Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testa att ta hjälp av ChatGPT för att få ett utkast att börja jobba med. Funkar rätt bra för den typen av texter.På göra-listan ligger en skrivelse till kommunen. Vet inte hur jag ska formulera mig så jag ruvar på det. Nån form av skrivkramp.
Nja. Jag är rutinerad politiker och har suttit i många år i den nämnd dit inlagan ska. Dvs även beslutat om oändligt med medborgarförslag och skrivelser.Testa att ta hjälp av ChatGPT för att få ett utkast att börja jobba med. Funkar rätt bra för den typen av texter.
Snabbkurs 2 min:
Det är iofs det som den funkar bäst till, texter där man själv är rejält inläst på ämnet. Jag vet tex flera forskare som använder den för att få utkast, sammanfattningar, skriva om texter etc (naturligtvis med en del efterarbete). Att använda den till något där man inte har koll är nog inte att rekommendera.Nja. Jag är rutinerad politiker och har suttit i många år i den nämnd dit inlagan ska. Dvs även beslutat om oändligt med medborgarförslag och skrivelser.
Så formalia kan jag. Det är själva upplägget och vad jag ska ta upp av allt, som är bekymret. Formuleringarna.
Ska jag nämna X eller bara Y, skadar det saken om jag skriver Z?
Ja, inte hade jag tagit uppdraget om jag känt att jag inte hade koll på situationen!Det är iofs det som den funkar bäst till, texter där man själv är rejält inläst på ämnet. Jag vet tex flera forskare som använder den för att få utkast, sammanfattningar, skriva om texter etc (naturligtvis med en del efterarbete). Att använda den till något där man inte har koll är nog inte att rekommendera.
Men det var bara ett förslag eftersom det lät som att det var svårt att komma igång, du verkar ju ha ett fungerande arbetssätt redan så då är det ju bara att köra på det
Slutade med att de ringde näatan en timme efter bokad telefontid, enbart för att tala om att det inte fanns några läkartider idag (ser fram emot ännu en sömnlös natt alltså) och att fysioterapeuten ska ringa i morgon och diskutera om jag ska åka dit eller direkt till läkare. Tydligen är det där första bedömningen görs för om man behöver läkartid eller inte. Söker alltså för ryggont om någon undrar.Här innebär det att man får prata med den sköterska som har telefonen den dagen. Behöver du träffa läkare eller så bokar den in en läkartid. Om du inte har otur och träffar på idioten jag hade i örat som talade om att jag skulle ta allergi medicin så blev jag bättre...
den gången hostade jag så jag spydde blev ordinerad allergi medicin och behövde jag starkare hostmedicin än receptfritt hänvisade kärringen till deras nätdoktor. Ringde den som bad om ursäkt att den bara kunde skriva ut hostmedicin jag behövde pencelin hörde vederbörande när jag pratade. Dag 2 pratade jag med annan sköterska som bokade in läkare. Läkaren behövde inte ens lyssna på lungorna jag hade lunginflammation...Galet att de bara säger att du ska ta allergimedicin. Nötter!
Herregud, kärringen måste ha fått sin läkarlegitimation i flingpaketet.den gången hostade jag så jag spydde blev ordinerad allergi medicin och behövde jag starkare hostmedicin än receptfritt hänvisade kärringen till deras nätdoktor. Ringde den som bad om ursäkt att den bara kunde skriva ut hostmedicin jag behövde pencelin hörde vederbörande när jag pratade. Dag 2 pratade jag med annan sköterska som bokade in läkare. Läkaren behövde inte ens lyssna på lungorna jag hade lunginflammation...
Sköterska... ingen aning. Sist jag var där såg jag henne inte....Herregud, kärringen måste ha fått sin läkarlegitimation i flingpaketet.
Jag tycker också det är jobbigt när folk frågar. T.ex. på nån affär: ”allt bra med dig”.Okej, just me then
Det borde gå på hemförsäkringen ju. Fast tar ju ett tag att ordna ny telefon.Att jag råkade klämma min mobil i bildörren (den gled ur fickan precis när jag stängde dörren) så att den är knäckt och inte fungerar öht. Allt detta när vi precis anlänt till stockholm för att ha sportlov och har 40 mil hem.
Det gör det alldeles säkert Men jag kan inte göra en skadeanmälan för jag har inget bank-id eftersom telefonen inte fungerar och kan inte skaffa ett nytt eftersom min bankdosa är hemma. Inser hur beroende man är av sin mobil och sitt bank-id!Det borde gå på hemförsäkringen ju. Fast tar ju ett tag att ordna ny telefon.