Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsättning nu med kommentar från en de påhejande "det får han ta" (han=min kusin). Och så tycker de att det är konstigt att vi inte är sociala? Jag har några väldigt simpla regler som gäller precis alla, även äldre släktingar, och följs de inte tänker jag inte närvara. Men det är självklart bara jag som är osocial då... varsegod, kalla mig det då.
Det där är ett så märkligt beteende. Till och med mitt lilla bonusbarnbarn på tio år har fattat grejen. Hen frågade om hen fick lägga ut en film på på tiktok på mina hästar när hen rider och min rygg syns i någon tiondels sekund. Hen har såklart en begränsad antal följare pga sin ålder men trots det frågade hen innan hen ens började filma. Respekt kallar jag det!

Det är inte du (och jag!) som är osociala, det är andra som är respektlösa när de utan att skämmas klampar över våra gränser.
 
Jag stör mig på förkortningar. Det finns plats för det någonstans, men där jag mest ser dem hör de egentligen inte hemma alls, och på min utbildning fick jag lära mig "bara vedertagna förkortningar, om några". Det ser gräsligt ut att läsa texter som mest består av inte bara vedertagna förkortningar utan även egenpåhittade sådana.
 
Att folk måste kommentera min dotters öron. Hon låg så till i magen att ena örat är vikt, det kommer räta ut sig med tiden det växer enligt läkare men just nu är det ett bedårande litet snett öra. Det andra har jag aldrig tänkt två gånger på, ser fullkomligt normalt ut mig veterligen men en del verkar anse att det står ut lite. Tydligen. Hur som helst, detta kommenteras friskt av en del?! Senast en familjemedlem som utbrast ”Oj vad roliga öron hon har!”. Ser framför mig hur en del kommer sakna filter även när hon blir stor nog att förstå och att hon inte kommer vilja ha tofs och jag kommer behöva bli seriemördare.
 
Att folk måste kommentera min dotters öron. Hon låg så till i magen att ena örat är vikt, det kommer räta ut sig med tiden det växer enligt läkare men just nu är det ett bedårande litet snett öra. Det andra har jag aldrig tänkt två gånger på, ser fullkomligt normalt ut mig veterligen men en del verkar anse att det står ut lite. Tydligen. Hur som helst, detta kommenteras friskt av en del?! Senast en familjemedlem som utbrast ”Oj vad roliga öron hon har!”. Ser framför mig hur en del kommer sakna filter även när hon blir stor nog att förstå och att hon inte kommer vilja ha tofs och jag kommer behöva bli seriemördare.
Vi kommer skriva till dig när du sitter inne!
 
Jag stör mig på förkortningar. Det finns plats för det någonstans, men där jag mest ser dem hör de egentligen inte hemma alls, och på min utbildning fick jag lära mig "bara vedertagna förkortningar, om några". Det ser gräsligt ut att läsa texter som mest består av inte bara vedertagna förkortningar utan även egenpåhittade sådana.
Nyligen fick jag ett frågeformulär från organisationen där jag är volontär. Det handlade om hur väl vi känner till handlingsplanen och hur vi arbetar enligt den. Hela formuläret var förkortning efter förkortning.

Kanske begripligt för dem som jobbar med ämnet varje dag, men jag som är aktiv några gånger per år hade ingen aning om vad de pratade om. Typ "Tycker du att SPRG fungerar bättre än TDRS" "Hur har BTGO inletts hos er?"

Mitt tålamod var nära noll precis innan semestern, så jag svarade jättebarnsligt, "SPRG? Sparvar på röda grävmaskiner? Funkar jättebra." Stackarn som läser svaren får antingen tycka att jag är en idiot eller skratta.
 
Nyligen fick jag ett frågeformulär från organisationen där jag är volontär. Det handlade om hur väl vi känner till handlingsplanen och hur vi arbetar enligt den. Hela formuläret var förkortning efter förkortning.

Kanske begripligt för dem som jobbar med ämnet varje dag, men jag som är aktiv några gånger per år hade ingen aning om vad de pratade om. Typ "Tycker du att SPRG fungerar bättre än TDRS" "Hur har BTGO inletts hos er?"

Mitt tålamod var nära noll precis innan semestern, så jag svarade jättebarnsligt, "SPRG? Sparvar på röda grävmaskiner? Funkar jättebra." Stackarn som läser svaren får antingen tycka att jag är en idiot eller skratta.
Så gräsligt! Men jag hade också svarat som du, kan verkligen inte med egensnickrat språk! Men jag hade nog förstått piken och garvat högt åt dina svar om jag sett dem!

Stavfel eller liknande har vi väl alla någon gång, men att medvetet skriva texter med förkortningar borde det vara spöstraff på, speciellt som i mitt fall när det är medicinska journaler.
En läkare förkortar patient till pt. Det kliar i fingrarna att rätta det till personlig tränare varje gång jag ser det, men jag låter bli, biter ihop och suckar högt istället.
 
Edit: stör mig på att jag skulle svara på ett inlägg men så ballade mobilen ur och postade innan jag ens hade hunnit börja skriva, så jag nu fått gå in i efterhand å justera… störigt var ordet.
 
Mitt Wi-Fi räcker ut till carporten men inte till växthuset som ligger några meter närmare huset fast på andra sidan :cautious:
Antar de två murstockarna i huset gör sitt bästa för att hindra min täckning på den sidan
Vi köpte precis en router som har stöd för ai-mesh, dvs två ”noder” som står utplacerade i huset.

Huvudroutern står i ett rum och när noderna installerades/kopplades ihop med routern var allt i samma rum, sen när det var klart placerades noderna ut en i var ände på huset (en plans) har full wi-fi täckning i hela huset nu.
 
Stör mig för övrigt på att jag hade sett fram emot en vecka att koppla av på bara killen och jag, inget jobb.
Men svärfar mår inge bra å han är hemma hos killen just nu, på ett sätt skönt att vi ska köra hem honom imorrn (slipper jag hålla på å skura golven, han är inkontinent) och sen när vi fått hem honom ska vi rodda med allt praktiskt.

Jag som egentligen hade tänkt att vi skulle hinna slappa lite och åka å hälsa på min mamma, blir nog inget med det.
Samtidigt förstår jag att svärfar är dålig och att vi inte kan hjälpa att det är så här.

Lite störigt är det ändå, men får väl försöka göra det bästa av det.
 
Stör mig för övrigt på att jag hade sett fram emot en vecka att koppla av på bara killen och jag, inget jobb.
Men svärfar mår inge bra å han är hemma hos killen just nu, på ett sätt skönt att vi ska köra hem honom imorrn (slipper jag hålla på å skura golven, han är inkontinent) och sen när vi fått hem honom ska vi rodda med allt praktiskt.

Jag som egentligen hade tänkt att vi skulle hinna slappa lite och åka å hälsa på min mamma, blir nog inget med det.
Samtidigt förstår jag att svärfar är dålig och att vi inte kan hjälpa att det är så här.

Lite störigt är det ändå, men får väl försöka göra det bästa av det.
Kan inte du hälsa på mamma, så tar din partner hand om sin pappa så länge?
 
Kan inte du hälsa på mamma, så tar din partner hand om sin pappa så länge?
Så viktigt är inte mamma besöket, det kan vänta. Mamma är frisk så ingen panik att träffa henne. Hon vet redan om läget och hon tycker det är viktigare att jag är stöd åt killen än hälsar på henne.

Jag måste åka med till svärfar, annars får vi inte hem svärfars bil. Så jag ska köra killens bil och killen svärfars bil och svärfar åker med killen så ska de åka och handla också.

Vi skulle förvisso åkt dit senare i veckan ändå, men nu blev det lite tidigare lagt. Nu får vi hålla tummarna att svärfar repar sig och det inte kommer något bakslag, för då kan vi åka hem efter ett par dar.
Vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig. Håller tummarna för det bästa såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 297
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
29 007
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 736
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp