett bara ett sätt att låtsas bry sig
Och jag har jättesvårt att svara klämkäckt "Bara bra tack" när jag faktiskt inte mår bra
Så den jäkla frasen kan vi lägga ner tack
 
Stör mig på att min tunga känns för stor. När jag ska sova så fastnar den mot mina tänder. Har t.o.m. märken på tungan efter tänderna.
Jag har haft så. Svullen tunga. Den fick inte riktigt plats i munnen.

Den blockade också delvis luftvägarna pga att svullnaden gick ända dit. Det var en blodtrycksmedicin. Numera har jag en varning i journalen att inte äta den.
 
Jag tycker att det känns lite falskt att fråga hur någon mår men inte bry sig om svaret. Som att man vill framstå som att man är en omtänksam person men utan att faktiskt vilja lyssna på hur personen faktiskt mår.
Jag har väl aldrig lagt nån direkt fråga i frasen? Det är en hälsningsfras, i klass med tjena, hej, läget eller vd folk nuförtiden säger.
Och den tilltalade svarar något lika meningslöst. bara för att meddela att man uppfattade att man blev tilltalad.
 
Jag har väl aldrig lagt nån direkt fråga i frasen? Det är en hälsningsfras, i klass med tjena, hej, läget eller vd folk nuförtiden säger.
Och den tilltalade svarar något lika meningslöst. bara för att meddela att man uppfattade att man blev tilltalad.

Men varför använda de orden (Hur mår du?) om du inte är intresserad av svaret? Det finns så mycket annat man kan säga. När jag säger det som en hälsningsfras så menar jag det. Annars säger jag bara hej eller liknande.
 
Frågan: ”Hur mår du?”
Jag vet att det bara är en artighetsfras men ändå.
Jag håller verkligen med. Hatar att få frågan när det är uppenbart att den som frågar inte vill ha ett ärligt svar.
Muntorrhet? Annars borde väl inte tungan fastna på tänderna?
Vet ej. Kanske. Men tungan liksom lägger sig över tänderna så avtryck bildas. Sen gör det lite ont att lossa tungan från tänderna.
Jag har haft så. Svullen tunga. Den fick inte riktigt plats i munnen.

Den blockade också delvis luftvägarna pga att svullnaden gick ända dit. Det var en blodtrycksmedicin. Numera har jag en varning i journalen att inte äta den.
Riktigt så illa är det inte för mig. Men jag funderar på om det kan vara en medicin som påverkar. Vill minnas att jag hade det här problemet när jag började med medicinen men att det sen försvann. Känns ju lite konstigt att få tillbaka biverkningen efter flera års användning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
26 026
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 675
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp