Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag i ett relativt viktigt jobbmail skulle skriva: "Hej Annika" men råkade av ngn anledning missa "hej" så det blev:

"Annika!

xxxx.xxx...xxxxxx"

Sjukt skumt anslag 😅

(fingerat namn)
Hjälp!
Jag skriver aldrig hej i början av meddelanden. (allergisk mot hej i skrift....)
Jag börjar med namnet på den jag adresserar.

Jag är en dålig människa :arghh::arghh::arghh:
:o
 
Hjälp!
Jag skriver aldrig hej i början av meddelanden. (allergisk mot hej i skrift....)
Jag börjar med namnet på den jag adresserar.

Jag är en dålig människa :arghh::arghh::arghh:
:o

Hade möjligtvis funkat med

Annika,

xxx xxxx.

Utropstecknet gjorde det skumt

Jag tycker typ alla börjar med:

Hej Törnis,

därefter text.

Oavsett om det är regionpolitiker eller jurister eller vad som
 
... Att draman hemma alltid händer när man är på jobbet så man alltid måste vara orolig, i känslostorm, frustrerad och i ett läge där man inte kan lösa det problemet som hänt. Om nu det nu prompt måste vara draman, kan de då inte vara när man är ledig och hemma i stället för vid minst lämpliga tillfälle när man är fastlåst någon annanstans?

... Att John Blund hoppade över mitt hus i natt.

... Att det är så svårt att hitta stall mitt på vintern när man blir tvungen att flytta på hästen.
 
Hahaha :rofl:
Jag är en dinosaurie. Skolad i affärskommunikation à la 80-talet.

Hej-brev var strikt förbjudna. Sådana skrev bara barn och dårar :)

Fick PRECIS ett mail från en politiker i regionstyrelsen som inledde med:

"Hej Törnis"

(ja alltså inte Törnis då utan mitt förnamn 😅 men ge det 10 år så kanske det är "Hallå Törnis" eller "YO bror")

Tider förändras, går en tillbaka inte alltför långt innan din tid så skrev man ju "Herr Direktör" 😅
Iofs finns det en gubbe i vårt hus som skriver "Högaktade Fru Ordförande" till mig ;)
 
Jag borde inte vara på jobbet i dag heller, har alldeles för många jobbiga tankar som snurrar i huvudet. Överöser en nära person med massa sms/messenger för att hålla mig vid mina sinnes fulla bruk.
Å, det är så jobbigt när det är så. Känner så väl igen det. Kan du gå hem tidigare? Ibland behöver man något att skylla på och det tycker jag faktiskt är ok i sammanhanget, dvs en liten vit lögn.
Det är ju för att (nu generaliserar jag och klumpar ihop dig med mig, ta inte åt dig om jag är fel ute) vi är så jäkla lojala mot världen utåt och inte mot oss själva som det blir så här.
Så dumt att vi inte känner att anledningen att vi mår pissdåligt räcker, utan behöver någon annan legitim anledning... Men så svårt att ändra på. :heart
 
Fick PRECIS ett mail från en politiker i regionstyrelsen som inledde med:

"Hej Törnis"

(ja alltså inte Törnis då utan mitt förnamn 😅 men ge det 10 år så kanske det är "Hallå Törnis" eller "YO bror")

Tider förändras, går en tillbaka inte alltför långt innan din tid så skrev man ju "Herr Direktör" 😅
Iofs finns det en gubbe i vårt hus som skriver "Högaktade Fru Ordförande" till mig ;)
Jag använder aldrig namn. Jag har någon sorts namnfobi där namnet blir en konstig klump i munnen. Jag blir också obekväm om någon använder mitt namn. Jag använder mest "hör du, vet du vad, eller nåt liknande"

E-post börjar jag med "hej,
Blabla"

Eller bara Blabla
 
På jobbet har det gjorts en del ändringar kring maskinerna. Då de höll på mäta och greja sade jag att om de tänker ändra på det viset, då behöver jag ett bord här.
Chefen hämtades, och vi mätte och diskuterade placering och storlek.

Nu har bordet kommit och är ungefär hälften så stort som det skulle, och därmed nästan oanvändbart till uppgiften.

Varför? Jo det hade tagit upp så mycket plats om det varit större :confused: :confused: :confused:
 
Senast ändrad:
Jag använder aldrig namn. Jag har någon sorts namnfobi där namnet blir en konstig klump i munnen. Jag blir också obekväm om någon använder mitt namn. Jag använder mest "hör du, vet du vad, eller nåt liknande"

E-post börjar jag med "hej,
Blabla"

Eller bara Blabla

Börjar fundera om det är en finländsk grej med att inte använda namn speciellt ofta. När jag tänker efter så är det extremt sällan jag sett namn användas i början av ett mejl, speciellt när det gäller etablerade kontakter.

"Hej MCP" känns som något autoutskick, eller möjligtvis responssvar från något företag man kontaktat i något ärende. 🤔
 
Min dator bestämde att nu var en ypperlig tid för uppdatering. Får väl vara tacksam att jag hann spara det jag höll på med.
Blev en ofrivilligt tidig lunch.
Det går att ställa in så att den uppdaterar manuellt. Så har jag gjort.
Man kan även ställa in så den uppdaterar utanför aktiva timmar.
Går också att ställa in så den varnar en stund innan så man kan skjuta upp det.
(Windows, men borde gå på Mac också).
 
I lördags kväll slog jag i huvudet så hårt att det svartnade för ögonen, och det gör fortfarande så satans ont...! Gör ont i hela kroppen så snart jag kommer åt det, och är alldeles röd-lila i hårbotten fortfarande. Jag på 162cm är inte så van att behöva ducka om man säger så, haha!!
Jag gick in i en vägskylt igår?? En sån med parkering och nån anvisning under.
Slog tinningen men höll mig på benen. Tur klockan var 04,45 och ingen såg.
 
Det går att ställa in så att den uppdaterar manuellt. Så har jag gjort.
Man kan även ställa in så den uppdaterar utanför aktiva timmar.
Går också att ställa in så den varnar en stund innan så man kan skjuta upp det.
(Windows, men borde gå på Mac också).
Ja nu kom ju uppdateringen utan förvarning. Jag vet att man kan styra det, men nu bara stängdes datorn ner.
 
Pendeln…. De få gånger jag ska åka så är det alltid enorma förseningar. Har inte tid med att sitta av tid och vänta på ett tåg kanske kommer… nånting… eventuellt.
Stör mig också på att jag lagt nära 1000kr på månadskort och VAFAN FÅR JAG FÖR PENGARNA??? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 944
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 157
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 564
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp