Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyller år idag. Okänt nummer ringer. Svarar. Inspelad födelsedagssång och sedan robotmeddelande med grattis på födelsedagen och tack för att du väljer vårt elbolag som är fantastiskt på alla dessa sätt. :mad: Nej! Min födelsedag är inte ok att utnyttja som tillfälle för direktreklam. Funderar på att byta pga detta. Trevligare med sms från hemköp som bjuder på gratis kladdkaka :up:
 
Försöker delvis köpa någorlunda könsneutrala kläder och skor till dottern eftersom hon ska få en lillebror och det vore ju toppen om kläderna kan gå i arv. Men det är antingen rosa med enhörningar och regnbågar eller blått med raketer och dinosaurier på? Nu alltså, 1 år och uppåt. Bebiskläder tyckte jag var mycket neutralare men 1 år, då jävlar. Dags att fogas!

(Jag älskar faktiskt rosa själv och har köpt en hel del gulligull till dottern men det stör mig att utbudet till så väldigt stor del ser ut så och inte bara en salig blandning av allt möjligt).
 
Försöker delvis köpa någorlunda könsneutrala kläder och skor till dottern eftersom hon ska få en lillebror och det vore ju toppen om kläderna kan gå i arv. Men det är antingen rosa med enhörningar och regnbågar eller blått med raketer och dinosaurier på? Nu alltså, 1 år och uppåt. Bebiskläder tyckte jag var mycket neutralare men 1 år, då jävlar. Dags att fogas!

(Jag älskar faktiskt rosa själv och har köpt en hel del gulligull till dottern men det stör mig att utbudet till så väldigt stor del ser ut så och inte bara en salig blandning av allt möjligt).
I min värld (jag som avskyr rosa och alltid har gjort) låter blått och dinosar som den perfekta klädseln oavsett könstillhörighet. :love:
 
Försöker delvis köpa någorlunda könsneutrala kläder och skor till dottern eftersom hon ska få en lillebror och det vore ju toppen om kläderna kan gå i arv. Men det är antingen rosa med enhörningar och regnbågar eller blått med raketer och dinosaurier på? Nu alltså, 1 år och uppåt. Bebiskläder tyckte jag var mycket neutralare men 1 år, då jävlar. Dags att fogas!

(Jag älskar faktiskt rosa själv och har köpt en hel del gulligull till dottern men det stör mig att utbudet till så väldigt stor del ser ut så och inte bara en salig blandning av allt möjligt).
Pop är väl könsneutralt iaf. Tror cubus också. Men å andra sidan så blir det lite trist då 🤷‍♀️
 
I min värld (jag som avskyr rosa och alltid har gjort) låter blått och dinosar som den perfekta klädseln oavsett könstillhörighet. :love:
Precis glömmer aldrig den gången dottern kom till sin farbror hon var stolt som en tupp och visade sin fina tröja hon själv valt. -det är ju killtröja fräste han till. Jaha det visste jag inte svarade jag. Ja köper du själv från herr avdelning fräste han till jodå både tröjan och byxorna kom från DRESSMAN svarade jag och de har ta mig fan inte kärringkläder... :devil: :devil::devil:
 
Pop är väl könsneutralt iaf. Tror cubus också. Men å andra sidan så blir det lite trist då 🤷‍♀️

Kappahl har också en del. Har mycket svart, gult och brunt som kommer där ifrån som är superfina med djur, växter eller andra fina mönster på. Nu var det gummistövlar jag tittade på och just en del skor verkar väldigt kodat.

E ska få PoPs gula randiga set i födelsedagspresent om en månad. Så gulligt, kan hon vara påskkyckling till våren 🥰
 
Att bli kallad grym...
( Jo jag vet att ordets betydelse håller på att ändras men jag är så gammal att min första reaktion är att jag blir kallad "hård, elak, omänsklig, hemsk ,svår.")
 
Sully i Dr Quinn. Förutom hårdsprayat icke-rörligt hår och kulturell appropiering så är han en sån där jobbig jäkel som ska vara überduktig och lite besserwisseraktig. Och engagerar sig till 1000 i allt som inte är hans familj eller som utsätter familjen för problem.
 
Stör mig på att biologiskt kön verkar vara så enormt viktigt för så många människor. Att folk inte bara kan släppa det, att de ”måste veta” till varje pris. Måste vara ett rent helvete att vara icke binär eller ”alternativ” i den enormt snäva mallen många forfarande har idag.
Stör mig ännu mer på folk som måste ”köna” och till och med inte släpper det när man rättar dom. Nej det är ingen mänsklig rättighet att felköna andra helt godtyckligt
 
Pop är väl könsneutralt iaf. Tror cubus också. Men å andra sidan så blir det lite trist då 🤷‍♀️

Pop är absolut inte könsneutralt. De är bättre än många andra, och det finns en hel del könsneutralt där. De är också rätt bra på typ klänning med traktorer på och sånt.

Men samtidigt gick de för ett par år sedan ut med att de citat ”vill nå en högre modegrad” i sina kollektioner. Och sedan dess är det betydligt mer rosa och blått. Betydligt mer spets och volang. Osv osv 🙄 Stor skillnad nu och när min äldsta var bebis 2015.
 
Pop är absolut inte könsneutralt. De är bättre än många andra, och det finns en hel del könsneutralt där. De är också rätt bra på typ klänning med traktorer på och sånt.

Men samtidigt gick de för ett par år sedan ut med att de citat ”vill nå en högre modegrad” i sina kollektioner. Och sedan dess är det betydligt mer rosa och blått. Betydligt mer spets och volang. Osv osv 🙄 Stor skillnad nu och när min äldsta var bebis 2015.
Men då! Min är ju född -11 och då var pop blått, rött, brunt eller gult. Typ.
 
Stör mig på att biologiskt kön verkar vara så enormt viktigt för så många människor. Att folk inte bara kan släppa det, att de ”måste veta” till varje pris. Måste vara ett rent helvete att vara icke binär eller ”alternativ” i den enormt snäva mallen många forfarande har idag.
Stör mig ännu mer på folk som måste ”köna” och till och med inte släpper det när man rättar dom. Nej det är ingen mänsklig rättighet att felköna andra helt godtyckligt
Ja, jag kan inte förstå det där. Att en del (oftast) äldre kan känna att de har svårt att hänga med i alla ord och benämningar, det kan jag förstå, men just det där att folk nästan tvångsmässigt (och ofta högljudt) måste hålla på och medvetet felköna andra, det förstår jag inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 276
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 184
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 585
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp