Tror inte dom kommer sluta elda ändå och det är redan försent om elden har flugit iväg.Varför inte gå dit å säga till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte dom kommer sluta elda ändå och det är redan försent om elden har flugit iväg.Varför inte gå dit å säga till?
Borstar tändernaMina grannar som är så fruktansvärt högljudda när de... Ja... *harkel*...
Men varför inte vänta till en hyfsat vindstilla dag nån gång i vår istället?!Tror inte dom kommer sluta elda ändå och det är redan försent om elden har flugit iväg.
Ja, de där förbenade eltandborstarna......Borstar tänderna
Inte konstigt alls att det känns komplext och lite jobbigt!Att det blivit värsta babyboomen i min umgängeskrets det senaste året och att det skapar en massa jobbiga känslor i mig som jag dels skäms över och dels inte riktigt vet hur jag ska hantera. Som tur är har jag en klok man att bolla med, men vi sitter båda i samma båt så vi kan egentligen inte hjälpa varann så värst mycket. Om jag ska försöka se det positivt så antar att det om inte annat kan vara en nyttig upplevelse för mig att vara den som bryter mot normen, eftersom jag annars levt/lever väldigt mycket enligt den.
Men idag, när min allra närmaste vän meddelade att hon väntar barn, så blev det väldigt jobbigt i mig. Framförallt eftersom att hon var en person som jag faktiskt lite hade räknat med som sällskap i den frivilliga barnfriheten, eftersom vi diskuterat ämnet flertalet gånger de senaste åren och kommit fram till att vi känner (kände) ungefär likadant.
Avkomman deklarerade redan för många år sedan att det inte skulle bli barn. Fann sen en partner som inte heller vill.Att det blivit värsta babyboomen i min umgängeskrets det senaste året och att det skapar en massa jobbiga känslor i mig som jag dels skäms över och dels inte riktigt vet hur jag ska hantera. Som tur är har jag en klok man att bolla med, men vi sitter båda i samma båt så vi kan egentligen inte hjälpa varann så värst mycket. Om jag ska försöka se det positivt så antar att det om inte annat kan vara en nyttig upplevelse för mig att vara den som bryter mot normen, eftersom jag annars levt/lever väldigt mycket enligt den.
Men idag, när min allra närmaste vän meddelade att hon väntar barn, så blev det väldigt jobbigt i mig. Framförallt eftersom att hon var en person som jag faktiskt lite hade räknat med som sällskap i den frivilliga barnfriheten, eftersom vi diskuterat ämnet flertalet gånger de senaste åren och kommit fram till att vi känner (kände) ungefär likadant.
Känner igen mig i det du skriver. Speciellt det där om skammen över vad man känner. Man ska ju vara odelat glad för andras babylycka, men det är ju sällan så enkelt med känslor. Jag börjar som tur var vara "ute på andra sidan", för de flesta så börjar barnen redan vara några år gamla, så livet och relationerna börjar ha stabiliserats och hittat sina nya former.Att det blivit värsta babyboomen i min umgängeskrets det senaste året och att det skapar en massa jobbiga känslor i mig som jag dels skäms över och dels inte riktigt vet hur jag ska hantera. Som tur är har jag en klok man att bolla med, men vi sitter båda i samma båt så vi kan egentligen inte hjälpa varann så värst mycket. Om jag ska försöka se det positivt så antar att det om inte annat kan vara en nyttig upplevelse för mig att vara den som bryter mot normen, eftersom jag annars levt/lever väldigt mycket enligt den.
Skönt att höra att det blir bättre! Eller ja, det förstod jag ju på någon nivå att det blir, men ändå bra att få det bekräftat liksom. Vi är nog i den mest kritiska fasen nu när ungar ploppar ut till höger och vänster och alla försöker vänja sig vid ett nytt liv (i dubbel bemärkelse), men vi hoppas att det inte ska ha några större konsekvenser för vänskapsrelationerna i framtiden.Känner igen mig i det du skriver. Speciellt det där om skammen över vad man känner. Man ska ju vara odelat glad för andras babylycka, men det är ju sällan så enkelt med känslor. Jag börjar som tur var vara "ute på andra sidan", för de flesta så börjar barnen redan vara några år gamla, så livet och relationerna börjar ha stabiliserats och hittat sina nya former.
Schoolsoft har slutat skicka mejl. Det innebär att jag varje dag måste komma ihåg att locka in. Buuu.
Tyckte det var helt logiskt.Suck. Logga in. Helt ologiskt att det istället blev locka.
Skönt att höra att det blir bättre! Eller ja, det förstod jag ju på någon nivå att det blir, men ändå bra att få det bekräftat liksom. Vi är nog i den mest kritiska fasen nu när ungar ploppar ut till höger och vänster och alla försöker vänja sig vid ett nytt liv (i dubbel bemärkelse), men vi hoppas att det inte ska ha några större konsekvenser för vänskapsrelationerna i framtiden.
Känner verkligen med dig. Du har mitt stöd och min varmaste omtanke Klart du inte ska bjuda dem. Då blir det ju mindre choklad över till dig.Jag försöker tröstäta choklad pga en sån dag men barnen vill bara gosa och prata hela tiden.
Alltså, det är ju det bästa som finns att gosa och prata med dem, men nu skulle jag verkligen behöva choklaaad! Och nej, jag kan inte bjuda dem, för de ska ju inte äta sånt före kvällsmaten