Jag blir fullständigt skogstokig på min kollega, som alltid gör ungefär 80% av det man ber henne om. Typ såhär:
Jag: Det ser jättebra ut men vänligen fixa x, y och z.
Kollegan: Ok, inga problem!
Kollegan, två timmar senare: Här kommer en ny version, jag har ändrat det du bad om.
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att x och y fixats men inte z*
Jag: Bra, men jag ser att du missade z. Kan du fixa det är du snäll, och samtidigt rätta till stavfelet i sista meningen?
Kollegan, en halvtimme senare: Absolut, här kommer en ny version.
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att z nu har fixats men stavfelet är fortfarande kvar*
Jag: Stavfelet är fortfarande där och det saknas även en punkt i slutet av meningen. Kan du rätta till det tack?
Kollegan: Absolut!
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att stavfelet nu har fixats men meningen har fortfarande ingen punkt*
Detta händer VARJE gång jag tvingas samarbeta med denna människa. Jag ber henne göra 4 saker, hon svarar "javisst!" och gör 3. Oftast slutar det med att jag bara ger upp och låter misstag y eller z vara kvar. Jag orkar helt enkelt inte. Jag har försökt att kommunicera på olika sätt, ändra sättet jag ger feedback på, hålla det så enkelt som möjligt, men ingenting tycks funka. Hon verkar helt enkelt ha lite för bråttom, samtidigt som hon är ganska långsam och kan ta evigheter på sig att fixa en liten grej.
Tyvärr är personen "gammal i gamet" och väldigt bra kompis med samtliga chefer, så det är ingen person som jag varken kommer att bli av med eller kan klaga på särskilt lätt.