Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, få mig inte att börja ens! :rofl:

Va=vad
Ja=jag
E=är
Han=när man menar honom
Hon=när man menar henne
Dom=istället för de/dem (jag såg ett brev skrivet av en medicinsk sekreterare med "dom" istället för "de", jag höll på att få en stroke, en hjärtinfarkt och en anafylaktiskt chock på samma gång! Jo, jag vet att det numera är godkänt, men ändå, jag kommer ALDRIG att vänja mig, någonsin!)
Alla ord där man gör något men har tappat "-de", tex "Igår hoppa jag med hästen".

Skjut. Mig.
Ytterligare en ovana jag ser mer och mer även här på buke tyvärr är att folk tydligen har svårt att skilja på: En och än . "Jag är inte hemma än." "Jag har en krona kvar"
 
Jag blir fullständigt skogstokig på min kollega, som alltid gör ungefär 80% av det man ber henne om. Typ såhär:

Jag: Det ser jättebra ut men vänligen fixa x, y och z.
Kollegan: Ok, inga problem!
Kollegan, två timmar senare: Här kommer en ny version, jag har ändrat det du bad om.
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att x och y fixats men inte z*
Jag: Bra, men jag ser att du missade z. Kan du fixa det är du snäll, och samtidigt rätta till stavfelet i sista meningen?
Kollegan, en halvtimme senare: Absolut, här kommer en ny version.
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att z nu har fixats men stavfelet är fortfarande kvar*
Jag: Stavfelet är fortfarande där och det saknas även en punkt i slutet av meningen. Kan du rätta till det tack?
Kollegan: Absolut!
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att stavfelet nu har fixats men meningen har fortfarande ingen punkt*

Detta händer VARJE gång jag tvingas samarbeta med denna människa. Jag ber henne göra 4 saker, hon svarar "javisst!" och gör 3. Oftast slutar det med att jag bara ger upp och låter misstag y eller z vara kvar. Jag orkar helt enkelt inte. Jag har försökt att kommunicera på olika sätt, ändra sättet jag ger feedback på, hålla det så enkelt som möjligt, men ingenting tycks funka. Hon verkar helt enkelt ha lite för bråttom, samtidigt som hon är ganska långsam och kan ta evigheter på sig att fixa en liten grej.

Tyvärr är personen "gammal i gamet" och väldigt bra kompis med samtliga chefer, så det är ingen person som jag varken kommer att bli av med eller kan klaga på särskilt lätt.

:arghh::arghh::arghh:
 
Prova att sätta dig på en stol och ta tag i vänster stolsben med höger arm och tvärtom. Sitt ordentligt på båda sittbenen. Då kommer man åt de där rackarns småmusklerna under och mellan skulderbladen 😁. Jag blir ofta stel och får muskelknutar precis där...
Jag fattar nog inte riktigt, provade lite olika men kände ingenting. Antingen har jag för långa armar eller nått. 😅
 
Kontaktade VC för att få boka en tid för en grej som inte är akut. Tänkte att jag får väl en tid om några veckor. Fick en tid om två dagar vilket jag inte hade räknat med så nu måste jag boka om tiden eftersom jag inte kan det här veckan. Dagens stora i-landsproblem.
 
Åska och regn. Igen. :rage:

1658852360747.webp


Less på tråkväder :yuck:
 
Blir det för jobbigt så går det att använda kortisonnässpray men tar längre tid. Använd båda några dagar så kortisonet verkar bra och sen fasa ut vanliga nässprayen :) Jag fick panikkänslor när jag försökte sluta med nässpray och blev igentäppt, därför jag nämner det. :)
Har fått det tipset tidigare, måste bara komma ihåg att köpa det ^^
 
Stör mig på att jag är ett sånt kolli. Jag begriper att om man fått magen uppskuren så blir man på verkad. Men såhär illa.. svårt att röra mig i sängen och kan bara flytta mig till toan med gåstol :banghead:

Annars går det sakta framåt. Uppkopplad på sladdar och dropp. Saknar luddet och mitt hem men i det här skicket kan jag ju inte ens gå upp till sovrummet. Njuren vill inte riktigt starta men de skickar i mig massor av mediciner och vätskedrivande.
Antar att det bara är jag som är otålig ....
 
Jag fattar nog inte riktigt, provade lite olika men kände ingenting. Antingen har jag för långa armar eller nått. 😅
😅 jag har nog rätt korta armar... men fick lov att prova hur jag gjorde och jag tar tag i stolsbenet ganska lång ner mot golvet på insidan av benet och det sträcker från skuldran till axeln. Vet inte om den här förklaringen gjorde dig klokare 😂 försökte googla bild eller film men hittade inget och der var hopplöst att försöka ta kort på mig själv så det syntes vad jag gjorde
 
😅 jag har nog rätt korta armar... men fick lov att prova hur jag gjorde och jag tar tag i stolsbenet ganska lång ner mot golvet på insidan av benet och det sträcker från skuldran till axeln. Vet inte om den här förklaringen gjorde dig klokare 😂 försökte googla bild eller film men hittade inget och der var hopplöst att försöka ta kort på mig själv så det syntes vad jag gjorde
Får prova igen senare. Idag gör det dock inte lika ont som igår. 🙈
 
Jag blir fullständigt skogstokig på min kollega, som alltid gör ungefär 80% av det man ber henne om. Typ såhär:

Jag: Det ser jättebra ut men vänligen fixa x, y och z.
Kollegan: Ok, inga problem!
Kollegan, två timmar senare: Här kommer en ny version, jag har ändrat det du bad om.
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att x och y fixats men inte z*
Jag: Bra, men jag ser att du missade z. Kan du fixa det är du snäll, och samtidigt rätta till stavfelet i sista meningen?
Kollegan, en halvtimme senare: Absolut, här kommer en ny version.
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att z nu har fixats men stavfelet är fortfarande kvar*
Jag: Stavfelet är fortfarande där och det saknas även en punkt i slutet av meningen. Kan du rätta till det tack?
Kollegan: Absolut!
Jag: *tittar igenom arbetet igen, ser att stavfelet nu har fixats men meningen har fortfarande ingen punkt*

Detta händer VARJE gång jag tvingas samarbeta med denna människa. Jag ber henne göra 4 saker, hon svarar "javisst!" och gör 3. Oftast slutar det med att jag bara ger upp och låter misstag y eller z vara kvar. Jag orkar helt enkelt inte. Jag har försökt att kommunicera på olika sätt, ändra sättet jag ger feedback på, hålla det så enkelt som möjligt, men ingenting tycks funka. Hon verkar helt enkelt ha lite för bråttom, samtidigt som hon är ganska långsam och kan ta evigheter på sig att fixa en liten grej.

Tyvärr är personen "gammal i gamet" och väldigt bra kompis med samtliga chefer, så det är ingen person som jag varken kommer att bli av med eller kan klaga på särskilt lätt.

:arghh::arghh::arghh:
Om det nu är där ribban ligger, mer eller mindre sanktionerat av chefer, skulle du komma undan med att helt enkelt justera din egen ambitionsnivå...? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 304
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
29 256
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 737
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 357
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp