Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattvakt åt dotterns katter. Började inte bra. Pojkvännen lyckades bara lägga ner en av nycklarna i min brevlåda. Normalt möts vi och har nyckelutlämning men deras planerade kattvakt fick förhinder så jag fick rycka in med kort varsel.

Jag tänkte inte närmare på hur många nycklar som behövs eftersom det räcker med en nyckel till min bostad. Men jag kom ju inte in. Dottern var långt borta så nu blev det panik. Hon kontaktade sin hyresvärd och jag kunde få hämta reservnyckel hos honom.

Väl på plats lyckas jag hälla ut vatten över hela parkettgolvet eftersom deras vattengivare var inte kompatibel med mina skills...Misslyckades med vattengivare även nu på morgonen. Suck.
 
Att press-on naglarna vägrar släppa!! Aldrig varit med om envisare lim. Att som vanligt köra med blötläggning plus acceton ger noll effekt. Någon som sitter på en bra lösning?
De måste av då jag inte kan jobba med de.
 
Kattvakt åt dotterns katter. Började inte bra. Pojkvännen lyckades bara lägga ner en av nycklarna i min brevlåda. Normalt möts vi och har nyckelutlämning men deras planerade kattvakt fick förhinder så jag fick rycka in med kort varsel.

Jag tänkte inte närmare på hur många nycklar som behövs eftersom det räcker med en nyckel till min bostad. Men jag kom ju inte in. Dottern var långt borta så nu blev det panik. Hon kontaktade sin hyresvärd och jag kunde få hämta reservnyckel hos honom.

Väl på plats lyckas jag hälla ut vatten över hela parkettgolvet eftersom deras vattengivare var inte kompatibel med mina skills...Misslyckades med vattengivare även nu på morgonen. Suck.
Alltså förlåt men jag trodde först att kattvakten hade ätit upp dotterns katter och tänkte att det var kanske mer polisen än störiga saker-tråden som skulle prioriteras:nailbiting:
 
Att jag inte hittat ost i "sticks" eller mindre block form(inte på ica alla fall), typ mozarella och cheddar. Hade passat så bra när jag ska göra ostfylld köttfärslimpa eller rullader!
 
Mitt schema! :wtf: :meh: Har nästan 4,5 timmar rast mellan två lektioner. Till och med jag som har 1,5h till/från skolan skulle ju hinna hem OCH vara hemma drygt 1h på den rasten.

Detta skulle vara tillfälligt i en vecka. Men för varje vecka förlängs det en vecka till och nu är vi inne på tredje veckan (imorgon). De två senaste veckorna har jag struntat i biologin men nu känner jag att jag inte kan hoppa över fler lektioner :angel:
(Det är alltså biologi-lektionen som egentligen är schemalagd en annan tid)

71ECA675-A97E-4531-AF50-7A570FCDE63B.webp
 
¨När jag var ute och gick med hundarna idag och har den ene lös möter vi ett par ryttare och jag ropar till varulven som är drygt 10 m före mig att stanna. Medan jag går fram för att koppla honom fortsätter ryttarna rida emot oss så jag ropar igen "stanna" men åt dem den här gången. Varför fortsätter man rida mot en okänd hund när ägaren inte hunnit koppla den? De känner inte min hund som var lös, jag känner inte deras hästar, jag vet inte hur de hade reagerat om han gjort som de och gått emot dem istället för att stanna som jag sa till honom.

Ja, jag känner till det strikta ägaransvaret och han löd mig, men det är tät skog med stora granar så vi var ganska tätt inpå när jag upptäckte dem. Lite ansvar som ryttare tycker jag faktiskt att man få ta, i synnerhet som det inte är deras skog de rider i. :mad:
 
Mitt schema! :wtf: :meh: Har nästan 4,5 timmar rast mellan två lektioner.

Visa bifogad fil 113894
Kan du inte planera in att göra veckans hemuppgifter och tentaplugg där? Har ni ett bibliotek i skolan så gå och sätt dig där och använd tiden till studier.

Jag hade också en sån stor lucka i gymnasiet som jag utnyttjade till just studier. Vi hade stora kommun biblioteket nära så oftast gick jag dit och satte mig. Vet att några av mina klasskamrater som Hockey gymnasiet hos oss passade på att gå till ishallen och träna extra.

Sen är det ju såklart surt att ha ett sånt schema. Verkar ju som att det finns risk att det inte blir tillfälligt heller.
 
Ja, om det är någon nära är det ju en helt annan sak.

Nu är det random arbetskamrater som nog inte alls vill höra det verkliga svaret.
Mer precis stör jag mig på ordväxlingen:
Hur mår du?
Det är bra!
Hur mår du?
Bra, tack!
Bara för att man ”ska” säga så 🤷‍♀️
Det är en hälsningsfras ? Utan innebörd.

Som godmorgon. Inte önskar man bokstavligen någon en god morgon. Det är så man säger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 979
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 318
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp