Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick öroninflammation för ett par dagar sen. Smärtan är borta, men tinnitus och känsla av lock sitter kvar. Enligt 1177 ska man söka vård för det om.det är kvar 3 månader efter inflammationen. Kommer bli knäpp om det ska sitta i så länge.

Jag tror jag hörde dåligt i kanske tio dagar efter avslutad antibiotika-kur. Sen en dag var det plötsligt som vanligt.
 
Mina höns smet ut idag när jag skulle bära in en säck foder och tänkte inte gå in så jag bad grannen stänga åt dem. Han har varit nere två gånger men en fattas och det regnar och ska bli kallt. Jag är inte hemma förrän vid 23, kommer aldrig hitta den men måste försöka. 😢
Hittade henne inte. :sorry:
Jag hoppades, hoppades, hoppades när jag körde hem i regnet som slog om till snöblandat och sen snö att min granne hade räknat fel. Tog tid att köra, var nere i 20 km/h på ett ställe innan jag kom hem, släppte ut hundarna och bytte kläder innan jag gick ut för att leta.

Jag har ett svagt hopp att hon ligger i skydd och trycker och kommer fram i morgon, ett svagt men dock ett hopp. 🥺
 
Stör mig något enormt att jag inte fick någon bekräftelse på att mina katter blivit registrerade, men pengarna har dragits för det :cautious:
Men det är väl ett av problemen som de listar på hemsidan just nu:

Problem med bekräftelsen

När du registrerar din katt får du just nu ingen bekräftelse på din registrering och betalning i e-tjänsten. Om du kan se betalningen via din bank så kan du lita på att registreringen gått igenom. Du kommer att kunna se din katt i registret så småningom men det kan dröja ett tag.
 
Men det är väl ett av problemen som de listar på hemsidan just nu:

Problem med bekräftelsen

När du registrerar din katt får du just nu ingen bekräftelse på din registrering och betalning i e-tjänsten. Om du kan se betalningen via din bank så kan du lita på att registreringen gått igenom. Du kommer att kunna se din katt i registret så småningom men det kan dröja ett tag.
Får hoppas att det har gått igenom då
 
Fick öroninflammation för ett par dagar sen. Smärtan är borta, men tinnitus och känsla av lock sitter kvar. Enligt 1177 ska man söka vård för det om.det är kvar 3 månader efter inflammationen. Kommer bli knäpp om det ska sitta i så länge.
Ett tips från proffset, köp sinupret forte och gör ansiktsövningar som om du hade spänningshuvudvärk https://www.1177.se/Halland/behandl...r-kaken/traning-for-kakleder--och-kakmuskler/ det hjälper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 147
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 677
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 584
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp