Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hårfön? Mammas frys var som ett isberg. Obs frys inte fack. Det tog mindre än 1 timme med hårfön och varmt vatten för hela frysen. Det brukar inte vara några problem att ha det stå i rummet en stund. I somras var vi tvungna att tömma kylen under värsta värmeböljan 3 ggr för kyldoktorn skulle komma och det slutade med ny kyl. Det viktigaste fick plats i kylväska men verkligen inte allt.
Har ingen hårfön. Orka stå och blåsa med hårfön. :wtf:
Tack för tips men jag gör på det sätt som funkar bäst för mig.
 
Här är en till som stör sig på vädret.

Dock inte vädret idag vädret (även om det är kass)

Utan det här snöa en dag, regna nästa, snöa igen, regna nästa som det hållt på med ett tag.

Snö eller inte snö! Inte varannan dag snö!
 
Här är en till som stör sig på vädret.

Dock inte vädret idag vädret (även om det är kass)

Utan det här snöa en dag, regna nästa, snöa igen, regna nästa som det hållt på med ett tag.

Snö eller inte snö! Inte varannan dag snö!
Jag som har haft vattenbrist sedan extremtorra sommaren (2018 var det nog?) är glad åt växlingarna. Precis vad min brunn behöver. Kanske är det efter fyra år dags för idealväder för uttorkade brunnar. Tröstar åtminstone jag mig med :)
 
Jag som har haft vattenbrist sedan extremtorra sommaren (2018 var det nog?) är glad åt växlingarna. Precis vad min brunn behöver. Kanske är det efter fyra år dags för idealväder för uttorkade brunnar. Tröstar åtminstone jag mig med :)
Min brun (källa) torkade så jag blev tvungen att borra.
Tack och lov har jag allt till källan inkopplat fortfarande så om det blir nåt knas med pumpen i borrhålet kan jag ta vatten från källan. Hängslen och livrem...

Det är väldigt krångligt att ha ont om vatten. 🙁
 
Jag som har haft vattenbrist sedan extremtorra sommaren (2018 var det nog?) är glad åt växlingarna. Precis vad min brunn behöver. Kanske är det efter fyra år dags för idealväder för uttorkade brunnar. Tröstar åtminstone jag mig med :)

Vi har för mycket vatten, du är välkommen att komma å hämta så mkt du vill. Jag har heller inget emot att det kommer nederbörd varje dag. Men det får helst hålla sig till ena sidan 0, inte växla infernaliskt mellan de båda.

(underlaget i hagarna blir helkass för att det är fortfarande djuptjäle, men de översta 10cm har tinat. Sen har det regnat/snöat/smält/regnat så vi har swimmingpooler som våra sjöhästar nu får vistas i. Iom detta blir de också extremt söndertrampade).
 
Vi har för mycket vatten, du är välkommen att komma å hämta så mkt du vill. Jag har heller inget emot att det kommer nederbörd varje dag. Men det får helst hålla sig till ena sidan 0, inte växla infernaliskt mellan de båda.

(underlaget i hagarna blir helkass för att det är fortfarande djuptjäle, men de översta 10cm har tinat. Sen har det regnat/snöat/smält/regnat så vi har swimmingpooler som våra sjöhästar nu får vistas i. Iom detta blir de också extremt söndertrampade).
Vad bra det vore om du och ditt område slapp vädret medan jag och mitt område fick det mer regelbundet.
 
Ja, hade jag velat ha blåst och snö hade jag bosatt mig på Varaslätten. Bara massor med snö är helt ok.
Jag bor inte på slätten utan vid skogen, men när det är såna här vindar kommer man inte undan, tyvärr. Till och med mitt inglasade uterum har snö. Fattar inte hur...
IMG_20230106_173946.webp
 
Stör mig på två saker. 1. Tröttnade på cmores film/serie-utbud och skaffade Viaplay istället för jag vill se vintersport. Men film/serie-utbudet är ju lika dåligt som på Cmore…
2. Vi köpte mat från Max på vägen hem men jag kände mig snål och var inte så hungrig då så tog inga pommes till mig. Nu vill jag ha pommes.
 
Stör mig på att det inte går att se lokala nyheter live på svt play. Förstår varför (tekniska begränsningar enligt svt) men stör mig ändå.

Dessutom laggar det något alldeles fruktansvärt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
531
· Visningar
26 753
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 590
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp