Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker precis tvärtom. Jag tycker att han i alla intervjuer ger ett klokt, modigt och förvånansvärt sunt intryck trots sin uppväxt. Jag har all förståelse för att han vill ha kontrollen över sin egna historia och det gör han förstås bäst genom att själv stå bakom tv-produktionerna och boken.

Alla kommentarer om att han istället borde hålla käften är ju precis det som skapat den problematiska tystnadskulturen i institutionen han lämnar.
Jag säger inte emot dig, utan håller med. Förstår att det handlar om att äga storyn och berätta hur det faktiskt är, men det har bara blivit lite mycket (enligt mig) och det är det jag stör mig på.
 
Jag håller med. Tittar på intervjun på tv4 nu och funderar om han fick någon som helst traumahjälp när hans mamma dog, eller on de bara förväntades finna sig i allt.
Jag läste ju ut boken igår och enligt honom lämnades han ensam med det, om jag minns rätt. I alla fall minns jag att han skrev att han lämnades ensam med det rent fysiskt efter att han fått nyheten berättat för sig, och låg vaken själv, tyst, hela natten.

*kl och bautainlägg*
Mycket av det han skriver går ju att känna igen från hur dysfunktionella familjer ofta funkar. Visserligen är omständigheterna unika, men oförmåga att hantera känslor, frånvarande föräldrar, en fasad eller en version av familjen som upprätthålls på bekostnad av individerna, trauman som inte hanteras alls och därmed blir meta-trauman - allt det där är så vanligt. För mig känns familjedynamiken ganska uppenbar utifrån den fakta man faktiskt känner till, även om de specifika tolkningarna och berättelserna är just hans berättelse och version.

Jag är inget ”fan” av prins Harry och ingen monarkist eller särskilt kändisintresserad. Men jag vet sen innan hur brittiska skvallerpressen funkar, och den rasism och misogyni som frodas och upprätthålls där är ju något man kan läsa sig till och analysera själv.

Sen är allt det här intressant ur ett samtidshistoriskt perspektiv. Jag tror det var i början av 2020 som anklagelserna mot Prince Andrew blev publika. Då sa jag till en vän att jag undrar om detta är början på slutet för brittiska kungahuset. Som strategisk maskin har de klarat många utmaningar, men de har behövt anpassa sig. Jag vet inte om de lyckas den här gången.
 
Jag säger inte emot dig, utan håller med. Förstår att det handlar om att äga storyn och berätta hur det faktiskt är, men det har bara blivit lite mycket (enligt mig) och det är det jag stör mig på.
Jag känner nog snarare att så många års tystnad gärna får kompenseras med massor av uppmärksamhet nu när han själv väljer att träda fram och berätta om sina upplevelser.
 
Sen är allt det här intressant ur ett samtidshistoriskt perspektiv. Jag tror det var i början av 2020 som anklagelserna mot Prince Andrew blev publika. Då sa jag till en vän att jag undrar om detta är början på slutet för brittiska kungahuset. Som strategisk maskin har de klarat många utmaningar, men de har behövt anpassa sig. Jag vet inte om de lyckas den här gången.
Helt enig, och ärligt talat tycker jag att den moderna monarkin har spelat ut sin roll. Jag tycker att det är en gammaldags och fullständigt befängd tanke att någon anses lämplig som representant för ett helt land bara på grund av blodsband trots att vederbörande kanske inte alls är av rätt virke.

Det ser vi ju om inte annat på vår egna kung. Att arbeta som pressekreterare på hans kontor måste vara en mardröm eftersom man titt som tätt får gå ut i media och förklara kungens grodor med att det var inte aaaaaalls så Hans Majestät menade, fastän alla förstår att det var precis så han faktiskt tyckte men att han helt enkelt inte begriper hur opassande en del av hans åsikter är.
 
Körde och släppte ut hästarna och när jag skulle köra hem hittar jag inte nycklarna och trots att jag tycker jag letat överallt och gått i mina egna fotspår är de bara försvunna! Sjukt irriterande, jag har inte ens hört dem ramla ur fickan och det finns ingen snö men är blött. Att köpa en ny nyckel med fjärrlås kostar över 3000 kr. Fick lämna bilen och gå hem. Ska få hjälp av grannen och köra foder sen så då får jag gå dit med reservnycklarna så jag får hem bilen. :arghh:

Nycklar till brevlådan, huset, hänglås och bilen försvunna. :rage:
 
Körde och släppte ut hästarna och när jag skulle köra hem hittar jag inte nycklarna och trots att jag tycker jag letat överallt och gått i mina egna fotspår är de bara försvunna! Sjukt irriterande, jag har inte ens hört dem ramla ur fickan och det finns ingen snö men är blött. Att köpa en ny nyckel med fjärrlås kostar över 3000 kr. Fick lämna bilen och gå hem. Ska få hjälp av grannen och köra foder sen så då får jag gå dit med reservnycklarna så jag får hem bilen. :arghh:

Nycklar till brevlådan, huset, hänglås och bilen försvunna. :rage:
Det där är min mardröm. Har börjat ha bilnyckeln i en midjeväska under kläderna om jag inte har någon säker ficka.
 
Körde och släppte ut hästarna och när jag skulle köra hem hittar jag inte nycklarna och trots att jag tycker jag letat överallt och gått i mina egna fotspår är de bara försvunna! Sjukt irriterande, jag har inte ens hört dem ramla ur fickan och det finns ingen snö men är blött. Att köpa en ny nyckel med fjärrlås kostar över 3000 kr. Fick lämna bilen och gå hem. Ska få hjälp av grannen och köra foder sen så då får jag gå dit med reservnycklarna så jag får hem bilen. :arghh:

Nycklar till brevlådan, huset, hänglås och bilen försvunna. :rage:
Kanske de dyker upp igen ändå, kanske kan du få med dig fler par ögon? Hoppas du hittar dem. Dryg händelse oavsett.
 
Kanske de dyker upp igen ändå, kanske kan du få med dig fler par ögon? Hoppas du hittar dem. Dryg händelse oavsett.
Jag hoppas det.

Nu har vi kört ca 250 kg hö till hästarna och de är vattnade. Jag fick klafsa iväg över en åker och har hunnit gå några extra varv för att se om nyckeln behagat komma fram borta vid stallet, men fortfarande borta. Jag kom iaf ihåg att ta den andra nyckeln med mig så jag kunde köra hem, nu är jag varm men kall om fötterna efter att ha gått i leran med gummistövlarna. :cautious:
 
Jag hoppas det.

Nu har vi kört ca 250 kg hö till hästarna och de är vattnade. Jag fick klafsa iväg över en åker och har hunnit gå några extra varv för att se om nyckeln behagat komma fram borta vid stallet, men fortfarande borta. Jag kom iaf ihåg att ta den andra nyckeln med mig så jag kunde köra hem, nu är jag varm men kall om fötterna efter att ha gått i leran med gummistövlarna. :cautious:
Kan du gå över området med en bra magnet i snöre, eller är det kanske för lite i bilnycklarna som är "riktigt järn"?
 
Jag hoppas det.

Nu har vi kört ca 250 kg hö till hästarna och de är vattnade. Jag fick klafsa iväg över en åker och har hunnit gå några extra varv för att se om nyckeln behagat komma fram borta vid stallet, men fortfarande borta. Jag kom iaf ihåg att ta den andra nyckeln med mig så jag kunde köra hem, nu är jag varm men kall om fötterna efter att ha gått i leran med gummistövlarna. :cautious:
Och jackan är inte otymplig nog för att de ska ha kunnat glida genom ett hål i fickan och hamna i fodret?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
27 202
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 207
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 683
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 591
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp