Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en bukett blommor av sambon och la ut det på Facebook och taggade honom.

Stackaren har fått höra nu flera dagar från flera olika:
-Vad har du ju gjort för något i med att du behövde fjäska med blommor? etc etc
😴😴

Vilket resulterar i att sambon inte vill att jag lägger ut sånt på Facebook mer.

Han har såklart inte gjort något utan ville bara ge mig en bukett blommor utan anledning.
Men det kan man tydligen inte göra 🙈
 
Fick en bukett blommor av sambon och la ut det på Facebook och taggade honom.

Stackaren har fått höra nu flera dagar från flera olika:
-Vad har du ju gjort för något i med att du behövde fjäska med blommor? etc etc
😴😴

Vilket resulterar i att sambon inte vill att jag lägger ut sånt på Facebook mer.

Han har såklart inte gjort något utan ville bara ge mig en bukett blommor utan anledning.
Men det kan man tydligen inte göra 🙈

Fy f-n vad fjantigt av omgivningen! :mad: Det är ju underbart med en random blombukett bara för att :up:
 
Fick en bukett blommor av sambon och la ut det på Facebook och taggade honom.

Stackaren har fått höra nu flera dagar från flera olika:
-Vad har du ju gjort för något i med att du behövde fjäska med blommor? etc etc
😴😴

Vilket resulterar i att sambon inte vill att jag lägger ut sånt på Facebook mer.

Han har såklart inte gjort något utan ville bara ge mig en bukett blommor utan anledning.
Men det kan man tydligen inte göra 🙈

Så har jag också gjort när jag fått av min man. Men jag fick bara positiva kommentarer som "Vilken fin man du har!" och liknande. Tråkig bekantskapskrets!
 
20230306_163319.webp
VARFÖR I HELA FRIDEN låg denna i min diskmaskin med nydiskad disk??? Aaargh! Mina ögon!
 
Folk som vet bättre. Folk vet bättre än sina kollegor och cheferna är idioter. I kollektivtrafiken hör jag folk gnälla på ditten och datten och de fattar inte och de kan ingenting. Vad är denna fullkomliga epidemi av att veta bäst? Ibland gör man faktiskt inte det, de flesta verkar bara sakna andra perspektiv än sitt eget och i de fall man faktiskt vet bäst så undrar jag vart talesättet att tala är silver - tiga är guld tog vägen. Måste alla alltid blåsa upp sig heeeele tin det är ju så TJÖTIGT.
 
Folk som vet bättre. Folk vet bättre än sina kollegor och cheferna är idioter. I kollektivtrafiken hör jag folk gnälla på ditten och datten och de fattar inte och de kan ingenting. Vad är denna fullkomliga epidemi av att veta bäst? Ibland gör man faktiskt inte det, de flesta verkar bara sakna andra perspektiv än sitt eget och i de fall man faktiskt vet bäst så undrar jag vart talesättet att tala är silver - tiga är guld tog vägen. Måste alla alltid blåsa upp sig heeeele tin det är ju så TJÖTIGT.
Håller på och stör mig på det här med. Speciellt när personerna i fråga inte har någon som helst koll egentligen, men bara måste verka vara störst, bäst och vackrast hela tiden. Har en person i bekantskapskretsen som när hen blir ifrågasatt om sina kunskaper och hur den fått sina insikter så är det faktiskt så att den "Har TÄNKT mycket på ämnet ifråga" som bas för att den vet bäst.
 
Håller på och stör mig på det här med. Speciellt när personerna i fråga inte har någon som helst koll egentligen, men bara måste verka vara störst, bäst och vackrast hela tiden. Har en person i bekantskapskretsen som när hen blir ifrågasatt om sina kunskaper och hur den fått sina insikter så är det faktiskt så att den "Har TÄNKT mycket på ämnet ifråga" som bas för att den vet bäst.

Vilken källa till kunskap :D

Jag tänker att man ofta har ett ganska litet perspektiv och utifrån det perspektivet så kanske man faktiskt vet bäst. Utifrån en viss vinkel så blir saker på ett visst sätt. Kanske är helt korrekt. Men missar att det finns andra saker att ta hänsyn till, andra sätt ger bättre utfall på andra områden och legitima skäl till att man måste göra kompromisser. Så förbaskat insnöade på ”jag jag JAG” hela tiden. Mitt perspektiv och min kunskap. Kompromisslöst.

Fick höra ett väldigt bra talessätt av en kollega idag. ”Vill du vinna eller ha rätt?” vilket syftade till att man ibland har vinster att hämta genom att ibland bara släppa att man kanske tycker att man har rätt.
 
Personer som refererar till sig själv som man.
”Man har taggat på det här länge”
”Man är lite trött, det är man” ”Man mår bra, det gör man”

För i hela helvete. Vad är det för fel på första person singularis?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 147
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 677
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp