Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en snabbvända tll affären för att öpa lite mjälk m.m.
Ryckte åt mig ett paket leverptej med kort datum. Väl hemma tittar jag närmare och ser att det är vegetarisk leverpastej (får det ens heta så??). Tillagad med Karl-Johansvamp.

Smakade lite och det var i min mun helt oätligt. Fick slänga. Jag slänger av princip inte mat men detta gick bara inte.

Varför kalla det för leverpastej när det helt uppenbart är något helt annat? Svamp-pastej?
 
Hörrö :D
Jag är gammal, nyligt njurtransplanterad och skröplig. Att BYGGA muskler ligger långt ner på priolistan.
Och jag är tveksam till att bygga några muskler huttrande i iskallt vatten? :rofl: Finns bättre sätt som inte är djävulskt plågsamma

Men tanken var god :up:
Ja då ser jag bara att du ska göra njutningsbara aktiviteter :) Som att eventuellt doppa sig i ett varmt bad :D
 
Ja då ser jag bara att du ska göra njutningsbara aktiviteter :) Som att eventuellt doppa sig i ett varmt bad :D
Äsch, det behöver inte vara njutningsfullt. :) Bara inte förfärligt. Doppar jag mig i kallt vatten är jag kall i flera timmar. Min termostat är lite ur funktion

Hela grejen med att sänka ner kroppen i vatten är konstig. Inkl badkarsbad? Vad är meningen? Antingen fryser knäna eller axlarna.
Jag gillar att simma, men det är inte för känslan av vattnet utan för att det är bra motion.

/Mvh tanten som aldrig är vid badstränder :D
 
Tog en snabbvända tll affären för att öpa lite mjälk m.m.
Ryckte åt mig ett paket leverptej med kort datum. Väl hemma tittar jag närmare och ser att det är vegetarisk leverpastej (får det ens heta så??). Tillagad med Karl-Johansvamp.

Smakade lite och det var i min mun helt oätligt. Fick slänga. Jag slänger av princip inte mat men detta gick bara inte.

Varför kalla det för leverpastej när det helt uppenbart är något helt annat? Svamp-pastej?
Om det är pastejkökets så heter den inte alls leverpastej, utan vegetarisk pastej.
 
Chipsuppdatering: Jag öppnade paketet och tänkte att jag nog kunde äta dem ändå. Det gick inte, så fruktansvärt äckligt. Men, eftersom jag inte slänger mat fick jag hitta på en lösning. Så jag gjorde chokladkakesmet och har nu den som dipp. Smak 100%, värdighet 0%. Jag ska aldrig mer köpa chips.
 
Har blivit spärrad från att posta och kommentera i en facebookgrupp och jag fattar ingenting :confused: Har inte skrivit nåt dumt.
Iofs bara tom måndag så får väl se om jag kan posta där då.
3E922A9A-9E48-4FE6-AD52-584AF09B6F95.webp
 
Alltså banksäkerhet....
Loggade in på två olika ställen. När jag skulle in på det tredje fick jag felmeddelande -jag har loggat in för många gånger via BankID.

Nähäpp, då kan jag inte betala den räkningen nu då :meh:

Iofs begripligt. Men ändå högst irriterande.
När jag näthandlar med ett av mina bankkort och webbutiken använder klarna så brukar jag få identifiera mig med BankID först för klarna och sen en gång till för banken. :rofl:

Edit: En gång när jag köpt en dammvippa så krävde säljaren att Instabox begärde BankID identifiering innan jag fick hämta dammvippan.
 
Senast ändrad:
Åt pizza förut och nu är jag jättetörstig! 😩Måste dricka mycket vatten så kommer väl få gå på damrummet i natt.
 
Chipsuppdatering: Jag öppnade paketet och tänkte att jag nog kunde äta dem ändå. Det gick inte, så fruktansvärt äckligt. Men, eftersom jag inte slänger mat fick jag hitta på en lösning. Så jag gjorde chokladkakesmet och har nu den som dipp. Smak 100%, värdighet 0%. Jag ska aldrig mer köpa chips.
Vilka chips finns säkert någon bukefalist som kan offra sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 979
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 318
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp