Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ja!

Orsaker till huvudvärk och migrän:
Sova för lite, sova för mycket
Kyla, värme
Fysisk aktivitet, för lite fysisk aktivitet
Socker, för lite socker
Stillastående luft, drag
Temperaturväxlingsr, väderväxling, hormoner, all mat, alla mediciner, ljud, tystnad, för mjuk säng, för hård säng.

Osv
Precis så är det. Vad man än gör så blir det åt helvete.
 
Den här annonsen som plötsligt kom upp. Brukar störa mig på ryttare utan hjälm i sådana sammanhang... :eek: Men visst, personen kanske har hjälm, där uppe. Och varför inte en käpphäst istället? Mysteriet.

1000004671.webp
 
Att de små plastpryttlar med ledlampa som jag har som komplement till reflexer kräver batterier som visserligen går att byta, men som kostar exakt dubbelt så mycket som en ny plastpryttel med ingående batterier....
Om du menar sådana där små lampor man kan hänga i bl.a. dragkedjan, så rekommenderar jag att du köper laddningsbara. Åtminstone clas ohlsson hade två nätta modeller ifjol. Köpte en av var och har varit nöjd med dem (förutom att den ena är spårlöst försvunnen, men det är ju mitt fel, inte lampans... tror jag :cautious:)
 
Sedan stör jag mig på nya dammsugaren som inte verkar klara av ett hushåll med långhårig människa och en katt som knappt fäller. Konstant stopp!
Enda positiva är att den är så smidig ingen sladd eller så men tveksamt om den underlättar när jag måste ta bort delar och rensa pga ideligen stopp
 
Om du menar sådana där små lampor man kan hänga i bl.a. dragkedjan, så rekommenderar jag att du köper laddningsbara. Åtminstone clas ohlsson hade två nätta modeller ifjol. Köpte en av var och har varit nöjd med dem (förutom att den ena är spårlöst försvunnen, men det är ju mitt fel, inte lampans... tror jag :cautious:)

Med uppladdningsbara batterier eller laddar man själva hänget?
 
Vill att det ska bli måndag. Får vara nog med helger nu.

:cautious:

Stör mig även på att hälsa-appen i tfn verkar börjat räkna fel på gångsträckor.
 
Jag stör mig på att jag fortfarande är sjuk hela tiden. Inte tillräckligt sjuk för att vara sjukskriven men tillräckligt sjuk för att bli matt av nästan allt, ha ont, feber till och från och värk och mjölksyra av minsta lilla. Vad det beror på? Gjorde utredning förra året som inte gav något, kommer sannolikt behöva göra en ny nu igen. Så långdraget och tråkigt.
 
2022 var ett bra år för min arbetsplats resultatmässigt
Chefen svarar med att snåla med timmar och kräva mer effektivitet
Positiv feedback förekommer knappt
Har flera kollegor som mår riktigt dåligt av stressen jag mår också dåligt av stressen :(
Men vi måste vara glada och trevliga såklart
Vilket är supersvårt emellanåt :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
541
· Visningar
27 006
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 683
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 591
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp