Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk (släktingar...) som tycker att det är roligt att ta kort på dem som inte vill. Extra roligt när vi båda är tonåringar och antagligen en ursäkt till att det inte är på allvar. Nej, jag vill inte att man tar kort på mig och kommer helt sonika lämna rummet. Ser inte att det har med åldern att göra :meh:
Varför är det så svårt att respektera andra människor oavsett ålder?
 
Men, varför måste du ansöka så ofta? En gång per år sökte jag när jag hade BB. Bostadstillägg behöver man konstigt nog bara söka en gång.
För att ungen fyller 19 har jag för mig, vanligtvis en gång per år men så blev det ett brott där pga det. Inget konstigare än så, men inte mycket hinner förändras.
 
Att min hjärna fastnar i olika loopar, och alla är helt onödiga.

Tex vädret, om det är fint vill jag göra x, men om det blåser mycket går inte det, men tänk om det blir fint, men tänk om det blåser, osv osv. Det blir väl det vädret det blir, bara sluta spinna!
 
När jag äntligen får till en sådan där Instagram-morgon. Uppe med tuppen. Ute och lägger spår åt hunden före jobbet. Går och badar under tiden spåret ligger till sig...

OK det kommer folk så jag kan inte ligga i vattnet. Hunden blir sur för han vill inte bada. När vi går spåret är jag fortfarande blöt och drar till mig tusentals insekter. En lös, främmande hund kommer galopperande i spårupptaget. Jag blir sen till jobbet och roar alla med att jaga rätt på en fästing som kryper under skjortan. Jag får panik av kryp - så att lugnt dra sig tillbaka till en toa fanns inte på kartan.

Instagram-morgon
 
Folk (släktingar...) som tycker att det är roligt att ta kort på dem som inte vill. Extra roligt när vi båda är tonåringar och antagligen en ursäkt till att det inte är på allvar. Nej, jag vill inte att man tar kort på mig och kommer helt sonika lämna rummet. Ser inte att det har med åldern att göra :meh:
Varför är det så svårt att respektera andra människor oavsett ålder?
Fortsättning nu med kommentar från en de påhejande "det får han ta" (han=min kusin). Och så tycker de att det är konstigt att vi inte är sociala? Jag har några väldigt simpla regler som gäller precis alla, även äldre släktingar, och följs de inte tänker jag inte närvara. Men det är självklart bara jag som är osocial då... varsegod, kalla mig det då.
 
Fortsättning nu med kommentar från en de påhejande "det får han ta" (han=min kusin). Och så tycker de att det är konstigt att vi inte är sociala? Jag har några väldigt simpla regler som gäller precis alla, även äldre släktingar, och följs de inte tänker jag inte närvara. Men det är självklart bara jag som är osocial då... varsegod, kalla mig det då.
Gränssättande är inte osocialt. Att överskrida folks gränser kan däremot vara direkt antisocialt. Heja er som sätter gränser!
 
Haha ja men precis! 😂 Det var dessutom han som sålde lägenheten jag bor i nu så antar att alla andra fick ett skrytbrev då med.
Jag har lyckats fixa flytt och eftersändning så jag fick mäklarens skrytbrev för min gamla lägenhet eftersänt till nya lägenheten 30 mil bort. Bortsett från att jag ju redan visste att hen sålt lägenheten så hade jag lite roligt åt att den kallades "i ditt område". :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 297
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
29 007
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 736
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp