Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med uppladdningsbara batterier eller laddar man själva hänget?
Själva hänget laddas. Jag har denna, och en mindre, enklare modell (den som är försvunnen)
Screenshot_20230107-174017_Chrome.webp
 
Att jag är så jävla konstig. Vill bara vara normal.
Jag är också udda. Ibland är det jobbigt, men sedan tänker jag: Dussinmänniskor finns det så gott om. De gör lika, tycker lika, är lika. Om alla vore så, skulle det inte hända så mycket. Bara samma hela tiden. Jag tror att unika behövs. Då blir saker annorlunda. Det sker ingen utveckling om normen och normmänniskor får råda.
 
Jag är också udda. Ibland är det jobbigt, men sedan tänker jag: Dussinmänniskor finns det så gott om. De gör lika, tycker lika, är lika. Om alla vore så, skulle det inte hända så mycket. Bara samma hela tiden. Jag tror att unika behövs. Då blir saker annorlunda. Det sker ingen utveckling om normen och normmänniskor får råda.
Fast jag tror inte det finns sk "dussinmänniskor" utan lär man känna folk så inser man att alla är unika på sitt sätt.
 
Fast jag tror inte det finns sk "dussinmänniskor" utan lär man känna folk så inser man att alla är unika på sitt sätt.
Jo, jag tror också det på ett sätt. Men vissa saker/förhållningssätt/åsikter är så cementerade att det inte behövs mycket för att uppfattas som avvikande, t ex att man ska ha barn, att man ska leva i parförhållande och då heterosexuellt, att vi inte lever i ett patriarkalt samhälle osv.
 
Jo, jag tror också det på ett sätt. Men vissa saker/förhållningssätt/åsikter är så cementerade att det inte behövs mycket för att uppfattas som avvikande, t ex att man ska ha barn, att man ska leva i parförhållande och då heterosexuellt, att vi inte lever i ett patriarkalt samhälle osv.
Fast man kan vara annorlunda än andra på olika sätt.

Äh, jag orkar inte. 😅
 
Jag vet ju att ni har rätt och alla är olika och så. Jag kanske inte skulle skrivit att jag vill vara normal. Jag vill mer vara tråkig. Inte intressant, inte speciell, inte en sån som folk fascineras av eller inspireras av. Bara en sån där tråkig person som ingen riktigt lägger märke till, känner sig utmanad av, eller så. Sån som gillar det andra gillar och inte lever annorlunda eller är komplicerad. Det är ensamt att vara annorlunda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
541
· Visningar
27 050
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 683
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 591
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp