Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
En som såklart vet allt om hur det är att vara nyförlöst, amma, ha flera barn, vara ensamstående eller bara ensam i sitt föräldraskap, oplanerade graviditeter och även planerade graviditeter som kanske tog en turn som man inte var beredd på. Tack för ditt inspel Christopher.

41D2980E-6012-4B45-9FAB-6652F61A5E5C.webp
 
En som såklart vet allt om hur det är att vara nyförlöst, amma, ha flera barn, vara ensamstående eller bara ensam i sitt föräldraskap, oplanerade graviditeter och även planerade graviditeter som kanske tog en turn som man inte var beredd på. Tack för ditt inspel Christopher.

Visa bifogad fil 114031

Funderar på om den mannen har barn, och hur aktiv han själv är i sitt föräldraskap. :angel:
 
En som såklart vet allt om hur det är att vara nyförlöst, amma, ha flera barn, vara ensamstående eller bara ensam i sitt föräldraskap, oplanerade graviditeter och även planerade graviditeter som kanske tog en turn som man inte var beredd på. Tack för ditt inspel Christopher.

Visa bifogad fil 114031
Jag tror att Christopher hade mått bättre av att få vara i skolan med de andra barnen när han var liten. Då hade han nog blivit mindre bitter och bättre på att stava.
 
Exakt så! Och jag vill revidera, det är verkligen inte 10 cm, max 5 cm. Det mesta har lixom blåst iväg också… 🤦‍♀️
...Vilket kan betyda att det längre framåt vägen finns huskroppar som ger lä, träddungar, svackor, kurvor och andra lägen som bryter vinden och ger lä, och det blivit stora drivor eller delsträckor med 20-40 cm snö.

Hur tänker du att plogbilen ska ta sig dit, om den inte får ploga utanför ditt hus?

Var ute och körde sent i går kväll av tvingande skäl. Det var precis som jag beskriver ovan, och ännu oröjt, och hade jag haft en uns sämre bil, är det tveksamt om jag kommit fram.

Här på gården är det barmark i ena änden av gårdsplanen, och en stor djup driva i andra änden som blockerar dörrar som behöver användas idag.
 
"This abandoned duck's bones were like sugar — watch her try so hard to impress her human family and finally stand up on her own 🤍" Stör mig på formuleringen. Hon försöker inte alls imponera på människor, det handlar om ren överlevnad att kunna gå.
 
...Vilket kan betyda att det längre framåt vägen finns huskroppar som ger lä, träddungar, svackor, kurvor och andra lägen som bryter vinden och ger lä, och det blivit stora drivor eller delsträckor med 20-40 cm snö.

Hur tänker du att plogbilen ska ta sig dit, om den inte får ploga utanför ditt hus?

Var ute och körde sent i går kväll av tvingande skäl. Det var precis som jag beskriver ovan, och ännu oröjt, och hade jag haft en uns sämre bil, är det tveksamt om jag kommit fram.

Här på gården är det barmark i ena änden av gårdsplanen, och en stor djup driva i andra änden som blockerar dörrar som behöver användas idag.
Precis så är "vår" väg, vissa delar kan vara nästan blankpolerad, medans det kan vara halvmetersdjupa drivor på andra ställen.
 
...Vilket kan betyda att det längre framåt vägen finns huskroppar som ger lä, träddungar, svackor, kurvor och andra lägen som bryter vinden och ger lä, och det blivit stora drivor eller delsträckor med 20-40 cm snö.

Hur tänker du att plogbilen ska ta sig dit, om den inte får ploga utanför ditt hus?

Var ute och körde sent i går kväll av tvingande skäl. Det var precis som jag beskriver ovan, och ännu oröjt, och hade jag haft en uns sämre bil, är det tveksamt om jag kommit fram.

Här på gården är det barmark i ena änden av gårdsplanen, och en stor djup driva i andra änden som blockerar dörrar som behöver användas idag.
Sa jag att den inte fick ploga? Det var verkligen inget av de förhållanden du beskriver…
 
Spännande ute på vägarna idag, inte så mycket pga snön som de andra trafikanterna. Vaddå signalera på mig om jag kör om när det är fri sikt och säkert, bara för att någon inte kan vinterkörning betyder det inte att jag ska ligga bakom tills våren kommer. :mad:
 
Jag trodde jag skulle få hälla in skatteåterbäringen på sparkontot, men nä då. De pengarna får jag nog ge till bilverkstan. Min bil har börjat dra onödigt mycket bensin och nyss när jag parkerat så tyckte jag det luktade lite bränt. Kände på ett hjul och den var het. Så bromsen har nog fastnat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 302
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp