Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
20230105_062933.webp

Spåren gjordes för en timme sedan. Typ all snö från gräset ligger nu på gången. Det vräker fortfarande ner. Jag har ICKE beställt detta.....

Det såg inte så farligt ut när sambon åkte. Men nu förstår jag varför.....
 
Såg ett inlägg på facebook av någon som vill hyra ut sin lägenhet, och såg någon alltför välbekant vara intresserad... Sitter nu här och vill dra iväg ett pm för att varna uthyraren men inser att det lika gärna kan komma fram till aset som inte under några omständigheter får veta att jag varnat om honom. Dels för att det vore förtal och dels för att jag är livrädd för honom :(
 
...elräkningen för december, som just kom. Samma förbrukning som förra året, då kostade det 2700 kr, nu 7800 kr.

Vi förbrukar redan klart i underkant av jämförbara hushåll och sparar svårligen ytterligare i märkbar omfattning. Men det är såklart skönt att vara med och bidra till elbolagens vinst och utdelning, och till statskassan. :meh:
 
Skulle boka däcksplats på destination Gotland och vid rimliga tider blir det billigare att flyga över. Bra klimattänk!!
Har för mig att det i princip alltid är klimatsmartare att flyga till Gotland! Små propellerplan som allt som oftast går fullbokade och flyger på 45min från Stockholm, vs stora båtar som går över på strax över 3h där de nästan aldrig är ens halvfulla.
 
Att jag är vaken nu istället för att sova. Larmet ringer 17:00 och jag ska duscha innan jobbet så åker ca 17:30 och är nog inte hemma i sängen igen förrän närmare 09 i morgon då jag jobbar till 07, hemresa ca 45 minuter, åka och ta in hästarna då hovslagaren ska komma nån gång mitt på dan och ska ringa och väcka mig när det är dags. :sleep:
 
Såg ett inlägg på facebook av någon som vill hyra ut sin lägenhet, och såg någon alltför välbekant vara intresserad... Sitter nu här och vill dra iväg ett pm för att varna uthyraren men inser att det lika gärna kan komma fram till aset som inte under några omständigheter får veta att jag varnat om honom. Dels för att det vore förtal och dels för att jag är livrädd för honom :(
Anonyma brev is da skit. I pappersformat.
 
Strumpjävlar som kanar av foten. Drog på mig rejält med kläder för att ta en sväng upp skogen i busvädret. Kommer 500 m. Får stanna och fiska upp strumpan som nästan ramlat av. Går 100 m till. Den försöker smita igen. Vände och gick hem.
 
Tonåringar på internet som inte kan skilja på deras ansvar och moderatorernas vilket resulterar i att dem stressar runt helt i onödan över något dem inte kan påverka :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
26 539
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 193
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 589
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp