Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
20230308_191607.webp

Vet inte riktigt vad jag lyckades med idag. Plötsligt kändes skon konstig. Tur det finns tejp så jag kunde fortsätta arbetsdagen. Och att jag inte skulle vara utomhus. :bag: :angel:
 
Stör mig på att jag inte kunnat träna något alls idag, är irriterande rastlös och har sån oro i kroppen jag hade behövt pysa ut. 😖

Inte har jag kunnat köra bort en massa skräp heller, har minst ett släp jag hade behövt åka iväg med till ÅVC för att tömma men inte varit väder eller haft tid med det idag. Nu hoppas jag snön ligger ett par veckor till. 😬
 
Var till sjukhuset och tog prover istället för mn vanliga vårdcentral då en del brådskande remisser hade behövt skickas med internposten från stora sjukhuset. Postnord är ju inte att lita på - de har slarvat bort remisser tidigare.

Överambitiösa sköterskan hade dragit ut alla remisser som fanns i systemet. Morr. :meh:
Där låg även de som skulle tas på måndag.. Som nu är borta ur systemet.

Men tack och lov lovade de att själva ringa till stora sjukhuset och be att de la in nya.

Hatar krångel och det finns en anledning till att jag går till min kära vårdcentral istället för till sjukhuset.
 
Strålande sol lyser in och tillför välkommen värme till huset (-23 i morse och kyla söderut som drar upp elpriset) Den står lågt och lyser verkligen in överallt.

Något att störa sig på?
Jag ser noll av datorskärmen. Men kan absolut inte dra ner rullgardinen och stänga ute all gratisvärmen.
 
Strålande sol lyser in och tillför välkommen värme till huset (-23 i morse och kyla söderut som drar upp elpriset) Den står lågt och lyser verkligen in överallt.

Något att störa sig på?
Jag ser noll av datorskärmen. Men kan absolut inte dra ner rullgardinen och stänga ute all gratisvärmen.

Jag har samma problem! Söderfönster och skrivbordet precis vid fönstret. Funkar inte om det är soligt! Så jag sitter med rullgardinerna nere och lampan tänd trots att det är ljust ute. Jag funderade precis på om jag kunde skaffa gardiner som filtrerar solljuset lagom mycket. Hur jag nu ska veta vad som är lagom mycket.
 
Min kollega som är så fruktansvärt dålig på allt som har med "datorer" att göra. Hon är liksom inte speciellt gammal, 40-års åldern, och högskoleutbildad men misslyckas i princip med ALLT, inklusive att skicka autosvar när hon är ledig... Eller, hon har ju lyckats ställa in autosvaret. Tomt är det dock :banghead:
 
Min kollega som är så fruktansvärt dålig på allt som har med "datorer" att göra. Hon är liksom inte speciellt gammal, 40-års åldern, och högskoleutbildad men misslyckas i princip med ALLT, inklusive att skicka autosvar när hon är ledig... Eller, hon har ju lyckats ställa in autosvaret. Tomt är det dock :banghead:
Har några som går åt samma håll, att de klarar sig överlag i dagens samhälle är ett under för mig😅
 
Snön. Denna förbannade äckliga snö och, på den obefintliga snöröjningen. I förrgår fick vi 35 cm. Idag har det kommit drygt 30 cm sedan kl 13 och snön fullkomligt vräker ner fortfarande. Jag ser bara siluetten av grannens hus 300 meter bort så mycket snöar det.
Har snösvängen varit här? Nix! Har man en enda väg (som är några km lång) att hålla ren från snö så kan man annars tycka att han kunde sluta pilla naveln eller vad han nu gör pensionären och gå ut och göra det han har betalt för 😡

Så mycket snö som det har kommit de senaste dagarna brukar det vanligtvis inte komma på en hel vinter. Förra året vid den här tiden plockade jag blåsippor.
 
Snön. Denna förbannade äckliga snö och, på den obefintliga snöröjningen. I förrgår fick vi 35 cm. Idag har det kommit drygt 30 cm sedan kl 13 och snön fullkomligt vräker ner fortfarande. Jag ser bara siluetten av grannens hus 300 meter bort så mycket snöar det.
Har snösvängen varit här? Nix! Har man en enda väg (som är några km lång) att hålla ren från snö så kan man annars tycka att han kunde sluta pilla naveln eller vad han nu gör pensionären och gå ut och göra det han har betalt för 😡

Så mycket snö som det har kommit de senaste dagarna brukar det vanligtvis inte komma på en hel vinter. Förra året vid den här tiden plockade jag blåsippor.
Jag vet att i Stockholm kan de få betala vite, går det att anmäla om han inte sköter uppdraget?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 237
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 320
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp