Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite på samma tema: helt irrelevanta recensioner av grejer på hemsidor.

Okej, otekniska Bengt vet nog inte om att man inte MÅSTE ge en recension när företaget man handlar ifrån tjatar på en i mail. Men recensioner som "Jag har inte hunnit packa upp varan än - 3/5 stjärnor", ger mig inte jättemycket och det drar ju samtidigt ner produktens totala betyg. Eller som en jag såg för nån vecka sen där en Pia skrev att hennes katt (hon skrev ut kattens fullständiga namn och ras) är petig med maten så han äter när han är hungrig. 3/5 stjärnor. Vad hon gav recension på? Kattmat. Tack för hjälpen Pia!
Haha ja jag såg någon recension på typ hotell "har inte varit där men det ser fint ut på bilderna 3/5 stjärnor". Okej toppen, då vet jag...
 
Personen som kom och försökte slänga ut oss från vårt mötesrum för att han hade ”bokat rummet för en stund sen” när vi haft det bokat sen tre månader. Det hade dock krånglat med incheckningen i rummet, så förstår att det såg ledigt ut - i teorin.
Men grejen är att han var rätt otrevlig och vi förklarade i samma ton varför han inte skulle få ta rummet. Men sen mailar han min chef och säger att han tycker vi behandlade honom otrevligt 🤯 till saken hör att min chef var med på mötet och dessutom hade sett honom gå förbi på utsidan en stund tidigare, se att vi satt där inne och därefter då gått och bokat lokalen!? Trots att han alltså sett att vi satt där…
Hoppas min chef skriver ett lika surt svar tillbaka 😤
Måste berätta fortsättningen! Min chef hade svarat, att han ju kunde kommit in och frågat om vi missat att checka in rummet eller satt kvar efter avslutat möte när han ändå stod utanför istället för att springa och boka rummet. Då tycker han minsann inte att de ska ta mer i skrift utan ta en fika nån dag istället.
Så jäkla mansgrisigt, bara han som får vara otrevlig, bara han som får ge kritik. När nån annan (som dessutom är kvinna!) säger emot eller ger kritik tillbaka, nej då är det inte längre ok 🤬
 
Genomförda transaktioner stämmer inte mellan bankappen och internetbanken. Flera transaktioner, både överföringar och betalningar, saknas i appen. Men saldot är ändå samma.
Jag litar inte heller på min app. Jag kollar kvarvarande räkningar som ligger för betalning och mitt saldo. Ett par dagar senare är saldot efter betalningar ett helt annat. Utan att räkningar eller inkomster tillkommit.
 
Jag litar inte heller på min app. Jag kollar kvarvarande räkningar som ligger för betalning och mitt saldo. Ett par dagar senare är saldot efter betalningar ett helt annat. Utan att räkningar eller inkomster tillkommit.
Låter märkligt. Den enda gången min inte stämmer är om jag kollar precis när dragningarna görs (alltså vid 6 snåret) för då hinner den inte helt med. Brukar vara ikapp 20 min senare.
 
att jag först var "tvungen" att jobba 2h längre än tänkt. Detta orsakade att jag kom hem senare än planerat efter lite ärenden. Och till följd av det drog klockan iväg pga att jag undvek att ringa ett samtal: skulle bara äta innan, och göra det och det...som det nu känns försent att göra. Jag som hade tänkt ha det gjort och avklarat och inte dra ut på det mer...:(
 
Never ending story om mina glasögon. Vecket i plasten skavde så klart och tack vare tipset här om garanti på bågar och lite konsumenträtt gick jag tillbaka. De bytte bågen. Tyvärr fick jag då butikens provbåge.. vet inte om jag helt är med på att jag ska betala samma pris för det, men orkar inte längre om det funkar. I butiken informerades jag att de bara kan göra små justeringar på denna båge pga materialet och behöver jag mer så är det bättre att jag byter till en annan båge - känner att det vore bra om deras egen personal var informerad och inte gör helt galna justeringar då. Men har i alla fall 3 månader på mig att byta båge oavsett anledning typ så det var ju bra. Inser också att jag ska välja expedit med omsorg om jag behöver mer hjälp, hälften av de som jobbar där verkar ha noll koll.
 
Att en person på instagram lagt ut ett foto på en svart person och bara "min härliga kollega och mörka sida".
Öhhhh va...? Bara jag som inte kan hitta ngn annan förklaring än att hen anspelar på kollegans hudfärg? "Mörka sida" kan ju aldrig vara ngt positivt men hen verkar oerhört nöjd och glad så jag tänker att det inte har ngt med personens eventuella "mörka personlighetsdrag" att göra.. (det hade ju iofs också varit konstigt)
 
Den identiska och återkommande öli som jag dras med (och som ska kollas upp) gör att när jag andas ut så låter det som att jag har en liten kaffebryggare i halsen. Det puttrar, bubblar och småknastrar = väldigt störande ljud att lyssna på när man försöker somna 🧐
 
Kom precis in för att också skriva stör mig på puckad kundtjänst-chatbot. :banghead:

Svarar inte på något vettigt och länkar bara till info som finns på hemsidan. Men om det jag undrade stod där så hade jag ju inte behövt kontakta er för att fråga... ELLER HUR?!

Eller när man ska ringa VC eller något liknande och först får lyssna på alla deras integritetspolicies och deras sammanhållna journalsystem och hur man ska göra om man har allmänna frågor om covid.

Sen får man reda på allt man inte är intresserad av att göra via deras hemsida.

Sen efter kvart fjorton dagar sådär ska man knappa in sitt personnummer för snabbare service.

Sen får man sjutton tonval att välja på

och SEN får man reda på att telefonkön är fylld för dagen 🤯
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 773
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 142
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 561
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp