Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på det där jädra viruset jag fick med min donerade njure. Ett helt vanligt virus som majoriteten av befolkningen haft. Men tydligen inte jag.

Har ätit medicin mot det och fått ner nivåerna i blodet till närmast noll. Och så kom ett skov. Och nu ett till. Jag blir trött intill apati. Vore jag inte sjukskriven skulle jag sjukskriva mig :D

Men men... nu får jag börja med tabletter igen och hoppas att det lugnar sig.

På göra-listan ligger en skrivelse till kommunen. Vet inte hur jag ska formulera mig så jag ruvar på det. Nån form av skrivkramp.
 
På göra-listan ligger en skrivelse till kommunen. Vet inte hur jag ska formulera mig så jag ruvar på det. Nån form av skrivkramp.
Testa att ta hjälp av ChatGPT för att få ett utkast att börja jobba med. Funkar rätt bra för den typen av texter.

Snabbkurs 2 min:
 
Testa att ta hjälp av ChatGPT för att få ett utkast att börja jobba med. Funkar rätt bra för den typen av texter.

Snabbkurs 2 min:
Nja. Jag är rutinerad politiker och har suttit i många år i den nämnd dit inlagan ska. Dvs även beslutat om oändligt med medborgarförslag och skrivelser.
Så formalia kan jag. Det är själva upplägget och vad jag ska ta upp av allt, som är bekymret. Formuleringarna.

Ska jag nämna X eller bara Y, skadar det saken om jag skriver Z?
 
Nja. Jag är rutinerad politiker och har suttit i många år i den nämnd dit inlagan ska. Dvs även beslutat om oändligt med medborgarförslag och skrivelser.
Så formalia kan jag. Det är själva upplägget och vad jag ska ta upp av allt, som är bekymret. Formuleringarna.

Ska jag nämna X eller bara Y, skadar det saken om jag skriver Z?
Det är iofs det som den funkar bäst till, texter där man själv är rejält inläst på ämnet. Jag vet tex flera forskare som använder den för att få utkast, sammanfattningar, skriva om texter etc (naturligtvis med en del efterarbete). Att använda den till något där man inte har koll är nog inte att rekommendera.

Men det var bara ett förslag eftersom det lät som att det var svårt att komma igång, du verkar ju ha ett fungerande arbetssätt redan så då är det ju bara att köra på det :)
 
Det är iofs det som den funkar bäst till, texter där man själv är rejält inläst på ämnet. Jag vet tex flera forskare som använder den för att få utkast, sammanfattningar, skriva om texter etc (naturligtvis med en del efterarbete). Att använda den till något där man inte har koll är nog inte att rekommendera.

Men det var bara ett förslag eftersom det lät som att det var svårt att komma igång, du verkar ju ha ett fungerande arbetssätt redan så då är det ju bara att köra på det :)
Ja, inte hade jag tagit uppdraget om jag känt att jag inte hade koll på situationen!
Det är lokalt, väldigt lokalt :) och jag har god insyn i båda sidor. Både vi som sänder och mottagaren.
 
Här innebär det att man får prata med den sköterska som har telefonen den dagen. Behöver du träffa läkare eller så bokar den in en läkartid. Om du inte har otur och träffar på idioten jag hade i örat som talade om att jag skulle ta allergi medicin så blev jag bättre... :rage: :rage: :rage: :rage:
Slutade med att de ringde näatan en timme efter bokad telefontid, enbart för att tala om att det inte fanns några läkartider idag (ser fram emot ännu en sömnlös natt alltså) och att fysioterapeuten ska ringa i morgon och diskutera om jag ska åka dit eller direkt till läkare. Tydligen är det där första bedömningen görs för om man behöver läkartid eller inte. Söker alltså för ryggont om någon undrar.

Galet att de bara säger att du ska ta allergimedicin. Nötter! 😤
 
Galet att de bara säger att du ska ta allergimedicin. Nötter! 😤
den gången hostade jag så jag spydde blev ordinerad allergi medicin och behövde jag starkare hostmedicin än receptfritt hänvisade kärringen till deras nätdoktor. Ringde den som bad om ursäkt att den bara kunde skriva ut hostmedicin jag behövde pencelin hörde vederbörande när jag pratade. Dag 2 pratade jag med annan sköterska som bokade in läkare. Läkaren behövde inte ens lyssna på lungorna jag hade lunginflammation...
 
den gången hostade jag så jag spydde blev ordinerad allergi medicin och behövde jag starkare hostmedicin än receptfritt hänvisade kärringen till deras nätdoktor. Ringde den som bad om ursäkt att den bara kunde skriva ut hostmedicin jag behövde pencelin hörde vederbörande när jag pratade. Dag 2 pratade jag med annan sköterska som bokade in läkare. Läkaren behövde inte ens lyssna på lungorna jag hade lunginflammation...
Herregud, kärringen måste ha fått sin läkarlegitimation i flingpaketet. :cautious:
 
Okej, just me then 🤷‍♀️
Jag tycker också det är jobbigt när folk frågar. T.ex. på nån affär: ”allt bra med dig”.
Ehm, antingen ljuger jag och säger ”jadå det är bra!” Eller så berättar jag om allt elände som tynger mig, depression, ptsd, npf, dysfunktionell familj osv.
Det gör man ju inte till en kassapersonal.

Men jodå ”det är bra med mig” :meh:
 
Stör mig på att jag är trött. Varför gick jag inte en lite längre promenad mitt på dan? Nu blir det väl ingen promenad förrän snön kommit och försvunnit. Har inga bra skor att gå i snö med.
 
Att jag råkade klämma min mobil i bildörren (den gled ur fickan precis när jag stängde dörren) så att den är knäckt och inte fungerar öht. Allt detta när vi precis anlänt till stockholm för att ha sportlov och har 40 mil hem.
Det borde gå på hemförsäkringen ju. Fast tar ju ett tag att ordna ny telefon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 184
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 276
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp