Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att DN idag intervjuat en svensk influencer som både påstår sig ha varit en av de första som började blogga om mode och en av de första som använde systemkamera för att fota sin outfit. Men hon har bara hållit på sedan 2012-2013? Det går inte ihop. Jag läste några av Sveriges största bloggar redan 2006-2007 (varav några fortfarande håller på) och det var standard att fota med dyra systemkameror då eftersom mobilbilder var av så dålig kvalitet.
 
Installera lås som öppnas med brickor och som går att ringa på vid leverans eller besök. Inte konstigt alls och för er säkerhet! Har faktiskt aldrig jobbat på ett jobb där man kan komma in hur som helst.
Ingen idé, vi ska byta kontor till ett helt annat område redan i höst och lokalen vi sitter i nu ska rivas. Jag tror inte att någon av oss vill ha lås på dörrarna eftersom vi själva går in och ut hela tiden, det kommer kunder på spontanbesök och vi har både lastbilstransporter och paketleveranser flera gånger om dagen. Vi vill bara inte ha besök av missbrukare 😅
 
Ingen idé, vi ska byta kontor till ett helt annat område redan i höst och lokalen vi sitter i nu ska rivas. Jag tror inte att någon av oss vill ha lås på dörrarna eftersom vi själva går in och ut hela tiden, det kommer kunder på spontanbesök och vi har både lastbilstransporter och paketleveranser flera gånger om dagen. Vi vill bara inte ha besök av missbrukare 😅
Om ni ändå ska flytta förstår jag!
Men har aldrig haft något problem med lås trots att folk går in och ut hela tiden. Det tar kanske en sekund längre att blippa in sig, plus skönt att veta att inte obehöriga kan ta sig in så lätt (särskilt nattetid!). Vi får också leveranser och kunder många gånger om dagen.
 
Stör mig på att killen retas och säger att jag inte kan växla manuell bil, bara för att jag sa att jag gärna kör motorvägen sista biten till svärfar.
Den andra vägen ska man in i massa samhällen med mängder av farthinder. Killen kör inte motorvägen själv då han tycker den vägen är tråkig, men för min del kvittar det. Rätt skönt att slippa de där förskräckliga farthindren som är så skarpa att man i princip behöver stå still för att ta sig över, nej tack. 😅
 
Apple: Äh, vi tar bort USB-porten på våra datorer, det är det väl ändå inget som används någonstans av någon?

Alltså ursäkta mig, men u:et i USB står bokstavligen talat för UNIVERSAL. Så JO, det är något som används. Typ överallt, av alla. Men nej, istället för att nu kunna använda mitt trådlösa skrivbord till min nya laptop var jag tvungen att beställa hem en adapter som jag pluggar in i datorn för att sedan plugga in USB-sändaren. Så jäkla typiskt Apple.
 
Apple: Äh, vi tar bort USB-porten på våra datorer, det är det väl ändå inget som används någonstans av någon?

Alltså ursäkta mig, men u:et i USB står bokstavligen talat för UNIVERSAL. Så JO, det är något som används. Typ överallt, av alla. Men nej, istället för att nu kunna använda mitt trådlösa skrivbord till min nya laptop var jag tvungen att beställa hem en adapter som jag pluggar in i datorn för att sedan plugga in USB-sändaren. Så jäkla typiskt Apple.
Jag har Lenovo, de har bara två usb uttag på min jobbdator och jag behöver tre uttag :rage:
 
Om ni ändå ska flytta förstår jag!
Men har aldrig haft något problem med lås trots att folk går in och ut hela tiden. Det tar kanske en sekund längre att blippa in sig, plus skönt att veta att inte obehöriga kan ta sig in så lätt (särskilt nattetid!). Vi får också leveranser och kunder många gånger om dagen.
Vi får nog lås på nya lokalen men jag gillar ändå att vi inte har låsta dörrar dagtid här. Folk som på något sätt har med verksamheten att göra kommer förbi spontant och kliver in på en kaffe och jag slipper att hela tiden släppa in besökare (vilket jag annars hade fått göra eftersom mitt kontor är närmast dörren). De enda som stör oss här är missbrukarna så helst hade jag sett att deras hem hade varit låst istället 😅
 
Apple: Äh, vi tar bort USB-porten på våra datorer, det är det väl ändå inget som används någonstans av någon?

Alltså ursäkta mig, men u:et i USB står bokstavligen talat för UNIVERSAL. Så JO, det är något som används. Typ överallt, av alla. Men nej, istället för att nu kunna använda mitt trådlösa skrivbord till min nya laptop var jag tvungen att beställa hem en adapter som jag pluggar in i datorn för att sedan plugga in USB-sändaren. Så jäkla typiskt Apple.
"vi är miljövänliga som inte skickar med sladdar med varje beställning längre"
"hmm vi designar om så att alla behöver KÖPA nya sladdar istället":idea::meh:
 
Stör mig på att jag blev utskälld av svärfar, bara för att han har fått för sig att vi har något ”fuffens” på gång och försöker lura honom. När vi egentligen försöker hjälpa honom.

Slutade med att han tog sin bil och åkte hem själv, så blev inget med att hjälpa honom då han blev riktigt otrevlig och inte ville ha någon hjälp. Sjukvården hittade på saker bara för att de inte hade något att göra och skrev ut recept. 🙄
Han gillade inte att jag vänligt hade sagt vid frukosten att han kanske borde lyssna på sjukvården och att de säger inte så för att va elaka utan att de vill hjälpa.

Jag hoppas för hans egen skull att han tar medicinen som han fått recept för, samt att det är vad det nu är för sjukdom som han har som gör att han är så vresig.

Inget kul detta och det mest störiga är att jag vet inte riktigt hur jag kan stötta killen i det hela. Inte kul att ha en pappa som mår dåligt och som inte vill ha hjälp. Det var ju inte så här det skulle bli. 😢
 
PS. Stör mig även på att någon har tagit mitt regn som skulle ha landat här i morgon, och ersatt det med 28 graders värme. Lämna vänligen tillbaka regnet tack. Det var faktiskt beställt till nordvästra Skåne. :mad: (ok kanske med undantag för sniglarnas högkvarter) DS.
Yo, någon gav tillbaka mitt stulna regn, med lite åska på köpet! Tack som fan för det, någon! :banana:

(ursäkta OT-glädje mitt i störningstråden, jag ska inte upprepa det)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 303
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
577
· Visningar
29 175
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 737
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp