Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kollega som är så fruktansvärt dålig på allt som har med "datorer" att göra. Hon är liksom inte speciellt gammal, 40-års åldern, och högskoleutbildad men misslyckas i princip med ALLT, inklusive att skicka autosvar när hon är ledig... Eller, hon har ju lyckats ställa in autosvaret. Tomt är det dock :banghead:
Hon kanske trodde det gick automatiskt också 😂
 
Stör mig på det där jädra viruset jag fick med min donerade njure. Ett helt vanligt virus som majoriteten av befolkningen haft. Men tydligen inte jag.

Har ätit medicin mot det och fått ner nivåerna i blodet till närmast noll. Och så kom ett skov. Och nu ett till. Jag blir trött intill apati. Vore jag inte sjukskriven skulle jag sjukskriva mig :D

Men men... nu får jag börja med tabletter igen och hoppas att det lugnar sig.

På göra-listan ligger en skrivelse till kommunen. Vet inte hur jag ska formulera mig så jag ruvar på det. Nån form av skrivkramp.
Det låter som samma virus som min mamma fick från/med sin donerade njure. Och hon fick höra samma sak, att typ alla har haft det som barn - men tydligen hade inte hon det.

Jag hoppas att du inte blir allt för dålig denna gången och att visurnivåerna går ner snabbt <3
 
Snön. Denna förbannade äckliga snö och, på den obefintliga snöröjningen. I förrgår fick vi 35 cm. Idag har det kommit drygt 30 cm sedan kl 13 och snön fullkomligt vräker ner fortfarande. Jag ser bara siluetten av grannens hus 300 meter bort så mycket snöar det.
Har snösvängen varit här? Nix! Har man en enda väg (som är några km lång) att hålla ren från snö så kan man annars tycka att han kunde sluta pilla naveln eller vad han nu gör pensionären och gå ut och göra det han har betalt för 😡

Så mycket snö som det har kommit de senaste dagarna brukar det vanligtvis inte komma på en hel vinter. Förra året vid den här tiden plockade jag blåsippor.
Skitväder
 
Det låter som samma virus som min mamma fick från/med sin donerade njure. Och hon fick höra samma sak, att typ alla har haft det som barn - men tydligen hade inte hon det.

Jag hoppas att du inte blir allt för dålig denna gången och att visurnivåerna går ner snabbt :heart
Jag fick tyvärr inte chansen att bli donator. Min envisa syster blåvägrade ta emot en njure från mig trots mitt tjat.
Hon dog i somras :(

:cry:
 
Jag stör på alla inlägg om att förare som kör sakta nu ska bort från vägarna, lämna tillbaka körkortet osv. Sist nu läste jag att folk som inte kan köra ordentligt i vinterväglag ska ställa bilen. Alltså sluta med dessa härskartekniker för att du tycker att du är en bättre förare :banghead:
 
Det har snöat till och från sedan i tisdags (?) och de har fortfarande inte plogat i området förutom själva bilvägen. Är så glad över att inte ha problem att gå.. Hur personer med rullatorer, rullstolar eller liknande förväntas lämna sina lägenheter förstår jag inte!
 
En bekant tar ofta upp problemet med att katten tar hundens bädd i sovrummet så han får spendera en stor del av natten med att obekvämt trampa runt för att den är upptagen. Att köpa en till så båda djuren kan sova gott verkar inte vara ett alternativ. Stör mig på det och tycker synd om hunden.
 
Jag fick tyvärr inte chansen att bli donator. Min envisa syster blåvägrade ta emot en njure från mig trots mitt tjat.
Hon dog i somras :(

:cry:
Beklagar förlusten :(:heart

Tillägg: Jag förstår att det måste kännas enormt frustrerande att inte få chansen att bli donator. Men som jag förstått det från vad min mamma berättat så är det också mycket tankar/känslor om att "ta" ett organ från någon annan, en känsla av att "tvinga sig på" och att utsätta en anhörig för den risken (även om det är helt frivilligt och något en gärna gör för att få ha kvar personen i livet).

För även om en klarar sig bra med en njure så är själva ingreppet för att ta ut njuren stort och mycket kan gå fel (är ju bland annat därför de sätter in den donerade njuren i ljumsken).
 
Senast ändrad:
Min understa bäddmadrass har vikt sig och jag orkar inte fixa det för då måste jag ta bort lakanen, lyfta den övre madrassen och sen lägga tillbaks allt igen. Gör det när jag ska bädda rent, nån gång denna månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 237
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp