Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår att det är jobbigt, men du får väl vara övertydlig. Verkligen säga rent ut att det inte kommer att hjälpa att tjata - att det är NEJ oavsett.Problemet är att det inte accepteras utan det fortsätter att tjatas, och det är jobbigt! Personen är van vid att få sin vilja fram.
Var en kärring och säg till dom att dämpa sigCyklade till affären å gänget med grabbarna var som vanligt där både utanför och i butiken.. varför måste man gorma å skrika åt varandra över hela affären? å ännu ett till bevis på att jag blivit tant som stör mig på ungdomarna nu oxå
Då åker jag på stryk, inga trevliga grabbar det där!Var en kärring och säg till dom att dämpa sig
Då åker jag på stryk, inga trevliga grabbar det där!
Stör mig på hur dåligt en del skriver. Fick upp en tiktok där en häst hade ett sår som läcker. Fast det var visst läker som menades
Det är förmodligen dialektalt. Här där jag bor säger de flesta läker istället för läcker.Stör mig på hur dåligt en del skriver. Fick upp en tiktok där en häst hade ett sår som läcker. Fast det var visst läker som menades
Fast något som läcker är trasigt och något som läker är på väg att bli helt. Så korrekt svenska borde väl ändå vara läker om såret är på väg att bli bra.Det är förmodligen dialektalt. Här där jag bor säger de flesta läker istället för läcker.
Ett sår som läcker betyder för mig att det läcker sårvätska eventuellt också var alltså precis raka motsatsen till läkerDet är förmodligen dialektalt. Här där jag bor säger de flesta läker istället för läcker.
Jag har hittat tre i mitt vardagsrum i år, trots att de är färre ute än förra året. Förstår icke var de tar sig in, men de torkar åtminstone ut ganska fort här inneJag stör mig på att jag haft ett ytligt sår på tummen hela dagen som jag inte fattade var det kom ifrån - inte förrän det var dags för kvällens snigelmassaker dvs, för då kändes det direkt. En arbetsskada/skavsår av att klippa ihjäl orimliga mängder sniglar. Dessutom stör jag mig på att tre av dem hade kommit in i växthuset, som har gjutet golv och marktegel. Låt mig (och mina växter) för faen vara ifred där i alla fall!
Usch, få mig inte att börja ens!"men man fattar va man menar!"
NEJ Nej det gör man inte!
(Språklärarnas klagosång)
Installera lås som öppnas med brickor och som går att ringa på vid leverans eller besök. Inte konstigt alls och för er säkerhet! Har faktiskt aldrig jobbat på ett jobb där man kan komma in hur som helst.Hemmet för missbrukare som ligger i närheten av jobbet. Hemmet i sig är säkert bra men tyvärr är det inte något stängt behandlingshem utan deras intagna är fria att röra sig ute.
Inte sällan händer det att deras intagna går runt i området (synbart påverkade), knackar på hos företagen som ligger här och frågar efter allt möjligt. Jag tycker att det är så jädra obehagligt att jag numera inte vill jobba över när alla andra går hem, jag tar hellre med mig datorn och sätter mig hemma om jag har jobb kvar att göra.
Vi brukar inte låsa dörrarna till verksamheten under dagtid eftersom vi har en del kundbesök, massor av in/utleveranser samt själva åker iväg och kommer tillbaka om vartannat så häromveckan var det en äcklig missbrukare som gick in och frågade om vi hade några cigaretter han kunde få. Även om han gick ganska fort igen var det inte trevligt alls.