Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du några verktyg du kan använda för att bryta?
T.ex. sätta dig ner en stund och planera dagen och skriva ner allt som tar upp arbetsminne nu, sen plocka fram kläder och packa eventuell väska. Sen äta en banan eller proteinbar eller annan safe food om du har någon sådan mat som funkar?
:heart
Har satt påminnelse på telefonen, kläderna är redo i hallen men behöver ta fram rena sockar.
Har äpplen, det brukar oftast gå att äta.
Har flera alarm inställda också men tror jag brukar slå av dem automatiskt när jag är halvvaken.
Jaja det går nog bra, försover jag mig så blir det väl så då.
 
Att uppiffning av personer med glasögon 99/100 innebär att de ska tas av. Jag har full förståelse för att personer kan känna sig mer bekväma med linser för jag har också känt så. Men snälla kan inte i alla fall någon liten video i flödet eller rekommendationerna få innehålla att någon har kvar glasögonen när de hoppar ur pajamasen och i festkläderna eller prinsessklänningen?
 
Att jag ligger ute med 4175kr sedan december för att föreningen inte skickar mig ett kvitto på inbetalningen. Har alltså mailat 3 gånger och efterfrågat kvitto, senaste mailet hade definitivt en underton för så här länge ska man inte behöva vänta!
Arbetsgivaren behöver ju kvittot för att kunna betala tillbaka pengarna till mig.
 
Att uppiffning av personer med glasögon 99/100 innebär att de ska tas av. Jag har full förståelse för att personer kan känna sig mer bekväma med linser för jag har också känt så. Men snälla kan inte i alla fall någon liten video i flödet eller rekommendationerna få innehålla att någon har kvar glasögonen när de hoppar ur pajamasen och i festkläderna eller prinsessklänningen?
I Go’kväll på SVT när de ”gör om” deltagare så tror jag de brukar ha med glasögon.
 
Har utvecklat någon form av ansiktsblindhet för två av mina elever på skolan.
Samma årskurs, samma hårfärg, lika i ansiktet, heter samma i förnamn.... och båda har glasögon av liknande modell.
Jag KAN verkligen inte hålla isär dem och möter jag dem i korridoren vet jag inte vilken av dem jag hälsat på. Detta ställer till det när jag ska ha samtal med dem och inte vet om det är den ena eller den andra jag träffar.... Jag kan inte med att fråga gång på gång vilket efternamn det var... så får lyssna efter detaljer i samtalet och koppla till tidigare :rofl:

Mycket störigt.
 
Har du någon ångerrätt? 14 dagar tex. Hört många som känt så om abonnemangen.
Ja 30 dagar som tur är. Annars hade jag nog inte skrivit på. Tänkte jag skulle gå tillbaka och fråga vad det skulle kosta att betala kontant. Retar mig på att jag inte tänkte på att fråga där. Är det en mindre skillnad spelar det inte så stor roll för då räcker det att man utnyttjar något av det som de benämner som ”fördelar” för att gå jämt upp, men om jag räknat rätt handlar det om nästan 2000kr och är osäker på om man nyttjar så mycket av det som ingår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
26 823
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 591
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp