Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är förmodligen dialektalt. Här där jag bor säger de flesta läker istället för läcker.
Fast något som läcker är trasigt och något som läker är på väg att bli helt. Så korrekt svenska borde väl ändå vara läker om såret är på väg att bli bra.
Jag fattade inget förrens det kom ”det läcker bättre och bättre”. Då fattade jag att aha såret på hästen är alltså på bättringsvägen och inte att det blir sämre som jag tolkade det först
 
Jag stör mig på att jag haft ett ytligt sår på tummen hela dagen som jag inte fattade var det kom ifrån - inte förrän det var dags för kvällens snigelmassaker dvs, för då kändes det direkt. En arbetsskada/skavsår av att klippa ihjäl orimliga mängder sniglar. Dessutom stör jag mig på att tre av dem hade kommit in i växthuset, som har gjutet golv och marktegel. Låt mig (och mina växter) för faen vara ifred där i alla fall! :rage:
 
Jag stör mig på att jag haft ett ytligt sår på tummen hela dagen som jag inte fattade var det kom ifrån - inte förrän det var dags för kvällens snigelmassaker dvs, för då kändes det direkt. En arbetsskada/skavsår av att klippa ihjäl orimliga mängder sniglar. Dessutom stör jag mig på att tre av dem hade kommit in i växthuset, som har gjutet golv och marktegel. Låt mig (och mina växter) för faen vara ifred där i alla fall! :rage:
Jag har hittat tre i mitt vardagsrum i år, trots att de är färre ute än förra året. Förstår icke var de tar sig in, men de torkar åtminstone ut ganska fort här inne:wtf:
 
"men man fattar va man menar!"

NEJ Nej det gör man inte!

(Språklärarnas klagosång)
Usch, få mig inte att börja ens! :rofl:

Va=vad
Ja=jag
E=är
Han=när man menar honom
Hon=när man menar henne
Dom=istället för de/dem (jag såg ett brev skrivet av en medicinsk sekreterare med "dom" istället för "de", jag höll på att få en stroke, en hjärtinfarkt och en anafylaktiskt chock på samma gång! Jo, jag vet att det numera är godkänt, men ändå, jag kommer ALDRIG att vänja mig, någonsin!)
Alla ord där man gör något men har tappat "-de", tex "Igår hoppa jag med hästen".

Skjut. Mig.
 
P.s.
Jag vet att mina inlägg här ibland inte ser så bra ut, tex missar stor bokstav och liknande. Saker som smiter förbi när jag läser igenom eftersom jag inte anstränger mig så mycket. Lätt att missa, liksom. Men på jobbet är en annan sak, där har jag hökögon och ger allt. Det ska vara perfekt, vilket också sliter mer på min hjärna. Det är ju mitt jobb att skriva. Använder förstoringsprogrammet med större förstoring än hemma också, här förstorar jag inte lika mycket. Bara ett tillägg innan någon påpekar om det jag skriver. ;)

En kollega sa till mig i torsdags när jag visade henne en anteckning jag skrivit (hon kunde inte "höra" några ord som sas så jag skrev anteckningen, hon har inte lika mycket erfarenhet som jag så vissa ord är nya för henne) att mina texter är så vackra skrivna. De flyter på och är så lättlästa, man hakar inte fast någonstans utan det går fort att läsa och det ser så snyggt ut. Jag blev oerhört glad över komplimangen jag fick, jag anstränger mig ju som tusan för att få det sådär!

D.s.
 
Hemmet för missbrukare som ligger i närheten av jobbet. Hemmet i sig är säkert bra men tyvärr är det inte något stängt behandlingshem utan deras intagna är fria att röra sig ute.

Inte sällan händer det att deras intagna går runt i området (synbart påverkade), knackar på hos företagen som ligger här och frågar efter allt möjligt. Jag tycker att det är så jädra obehagligt att jag numera inte vill jobba över när alla andra går hem, jag tar hellre med mig datorn och sätter mig hemma om jag har jobb kvar att göra.
Vi brukar inte låsa dörrarna till verksamheten under dagtid eftersom vi har en del kundbesök, massor av in/utleveranser samt själva åker iväg och kommer tillbaka om vartannat så häromveckan var det en äcklig missbrukare som gick in och frågade om vi hade några cigaretter han kunde få. Även om han gick ganska fort igen var det inte trevligt alls.
 
Hemmet för missbrukare som ligger i närheten av jobbet. Hemmet i sig är säkert bra men tyvärr är det inte något stängt behandlingshem utan deras intagna är fria att röra sig ute.

Inte sällan händer det att deras intagna går runt i området (synbart påverkade), knackar på hos företagen som ligger här och frågar efter allt möjligt. Jag tycker att det är så jädra obehagligt att jag numera inte vill jobba över när alla andra går hem, jag tar hellre med mig datorn och sätter mig hemma om jag har jobb kvar att göra.
Vi brukar inte låsa dörrarna till verksamheten under dagtid eftersom vi har en del kundbesök, massor av in/utleveranser samt själva åker iväg och kommer tillbaka om vartannat så häromveckan var det en äcklig missbrukare som gick in och frågade om vi hade några cigaretter han kunde få. Även om han gick ganska fort igen var det inte trevligt alls.
Installera lås som öppnas med brickor och som går att ringa på vid leverans eller besök. Inte konstigt alls och för er säkerhet! Har faktiskt aldrig jobbat på ett jobb där man kan komma in hur som helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 302
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
577
· Visningar
29 159
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 737
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp