Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch....utgift.... :down:

Den delen är faktiskt det mindre problemet... jag och särbon är inte så mycket för konventionella presenter vid födelsedagar/jul... Spisen och speciellt ugnen har varit på upphällningen ett tag och han ville ge mig en ny spis i present, dels för att han vet att jag älskar att baka och dels för att jag bakar mycket till honom :D Dvs en win-win situation för honom :laugh:

Problemet är att hitta en vettig spis som finns i lager (och ett rimligt pris, oavsett om jag spenderar mina egna pengar eller ej lägger jag inte 12000kr på en spis...). Lägg sedan till att jag vill ha en som är 70cm bred (men där får jag nog backa och göra en bräda som fyller ut köksbänken) och 400V (vilket pucko kom på att det är vettigt att köra en spis på 230V?!) så blir det krångligare.
 
Den delen är faktiskt det mindre problemet... jag och särbon är inte så mycket för konventionella presenter vid födelsedagar/jul... Spisen och speciellt ugnen har varit på upphällningen ett tag och han ville ge mig en ny spis i present, dels för att han vet att jag älskar att baka och dels för att jag bakar mycket till honom :D Dvs en win-win situation för honom :laugh:

Problemet är att hitta en vettig spis som finns i lager (och ett rimligt pris, oavsett om jag spenderar mina egna pengar eller ej lägger jag inte 12000kr på en spis...). Lägg sedan till att jag vill ha en som är 70cm bred (men där får jag nog backa och göra en bräda som fyller ut köksbänken) och 400V (vilket pucko kom på att det är vettigt att köra en spis på 230V?!) så blir det krångligare.
70 cm är de bredare spisarna? En sådan har jag också i så fall, och mina föräldrar också. Nu när de deras spis gick sönder och de ville byta till en med induktionshäll hade de endast två att välja på... Jag är jätteglad så länge min urgamla spis med gjutjärnsplattor håller.... :up:
 
70 cm är de bredare spisarna? En sådan har jag också i så fall, och mina föräldrar också. Nu när de deras spis gick sönder och de ville byta till en med induktionshäll hade de endast två att välja på... Jag är jätteglad så länge min urgamla spis med gjutjärnsplattor håller.... :up:

60 är standard och 70 räknas som bred. Induktion vägrar jag, det ska vara glaskeramik.
 
Jag anlände till jobbet efter semester.
Chefen hade låtit installera något slags upphängningsanordningar för grejer jag använder i produktionen.
Visst, trevlig tanke och ser bra ut i teorin, men jag kan inte använda dem eftersom jag kring 160 cm lång omöjligt kan lyfta 5-10 kg i 230 cm höjd ock krångla in grejerna så som det är meningen att de ska hänga. :meh:
De stod dessutom utmärkt bra där de stod, och var inte i vägen för någon.
Varför kan man inte fråga den som ska jobba med saken, innan man gör förändringar? Skulle väl vara en glad överraskning, antar jag... :mad:
 
Alltså sen när kostar en burk krossade tomater 18 kr? :rage::arghh: Har precis stödhandlat EN påse helt normala matvaror för 650 kr..
18 kr har jag inte sett, men jag reagerade på att priset var 14-15 kr häromdagen. Men sedan säljer Willys en 3-pack med finkrossade tomater också. Ca 24 kr för 3 burkar. Samma märke. Jag märker ingen negativ skillnad, så det får bli dessa istället!
 
Jag stör mig på min bil, åkte en tur tidigare idag, inga problem. När jag skulle iväg en timme senare, kan jag inte lägga i någon växel alls. Precis vad jag behöver, en trasig växellåda, det är ju billigt och bra... det här är den nyaste bil jag köpt, och den jag lagt ner mest pengar på i reparationer...
Vad är det för bil?
 
Klart att allt sådant går sönder i januari. Men å andra sidan så kanske du kan hitta en ny på rea.

Som sagt, jag har letat ny spis ett tag nu eftersom den varit på upphällningen och särbon ville ge mig en. Det som stör mest är att det blev akut, det är inte många som finns i lager.
 
Den delen är faktiskt det mindre problemet... jag och särbon är inte så mycket för konventionella presenter vid födelsedagar/jul... Spisen och speciellt ugnen har varit på upphällningen ett tag och han ville ge mig en ny spis i present, dels för att han vet att jag älskar att baka och dels för att jag bakar mycket till honom :D Dvs en win-win situation för honom :laugh:

Problemet är att hitta en vettig spis som finns i lager (och ett rimligt pris, oavsett om jag spenderar mina egna pengar eller ej lägger jag inte 12000kr på en spis...). Lägg sedan till att jag vill ha en som är 70cm bred (men där får jag nog backa och göra en bräda som fyller ut köksbänken) och 400V (vilket pucko kom på att det är vettigt att köra en spis på 230V?!) så blir det krångligare.
Jag har 70 spis, det finns att hitta både på tretti och elgiganten.
 
Som sagt, jag har letat ny spis ett tag nu eftersom den varit på upphällningen och särbon ville ge mig en. Det som stör mest är att det blev akut, det är inte många som finns i lager.
Men får du vänta väldigt länge om den inte finns i lager?
Vet när vi köpte till campingen. Då fanns dom inte i lager, men dom kom snabbt ändå.
 
Jag har en massa kokkärl som inte klarar det som jag inte vill byta ut samt att alldeles för många jag känner inte är nöjda. Svägerskan kastade ut sin, den var så seg att de ledsnade.
Jag stör mig på att de låter så, även efter avstängning, och att de får tuppjuck om en ställer ifrån sig eller spiller för mycket eller så.

Jag har ingen egen men både mamma, syrran och pappa har så jag har lagat på dem. Inte sugen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
26 353
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 587
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp