Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
De som går bland folk med sina jäkla mobiler i handen och tror att de både kan messa och hålla koll på sina aktier och allt vad tusan de gör medan de går i vägen för andra :banghead: de vinglar runt som små barn som precis har lärt sig att gå samt utan att ha koll på sin omgivning och alla andra måste vika undan för att inte krocka och helt plötsligt kan de stanna mitt i vägen så att en går rakt in i dem bakifrån :rage:

Det är bara tisdag och det har varit lite för många som går runt och stirrar på sina mobiler denna vecka. Men nu fick jag ösa ur mig lite så nu känns det bra igen 😊
 
Diskussion om det senast idag på twitter. En person skriver att hen blev blockad av Billström när hen gillade något som Strandhäll skrivit i en fråga där både B och S var med i debatten.

Billström kanske bör lägga mer tid på jobbet och mindre på att leka spårhund på Twitter :grin:

Jag har ytterst svårt att se att någon av hans konservativa föregångare i stil med Bildt lägga möda på något dylikt. Vår regering verkar till stor del bestå av mediakåta imbeciller.
 
De som går bland folk med sina jäkla mobiler i handen och tror att de både kan messa och hålla koll på sina aktier och allt vad tusan de gör medan de går i vägen för andra :banghead: de vinglar runt som små barn som precis har lärt sig att gå samt utan att ha koll på sin omgivning och alla andra måste vika undan för att inte krocka och helt plötsligt kan de stanna mitt i vägen så att en går rakt in i dem bakifrån :rage:

Det är bara tisdag och det har varit lite för många som går runt och stirrar på sina mobiler denna vecka. Men nu fick jag ösa ur mig lite så nu känns det bra igen 😊
Dito, precis mitt tisdagsutbrott också! Dessutom har inte fotgängare vett att hålla vänster på gemensamma cykelbanor. Idag när jag promenerade hem från jobbet stötte jag ihop med två stycken för att jag surnade till och vägrade vika från min vänstersida vid möte med felgåare (japp på tisdagar är jag extra mycket surtant 😊)
 
Dito, precis mitt tisdagsutbrott också! Dessutom har inte fotgängare vett att hålla vänster på gemensamma cykelbanor. Idag när jag promenerade hem från jobbet stötte jag ihop med två stycken för att jag surnade till och vägrade vika från min vänstersida vid möte med felgåare (japp på tisdagar är jag extra mycket surtant 😊)
Heja!!
Jg har försökt detsamma på stockholms trottoarer. Speciellt med herrar i rock. Har inte sällan slutat med att jag knuffats ut i gatan. för se VIKTIGA män viker inte när de går i sällskap :rage:
 
Heja!!
Jg har försökt detsamma på stockholms trottoarer. Speciellt med herrar i rock. Har inte sällan slutat med att jag knuffats ut i gatan. för se VIKTIGA män viker inte när de går i sällskap :rage:
Herrar är det värsta! De beter sig så jäkla illa mot kvinnor överlag på ett sätt de aldrig skulle göra mot en man.
Idag på tåget satt jag med benen i kors och hade nog inte tänkt att jag satt med min fot på stolen bredvids ”revir” men det gjorde jag tydligen för vid efterkommande station så kom en gråhårig herre och demonstrativt ”sparkade” min fot tre (!) gånger med sitt smalben för att få mig att flytta på mig utan att säga ett ljud till mig. Jag flyttade mig bara någon centimeter utan att lyfta blicken från min bok och hamnade nog precis på gränsen mellan sätena istället.
Alltså jag ser mycket illa beteende på tåget och gatorna när jag pendlar och majoriteten är oftast män. Ödmjukhet finns inte i deras vokabulär.
 
På att jag tror att vi kanske eventuellt var på väg att bli lurade på en väldig massa tusenlappar men backade ur dealen för att det inte kändes riktigt rätt, och nu kan jag inte sluta tänka på det. Det gäller hyra av ett semesterhus och vi har nu hittat ett annat jättebra alternativ, men hjärnan kan inte riktigt släppa det första alternativet (som vi hade preliminärbokat sen 4 månader tillbaka, så jag har liksom hunnit bo in mig i det rätt rejält i tanken). Kanske är vi för misstänksamma, kanske hade det blivit jättebra ändå, är vi kanske bara väldigt tråkiga och cyniska som människor? Tänk om det nya alternativet inte alls är så bra som det ser ut, tänk om vi ångrar oss?

Samtidigt hade det ju inte varit så kul att gå runt i två månader framöver med en gnagande oro över att eventuellt ha blivit blåsta, så jag vet ju att vi har gjort rätt. Men nja, det kommer nog att ta ett par dagar för mig att släppa det här...
 
De som går bland folk med sina jäkla mobiler i handen och tror att de både kan messa och hålla koll på sina aktier och allt vad tusan de gör medan de går i vägen för andra :banghead: de vinglar runt som små barn som precis har lärt sig att gå samt utan att ha koll på sin omgivning och alla andra måste vika undan för att inte krocka och helt plötsligt kan de stanna mitt i vägen så att en går rakt in i dem bakifrån :rage:

Det är bara tisdag och det har varit lite för många som går runt och stirrar på sina mobiler denna vecka. Men nu fick jag ösa ur mig lite så nu känns det bra igen 😊

I dessa fall fortsätter jag gå, dom får gå in i mig. Stör mig också oerhört på det!
 
De som går bland folk med sina jäkla mobiler i handen och tror att de både kan messa och hålla koll på sina aktier och allt vad tusan de gör medan de går i vägen för andra :banghead: de vinglar runt som små barn som precis har lärt sig att gå samt utan att ha koll på sin omgivning och alla andra måste vika undan för att inte krocka och helt plötsligt kan de stanna mitt i vägen så att en går rakt in i dem bakifrån :rage:

Det är bara tisdag och det har varit lite för många som går runt och stirrar på sina mobiler denna vecka. Men nu fick jag ösa ur mig lite så nu känns det bra igen 😊
Du anar inte hur många gånger vi nästan körde på folk på kyrkogården i somras. De märkte inte att vi kom med elbiltruckarna. Speciellt inte de som hade såna noice cancelling hörlurar. Såna borde vara förbjuda på allmän plats!
 
Du anar inte hur många gånger vi nästan körde på folk på kyrkogården i somras. De märkte inte att vi kom med elbiltruckarna. Speciellt inte de som hade såna noice cancelling hörlurar. Såna borde vara förbjuda på allmän plats!
Och folk undrar varför jag inte skaffar spotify och har headset när jag går till och från jobbet...
 
Och folk undrar varför jag inte skaffar spotify och har headset när jag går till och från jobbet...
Nu lyssnar jag iofs på Spotify ganska ofta och mycket (på tåget är det ett måste för mig så att jag slipper lyssna på alla andras konversationer) men att gå/cykla utan att kunna höra omgivningen finns ju en hel del risker med och inget jag skulle uppmuntra.
Du är klok du!
 
Du anar inte hur många gånger vi nästan körde på folk på kyrkogården i somras. De märkte inte att vi kom med elbiltruckarna. Speciellt inte de som hade såna noice cancelling hörlurar. Såna borde vara förbjuda på allmän plats!
Eller så kanske man inte ska köra nära folk på en kyrkogård/överhuvudtaget? Jag tycker eltruckar/bilar överlag är svåra att höra även utan hörlurar..
MVH, kommer aldrig gå utanför dörren utan mina hörlurar, men kan bete mig ändå ;)
 
Eller så kanske man inte ska köra nära folk på en kyrkogård/överhuvudtaget? Jag tycker eltruckar/bilar överlag är svåra att höra även utan hörlurar..
MVH, kommer aldrig gå utanför dörren utan mina hörlurar, men kan bete mig ändå ;)

Elbilarna ar ett jakla otyg - flera ganger nar jag cyklar sa har jag helt plotsligt markt att jag har en tyst elbil som smyger alldeles precis bakom mig - man hoppar ju till!
Visst ar det bra att elbilar ar tystare an traditionella bilar, men med tanke pa hur jakla farliga bilar ar rent allmant, sa vore det nog bast om de gor nagot slags ljud, sa att man kan hora en varning om att de kommer!
 
Ventilationen på jobbet :cool:
Ska det vara så jävla omöjligt få skiten fungera normalt nångång.
I somras fungerade den inte alls = 26-27 grader på rummet
Nu istället värmer den tilluften för mycket = 26-27 grader på rummet.
:banghead:
På mitt förra jobb funkade den inte alls på över ett år. Yay.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
26 588
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 202
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 590
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp