Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personen som kom och försökte slänga ut oss från vårt mötesrum för att han hade ”bokat rummet för en stund sen” när vi haft det bokat sen tre månader. Det hade dock krånglat med incheckningen i rummet, så förstår att det såg ledigt ut - i teorin.
Men grejen är att han var rätt otrevlig och vi förklarade i samma ton varför han inte skulle få ta rummet. Men sen mailar han min chef och säger att han tycker vi behandlade honom otrevligt 🤯 till saken hör att min chef var med på mötet och dessutom hade sett honom gå förbi på utsidan en stund tidigare, se att vi satt där inne och därefter då gått och bokat lokalen!? Trots att han alltså sett att vi satt där…
Hoppas min chef skriver ett lika surt svar tillbaka 😤
 
Att mina glasögon tydligen var så himla svåra att justera. Varit 4 gånger och justerat dem varav 3 gånger idag. Omgång 1 idag var bra, men vi sa att jag får gå runt lite och känna om de kanske ska ta lite till så gick tillbaka och en ny person skulle försöka. hon böjde ut kanten på skalmarna så de stod ut bakom örat. Och sen fick hon böja in dem igen eftersom det inte var så jag ville ha. Efter ett par gånger så kändes ena bra och den andra kändes det lite konstigt, men jag kunde inte sätta fingret vad och hon förstod inte vad som var galet så tänkte att jag kanske vänjer mig. Efter att ha haft dem i 20-30 min gjorde det ont. Jag tar av mig glasögonen och ser att skalmen är helt knölig och skev. Går tillbaka, får den fixad och nu sitter glasögonen bra och gör inte ont. Dock är det typ märken i plasten på skalmarna efter allt fram och tillbaka böjande så kan ge mig på att de inte kommer hålla nu istället… förstår att jag drog ut på det här med att skaffa nya glasögonen så länge, har inte varit något annat än strul känns det som, men behöver ju tyvärr dem. Det positiva är i alla fall att jag hittade bågar som jag känner mig riktigt fin i.
 
Att mina glasögon tydligen var så himla svåra att justera. Varit 4 gånger och justerat dem varav 3 gånger idag. Omgång 1 idag var bra, men vi sa att jag får gå runt lite och känna om de kanske ska ta lite till så gick tillbaka och en ny person skulle försöka. hon böjde ut kanten på skalmarna så de stod ut bakom örat. Och sen fick hon böja in dem igen eftersom det inte var så jag ville ha. Efter ett par gånger så kändes ena bra och den andra kändes det lite konstigt, men jag kunde inte sätta fingret vad och hon förstod inte vad som var galet så tänkte att jag kanske vänjer mig. Efter att ha haft dem i 20-30 min gjorde det ont. Jag tar av mig glasögonen och ser att skalmen är helt knölig och skev. Går tillbaka, får den fixad och nu sitter glasögonen bra och gör inte ont. Dock är det typ märken i plasten på skalmarna efter allt fram och tillbaka böjande så kan ge mig på att de inte kommer hålla nu istället… förstår att jag drog ut på det här med att skaffa nya glasögonen så länge, har inte varit något annat än strul känns det som, men behöver ju tyvärr dem. Det positiva är i alla fall att jag hittade bågar som jag känner mig riktigt fin i.
En del kedjor har garantier på bågarna. Kolla om de har det!
 
En del kedjor har garantier på bågarna. Kolla om de har det!
Bra tanke, tack! De borde ha det. En av de större kedjorna. När jag lugnat mig lite så insåg jag också att det borde gå att bara byta ut skalmtoppen om den nu skulle gå sönder, så det borde lösa sig om oturen är framme. Med lite tur håller den finfint. Men i affekt är det lätt att känna att hela världen rasar ibland 😅
 
Jag använder aldrig namn. Jag har någon sorts namnfobi där namnet blir en konstig klump i munnen. Jag blir också obekväm om någon använder mitt namn. Jag använder mest "hör du, vet du vad, eller nåt liknande"

E-post börjar jag med "hej,
Blabla"

Eller bara Blabla
Jag är egentligen likadan, men här i UK överanvänder folk verkligen förnamnen har jag märkt. Oavsett om man möter en bekant på gatan eller när man kommer till jobbet varje dag är det specifikt "Hi Sel!" inte bara "Hi!" Detsamma i sms och mail, det var jättesvårt att vänja sig, och jag som har otroligt dåligt namnminne fastnar oftast på "Hi!" hursomhelst. :D jag tycker att det låter så avigt när man tilltalar någon med förnamn trots att det är tydligt vem man pratar med.

Tror typ aldrig att jag blivit tilltalad med "Hej Sel!" hemma i Svea, inte utanför affärsmöten, arbetsintervjuer och liknande formella tillfällen där man är väntad.
 
Kom precis in för att också skriva stör mig på puckad kundtjänst-chatbot. :banghead:

Svarar inte på något vettigt och länkar bara till info som finns på hemsidan. Men om det jag undrade stod där så hade jag ju inte behövt kontakta er för att fråga... ELLER HUR?!
 
Chatrobotar över huvud taget är totalt idiotiska. Har varit i kontakt med DNs kundtjänst en del och jag är övertygad om att det är något chatrobot som även svarar på mailen för så dålig läsförståelse kan jag inte föreställa mig att någon som jobbar på ett sånt ställe har.
 
Säljare. De bara överöser mig i mitt jobb och nu är det även en som håller på att jaga mig privat med ungefär tre samtal om dagen.

Alltså, jag arbetar delvis med försäljning själv så jag vet om att man måste ha tentaklerna ute men vissa är verkligen helt kassa på det. Under föräldraledigheten har jag fått 10+ mail av samma säljare som ställer mig frågan om jag sett hens senaste mail. Att jag har autosvar att jag är föräldraledig verkar hen ha missat. Nu ringde en annan och undrade om jag sett hens mail från förra veckan. Svarade att jag nyss arbetat mig igenom en inkorg på 1500+ mail eftersom jag kom tillbaks från föräldraledighet i måndags och får svaret "Åh fan, det visste jag inte!" Nej, för du verkar inte heller läsa mina autosvar.

Försäljning är inte envägskommunikation, det är en relation. Lär er för bövelen.
 
Helt irrelevanta svar på annonser. Senaste exemplet är någon som letar nytt hem till ett par ungtuppar.
En person skriver att hon äääälskar hönor och tuppar, men bor i lägenhet och kan tyvärr inte ta över dem. Sen ett till svar från samma människa där hon visar en tavla på en tupp som hon har på väggen.
 
En halvbekant som flyttat till mina trakter, och verkar utgå ifrån att jag kan ordna det mesta åt henne eftersom jag känner folk här. Det funkar liksom inte så. Bara för att jag känner en elektriker, då betyder det inte att jag kan ordna så att han kommer till dig på direkten då det passar dig. Han är bokad hur långt fram i tiden som helst. Inte blir det billigare heller, han känner alla i stan, varför skulle han ge rabatt åt bekantas bekant :confused:
 
Helt irrelevanta svar på annonser. Senaste exemplet är någon som letar nytt hem till ett par ungtuppar.
En person skriver att hon äääälskar hönor och tuppar, men bor i lägenhet och kan tyvärr inte ta över dem. Sen ett till svar från samma människa där hon visar en tavla på en tupp som hon har på väggen.
Lite på samma tema: helt irrelevanta recensioner av grejer på hemsidor.

Okej, otekniska Bengt vet nog inte om att man inte MÅSTE ge en recension när företaget man handlar ifrån tjatar på en i mail. Men recensioner som "Jag har inte hunnit packa upp varan än - 3/5 stjärnor", ger mig inte jättemycket och det drar ju samtidigt ner produktens totala betyg. Eller som en jag såg för nån vecka sen där en Pia skrev att hennes katt (hon skrev ut kattens fullständiga namn och ras) är petig med maten så han äter när han är hungrig. 3/5 stjärnor. Vad hon gav recension på? Kattmat. Tack för hjälpen Pia!
 
Lite på samma tema: helt irrelevanta recensioner av grejer på hemsidor.

Okej, otekniska Bengt vet nog inte om att man inte MÅSTE ge en recension när företaget man handlar ifrån tjatar på en i mail. Men recensioner som "Jag har inte hunnit packa upp varan än - 3/5 stjärnor", ger mig inte jättemycket och det drar ju samtidigt ner produktens totala betyg. Eller som en jag såg för nån vecka sen där en Pia skrev att hennes katt (hon skrev ut kattens fullständiga namn och ras) är petig med maten så han äter när han är hungrig. 3/5 stjärnor. Vad hon gav recension på? Kattmat. Tack för hjälpen Pia!
Ja! Det har jag också sett. Eller recension av restauranger/frisörsalonger eller liknande. "Jag har aldrig varit där. 2/5 stjärnor". Tack för hjälpen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 891
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 147
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 564
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp